Ik vind blauwe regen ook prachtig en wilde dit gaat planten in mijn tuin. Maar kom er dus achter dat het giftig is voor honden en ik wil nou niet dat mijn hond er ziek van wordt. Maar zet het uitzoeken van planten opeens in een ander daglicht. Mijn tuin is net opnieuw aangelegd dus was lekker planten aan het uitzoeken, maar veel wat ik mooi vind kan dus niet. Wordt nog een zoektocht.
Jasmijn groeit ook mooi en redelijk snel! Het is ook dicht begroeit en ruikt heerlijk.
@Foucher je zou ook voor een aantal struiken kunnen gaan die snel groot en breed worden. Je hebt die ook genoeg met mooie bloemen erin. Als het blad dan winterhard is heb je in de winter ook wat leuks. Je kan ook werken met bodembedekkers. Die groeien ook heel rap en dan heb je al gauw veel groen in je tuin.
Ik had geen idee! De hond van mijn moeder is hier ook vaak en snuffelt dan de hele tuin door.
Nou hebben wij (toevallig) wel een soort die geen peulen maakt, dus in dat geval is het gevaar klein denk ik, want een hond eet niet zo snel blad.
Maar je hebt wel gelijk dat dat eigenlijk ook wel belangrijk is om in de gaten te houden.
Ja echt joh, gaat weer een wereld voor me open. Ze zal ook niet gaan knagen aan de plant zelf maar neemt wel graag alles wat los ligt mee om op te knagen. Ik wist niet dat er een soort zonder peulen was?
Ik twijfel of ik het wel goed gelezen heb. Heb iig geen peulen gezien in onze tuin en wel in een park vlakbij…
Ga er in ieder geval goed op letten dit jaar!
Heeft iemand hier enig idee wat voor plant deze prachtige groene grote bladeren geeft? Ik vind sowieso deze hele opzet in een border leuk maar ben specifiek op zoek naar dit soort grote groene bladeren voor in mijn border.
Hosta denk ik!
En als je slakken hebt zie je ze sowieso niet meer terug
Zijn er überhaupt mensen die Hosta’s in de tuin hebben die niet aangevreten zijn door slakken? Never forget dat ik een bakje met bier naast alle Hosta’s had gezet, denkende dat dat zou helpen
Sowieso zijn er mensen die afgelopen jaar geen slakken hebben gehad? Ik heb er vorig jaar net zoveel gezien als in mijn 30 levensjaren daarvoor, niet normaal joh. Geen dahlia, lupine of salvia die het overleefde.
Ik had ook echt veel last van slakken vorig jaar. Heel veel planten waren gewoon helemaal vervreten. Vorig jaar uiteindelijk gif gestrooid, dat hielp een beetje.
Ik las dat je door bepaalde sterk geurende planten/kruiden te poten slakken op afstand kan houden. Misschien dat zoiets een manier is om een eventuele plaag dit jaar in te perken. En hier stonden ook wel veel tips, wel de eerste hit op Google haha
Dankjewel!
Uhhhh het slakken verhaal vind ik wat minder haha!
Je krijgt er dit jaar een paar van mij goed
Haha nee wees blij! Ik had echt van die horrorbeelden van 30+ slakken per plantje. In het begin ging ik ze nog netjes vangen maar op het laatst heb ik ze gewoon gespiest hoor. Optiefen.
Ik heb heel veel last van slakken dus ik ben van plan om in plaats van hosta’s dan maar brunnera’s te planten, daar zijn slakken geloof ik niet zo dol op? Dat is misschien een mooi alternatief
Hallo zaadjes kom eens uit. Ik wacht al zes hele dagen
Ik heb vorig jaar ook uit pure ellende m’n moestuin maar opgegeven, want ik kon gewoon niks oogsten zonder dat het eerst bijna volledig werd opgevroten door die kutslakken. Biervallen werkten wel, maar er was gewoon niet tegenop te boksen.
Ben benieuwd of m’n hosta’s nog iets gaan doen dit jaar, of dat ze toch te erg aangevroten waren. En anders haal ik ze opnieuw, want vind het wel echt leuke planten.
Mijn rucola kwam al na twee dagen op
Ik heb grijsgroene hosta’s met wit op het blad, die worden minder aangevreten omdat ze een stugger blad hebben (voorheen werden ze uberhaupt niet aangevreten). Mn gewone groene hosta’s zijn meteen gatenkaas. Voor de rest was alles ook slakkenbuffet
Ik ook niet, en woon ook in nieuwbouw (4 jaar). Maar in mn volkstuin ook niet heel veel last van
Hoe gaat het met de sugarsnaps?