Mode-advies

Oh bij mij zitten de kontzakken echt perfect, haha. Bijzonder dat dat zo kan verschillen. Fijn dat hij verder goed zit!

Paniek!!!
Ik heb een stukje lak van mijn dr. Martens!
Is er iemand die weet hoe ik dit kan repareren/ oplossen?

Hoe vallen Adidas Falcons?

naar een goede schoenmaker gaan?

Ik zou een leren jasje wat ik binnen kan dragen, dus niet als jas, maar gewoon als blazer-idee, zeg maar. Iemand een idee voor een merk waarbij ik zou kunnen kijken?

Gewoon normaal.

Wat voor schoenen dragen jullie onder paperbagbroeken?
Als het warm is draag ik ze met sandalen/pumps. Maar merk dat ik ze de laatste tijd niet draag omdat ik niet weet hoe ik het moet combineren.

Ik leef nu voornamelijk op sneakers en enkellaarzen.

Derby’s?

Goose-craft of Arma?

Heb altijd het idee dat ik daar reuzenvoeten in krijg. Slaat ook nergens op

Ik heb maat 41, weet helaas waar je het over hebt. Een iets breder model is vaak flatteuzer.

Ik voel me hier een beetje een inbreker, maar ik heb echt hulp nodig haha.

Ik ben sinds een paar jaar best veel aangekomen (zo’n 20kg) en door mijn 2 zwangerschappen is mijn lichaam heel erg veranderd. Van ondergewicht, uitstekende botjes en geen vrouwelijke vormen ben ik gegaan naar een klein ‘mama buikje’, brede heupen en andere rondingen. Ik ben nog steeds gewend aan m’n magere lijf dus telkens met kleding kopen voel ik me ontzettend dik en word ik heel verdrietig. Ook weet ik gewoon écht niet waar ik moet beginnen.
Ik ben vrij lang (1.93) dus broeken kopen vind ik sowieso drama, ik doe al 4 jaar met dezelfde 2 broeken maar ze vallen nu bijna uit elkaar. :speak_no_evil:

M’n maten zijn 40, L, lengte maat 34, schoenmaat 42.

Qua stijl houd ik van simpel, gebreide truien en een beetje alternatief (maar niet op de emo manier haha). Hier onder heb ik wat foto’s van stijlen die me aanspreken in de spoiler.

Samenvatting

image image

Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Als ik de foto’s zo zie denk ik: nou, simpel. Broek, shirt, vest en klaar. Dr Martens heb ik al, m’n Adidas zijn wel aan vervanging toe. M’n favoriete kledingstukken zijn mijn wollen gebreide vest en m’n spijkerjack.

Kunnen jullie me helpen? Wat zijn goede webshops, hoe koop ik het beste kleding? Ik winkel zo onhandig. Bestel alles wat ik leuk vind, maar niks past bij elkaar en dan stuur ik het weet terug. Ik moet nu echt nieuwe kleding hebben want in bijna al m’n shirts en truien zitten gaatjes (of gewoon gaten :sweat_smile:).

Kunnen jullie deze fashion noob helpen? :see_no_evil:

Ik ben fan van Asos. Je kan daar verschillende stijlen zien en dan onmiddelijk filteren op tall/curve. Eerst begin ik in de outlet en daar zet ik direct de filter tall op en dan zie je onmiddellijk de kleren die goed voor je zijn. Ze zijn makkelijk in versturen en retourneren.
Qua items zou ik al beginnen met gewone jeansbroeken aan te kopen in twee kleuren: zwart en blauw zonder wassing. Daar kan je de meeste kleuren sweaters/shirtjes opdragen en als je iets extra wilt dan doe ik een vest over.

