(Moes)tuintopic (Deel 1)

We hadden vorig jaar blauwe regen gekocht en kwamen er toen pas achter dat het pas na 4 jaar gaat bloeien :sweat_smile:

4 likes

Ik heb twee zomers geleden zo’n klimplant gekocht daar. Hij is nu echt huuuuge, heeft een schuttinkje helemaal ingepakt. Terwijl hij in het begin op sterven na dood is geweest.
Nooit zo’n rendement van mn drie euro verwacht.

Edit… foto

12 likes

Mijne bloeide het jaar erop geloof ik al :wink: je kan geluk hebben dus!

Mijn bloeide meteen de zomer van aankoop al! Niet van de Aldi en wel een wat grotere gekocht, maar die bloeide meteen als een tierelier. Nu 2 jaar later zit hij bomvol knoppen.

2 likes

Wat mooi! Mijn ouders hebben ook eens bij de Aldi een Magnolia gekocht en die is ook echt heel goed uitgebot. Vorig jaar had ik er kruisbessen en frambozen vandaan, die doen het ook hartstikke goed.

Mijn lavendel is helaas dood. Het water loopt niet goed weg dus ik denk dat ze zijn verzopen. Zo stom! Heel wat mos weggehaald uit de tuin en overal zaten wortels van de klimop. Die doet het dus nu wel goed (nav wat tips hier vorig jaar)

@papierhier wow ik wist niet dat dat zo lang zou duren! Misschien ligt het nog aan de soort ook die je hebt? Deze bij de Aldi was wel echt een beginnende plant. En @broodjepindakaas wat tof! Ik ben heel benieuwd hoe het in je tuin gaat staan, vast prachtig.

5 likes

Ja die van ons was ook echt klein inderdaad, past nu niet echt een hele tros bloemen aan dus ergens is het ook wel logisch

1 like

Ik heb zonnebloemen maar ze zijn zo lang. Wordt dit nog iets of kan ik beter opnieuw beginnen? Ik heb er eentje die niet heel lang is geworden en het normaal lijkt te doen. Zijn van die zaadjes van de appie.

Zonnebloemen worden toch heel lang? Ze zien er goed uit, maar staan met veel in een klein potje. Ik zou ze nu buiten planten op hun definitieve locatie. Over 3 dagen is het ijsheiligen, dus dat gaat prima!

3 likes

Ik heb ook een paar van die lange, je kunt dus prima een deel van de steel onder de grond stoppen? Ging in het begin veel te hard op de warme zolder

1 like

Jaa kan prima, uit die stengel komen vaak ook weer nieuwe wortels, mijn zonnebloemen werden vorig jaar binnen no time drie keer zo dik en sterk (en hoog) toen ze eenmaal buiten stonden :heart_eyes:

1 like

Ik had dit ook! Heb ze vorige week buiten diep in de grond gezet en je merkt het verschil nu al!

Heb vandaag voor ontbijt (boerenkool), lunch (spinazie, bosui en mint) EN diner (bok choi, coriander en ui) uit de (container) tuin gebruikt. Kijk zo uit naar de rest van het seizoen.

7 likes

Heb je uiteindelijk nog een keuze gemaakt? De plannen van mijn vriend om een stel pallets in een bank te transformeren willen nog niet zo vlotten dus ik zit nu ook naar tuinbankjes te kijken. De lanterfant liv ziet er heel fijn uit, alleen met dat max draaggewicht van 110kg betekent in praktijk dat ik er nooit met iemand anders op kan zitten…

Oh ik zag ook deze trouwens:

Lijkt een hele goede aanbieding (ben hier super gevoelig voor…), maar kan geen recensies vinden of dat merk ergens anders dan hier op de site.

3 likes

Heeft er iemand ervaring met het aanleggen van een vijvertje?

Hier groeien alle tomatenplanten als een malle, morgen uitplanten in de kas thuis en in de kas op de moestuin. Denk dat ik daarna nog wel zo’n 20 planten over heb, beetje te enthousiast gezaaid… :stuck_out_tongue:

3 likes

Waar bestellen jullie wormen?

1 like

Ik heb de Lanterfant Liv en mijn man en ik drinken er elke avond samen koffie op. Samen zijn we echt wel zwaarder dan 110 kg en ik heb geen seconde het gevoel dat we te zwaar zijn. Tis echt een stevig bankje waar je heerlijk op kunt zitten en liggen.

2 likes

Niet echt met het aanleggen, maar heb wel al 30 jaar een vijver. Vandaag toevallig nog een lek geplakt :sweat_smile: Wat wil je weten?

1 like

Ik wil graag weten hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Waar moet ik rekening mee houden? Hoe diep moet het zijn voor een gezond ecosysteem?

Het idee ligt er al heel lang, maar ik zit behoorlijk aan te hikken tegen het uitvoeren.
Op Youtube en Pinterest lijkt het op zich vet makkelijk, maar weet niet zeker of dat ook echt zo is.

Ah, daar kan ik je geen antwoord op geven maar ik vind dit een hele fijne site

Ik koop hier eigenlijk al mijn vijverspullen, en ze zijn altijd super behulpzaam dus als je vragen hebt kan je zeker bij hen terecht!

2 likes

Heeft iemand tips tegen bladluis?
Mijn roos heeft bladluis.
Nouja een van de twee rozen :thinking:

Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb brandnetel thee dat helpt op sommige planten en een mengsel van ingetrokken ui, knoflook en hete peppers dat op andere planten helpt.

Bij weer andere helpt niks. :woman_shrugging:

4 likes