Modetopic

Ik herken dit heel erg goed, en ik heb ook last van koopverslaving (als coping mechanism onder stress) dus ik heb eigenlijk ook geen oplossing. Ook retourneer ik alles wat niet helemaal geweldig bevalt (zo’n 80%) en kijk ik heel kritisch naar mijn aankopen. Ik vul verder zo’n 1x per vier-acht een zak met kleding die ik dan vervolgens doneer. De grootte van die zak verschilt. Ik ben erg benieuwd naar reacties van anderen op jouw post omdat ik zelf ook wel wat tips kan gebruiken, haha.

3 likes

Same. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor soort bruiloft het is?

Ik zou het zelf niet doen eigenlijk, maar als jij hem mooi vind en je er fijn in voelt; go for it!

1 like

Wat ik doe, is de Hm, Zara, Asos, Only links van me liggen en me echt focussen op spullen die ik daadwerkelijk wil hebben maar kwalitatief gewoon veel beter zijn (en ook ontzettend veel duurder) Hierdoor heb ik echt de waarde van kleding leren waarderen. Ik werk hard voor me geld, dus wil het goed besteden.

Onlangs heb ik een rok gekocht van 90 euro. Klauw met geld, maar ik heb er 2 maanden over gedacht en nu heb ik hem aangeschaft. Dit doe ik ook met jurken, jassen en schoenen. Ipv kopen omdat het kan (en betaalbaar is) koop ik iets omdat ik (denk) dat ik het graag wil.

Als ik wat moois zie, onthoud ik dat, en mocht ik er na een tijd nog steeds behoefte aan hebben, koop ik het ook en dan is het welbesteed geld.

Misschien heb je er wat aan!

4 likes

Ik denk persoonlijk dat ‘wat je wil zijn’ qua kleding iets is waar je erg aan moet wennen voordat je het gevoel hebt dat het bij je past, maar dat dat echt wel kan lukken. Hoe je dat doet kan verschillen, voor mij werkt het het beste om meteen over the top te gaan en het gewoon te dragen, dus én m’n kekke nieuwe rok én die heftige blouse en dan ook maar meteen die toffe oorbellen erbij, maar je kan dat natuurlijk ook geleidelijker doen, dus broek+schoenen+vest waar je je comfortabel in voelt, en dat dan combineren met een top die meer past bij ‘wat je wil zijn’.

Ik heb zelf het idee dat als je consequent die kleding draagt die je echt tof vind, dat je die vanzelf gaat associëren met wie je bent, en je er daardoor ook steeds comfortabeler in gaat voelen (en er dan ook oprecht blij van kan worden). Daarom zou ik, als ik in jouw situatie zat, nog even wachten met declutteren maar mezelf eerst de tijd geven aan om aan die nieuwe garderobe te wennen zodat je niet de noodzaak hebt om de kleding waar je niet blij van wordt, te houden.

3 likes

Ik heb dit ook heel erg! Wat voor mij wel helpt is om de ‘spannende’ kleding aan te doen als ik even boodschappen ga doen of een uurtje naar de stad bijvoorbeeld. Na een tijdje ben ik al best wel gewend aan hoe dat er dan uit ziet en dan durf ik die kleren ook wel te dragen als ik iets met vrienden ga doen.

4 likes

oooh heel mooi deze! :heart_eyes: die bruine zijn echt precies mijn smaak haha. weet niet of mijn zielige student budget dit gaat toelaten though, ik ga er maar even over nadenken :joy:

1 like

Mijn vriend is op zoek naar een lente jas. Hebben jullie ideeën wat mooi is? Op Zalando zie ik vooral sportieve jacks, maar dat is niks voor hem

Ik heb er ook eentje van Spiral en een van Eastpak. Die is ook heel fijn en stevig.

1 like

Misschien bij Mango? Of is dat niet wat hij zoekt? https://shop.mango.com/nl/heren/jassen_c32859776

Of COS?
https://www.cosstores.com/en_eur/men/coats-and-jackets.html

1 like

Ik heb zwarte Dr Martens pascal. Heel de winter gedragen en ben er echt super tevreden mee! Nu het warmere weer eraan zit te komen vraag ik me af met wat ik ze zoal kan combineren bij lente/zomer temperaturen?

Ik vind ze wel warm voor echt zomers weer, maar als het tussen de 20-25 graden is draag ik ze met maxi/midi rokken en jurken.

1 like

Ik heb deze van Walk in the Park, niet een hele hoge hak, zit een beetje nonchalant losjes boven, van leer en niet onbetaalbaar. Heb ze nu drie jaar en draag ze in het najaar echt veel, ook in sneeuw, en ze zien er nog prachtig uit.

9 likes

Misschien kan iemand hier mij helpen!
Ik zoek een zwarte blouse/tuniek met lange mouwen welke van een beetje doorschijnend stofje is gemaakt. Het liefst een vrij simpel vrouwelijk model ongeveer zo doorschijnend dat je net kan zien wat voor hempje je eronder aan hebt maar dat het nog wel classy is zeg maar

Ik heb deze in het wit, hij is er ook in het zwart en is echt prachtig :slight_smile:

Ik heb van m’n moeder deze broek gekregen omdat ze 'm zelf toch niet meer wil: https://www.missetam.nl/jogger-print-zwart/product/109123/, maar ik weet niet zo goed wat ik erop aan kan doen. Zwart maakt het zo saai, maar alle andere dingen die ik geprobeerd heb hebben me nog niet echt overtuigd. Iemand de gouden tip?

Een knalkleurtje, felroze, felrood, koningsblauw, grasgroen, zoiets? Of als je echt avontuurlijk wilt gaan een bloemenprint met zwarte basis en felle kleuren.

1 like

Zachtroze? Of een bijzonder zwart stofje: mooi glanzend zijde of transparant stofje met een hempje eronder?
Het lijkt me ook mooi met een zwart hempje en een zachtroze vestje bijvoorbeeld

1 like

Ik zoek een paperbag-broek, maar dan gewoon lang i.p.v. enkelhoogte en grote maat. En ook een momjeans grote maat. (48)

Dit ziet er heerlijk uit! Waar heb je deze vandaan?

Zulke modellen heb ik van de Zara van een paar jaar geleden (maar dan zonder strik), zitten superchill maar toch ok voor werk.

1 like

Ik ga donderdag tot zon dag met de caravan weg en onze vriendengroep gaat ook mee…

Maar nou heb ik dus al een klein buikje ondertussen, maar dit wil ik niet laten zien want dan weet iedereen het meteen…

Iemand tips hoe ik me kan kleden met het mooie weer zonder dat mijn buikje opvalt?

1 like