Ik sluit me aan bij asos! Zelf bestel ik er heel weinig van (meestal alleen jurkjes en zo voor evenementen) maar omdat er een groot assortiment aan verschillende stijlen en veel filters zijn (zoals @Daelyss al zei) is het misschien wel fijn om daar te beginnen. Ik zou ook wat basics halen, zoals jeans die jij mooi vindt. Als ik jouw foto’s bekijk lijken mij dat skinny’s! Ik zie ook dat er wat bandshirts terugkomen, ik maak voor nu even een aanname dat jij bandshirts/graphic tshirts leuk vindt. Daar kan je gelukkig heel goed mee layeren! Als je geen basic t-shirts hebt kan je daar ook naar kijken. Ik zou niet in 1 keer alles kopen wat je denkt dat je wil, als je zo’n overhaul doet eindig je meestal met een hoop kleren die het eigenlijk net niet zijn. Ik zou eerst focussen op de goede basics, je hebt al een spijkerjas, dan goede broeken en eventueel voor de winter wat truien. Als je over een week of twee denkt van god ik zou graag dit hebben, dan kan je daar naar kijken. Een tip is ook om op instagram of pinterest te kijken naar mensen met jouw nieuwe lichaamsvorm, kijken wat zij vaak dragen! Een trui bijvoorbeeld, wat voor vorm heeft de nek? Is het hoog- of laagaansluitend? Als je kijkt naar jouw favoriete kledingstukken, wat maakt het dat die jouw favoriet zijn? Is het de kleur, de vorm, de silhouette die ze geven? Wrap shirts zijn heel flatterend voor mij, ik heb kleine borsten en zulke shirts laten mijn borsten groter lijken doordat ze ook de nadruk leggen op het kleinste punt van mijn taille. Zo kan je nagaan wat voor dingen jou staan, waarom je dat vindt en waar je voor moet uitkijken bij het kopen van nieuwe kleding!

@Tom_Riddle mocht het niet lukken met broeken i.v.m. je lengtemaat, dan wil ik je de tip geven om naar Jeanscentre te gaan. Ze hebben daar een uitgebreide variatie aan broeken en ook veel lengtematen. Ikzelf heb een broek van García (Rachelle geloof ik) in maat 32 en die is voor mij zelfs een beetje te lang, terwijl ik bij andere winkels vaak hoogwater heb. Ook mijn vriend heeft daar een passende broek gevonden. Hij is 2.01m en heeft maat 29/38. Ik wist niet eens dat het bestond :stuck_out_tongue:

Ik zou niet alles in een keer kopen, maar langzaam kijken wat je nodig hebt. Maak inderdaad eventueel een board aan op Pinterest met dingen die je leuk vindt, dan kan je daar naar op zoek gaan. Met 2 goede jeans, wat t-shirts, truien en vesten en eventueel een mooie blouse en blazer kom je al een heel eind. Bedenk je voordat je iets koopt waar je het mee kunt combineren en of je er ook meerdere combinaties mee kunt maken, wel zo handig. Asos is inderdaad een fijne winkel, maar ik shop zelf ook wel veel bij H&M, Costes en Zalando.

Voor spijkerbroeken kun je kijken naar de Topshop Jamie broek of de shaping skinny van H&M, zijn er beide in lengtemaat 34. Ik vind het fijne broeken, zitten lekker. Ik zou als ik jou was beginnen met een zwarte en een mooie denimkleur.

Ik vind zelf dit vest van H&M heel fijn, zit lekker en is er in veel kleuren: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0660599009.html. Zwart kan altijd, beige of lichtgrijs ook. (band)shirt eronder en spijkerbroek aan en je bent good to go.

(die gestreepte trui met dat roze, geel en wit vind ik echt heel leuk, mocht je die tegenkomen, let me know please :smiley: )

@Mgg @Daelyss @pastelzwart @Manonsterr bedankt voor jullie antwoorden! Hier kan ik zeker wat mee. Ik ga asos even uitspitten, net als h&m, costes en zalando. Jeanscentre zit hier ook in de buurt dus daar ga ik ook eens kijken binnenkort.

Ik begin het shoppen wat positiever in te zien, Dankjulliewel :heart:

Een goede look a like van de trui op foto 7 vind je alvast hier: https://www.costesfashion.com/nl-nl/trui-glitter--mint-319017

En dan misschien met deze broek? https://www.costesfashion.com/nl-nl/push-up-spijkerbroek-blauwuseddark-315619

Naast de winkels die al genoemd zijn ben ik ook groot fan van Loavies!

Vanavond nieuwe broeken passen. Heb voor €200 besteld bij Wehkamp. Nu duimen dat er minimaal 1 past en lang genoeg is haha

Vinden jullie deze kleur wel of niet geschikt bij een bleke huidskleur en licht haar? Ik heb veel moeite met het vinden van de juiste kleuren. Felle en warme kleuren staan niet goed (daar zaten m’n kasten vol mee!). Veel grijs en donkerblauw gekocht de laatste tijd, dat bevalt wel goed, maar het is een beetje eentonig.