Oef ja. Ik krijg ergens soms een beetje stress van het idee dat we nog zo veel hebben om op te maken. Heb ondertussen iedereen ook al heel veel gegeven, maar komt geen einde aan.
Herkenbaar!
Gister kwam een vriend van ons ook nog een emmer vol appels brengen
Super lief, maar help wanneer maak ik die klaar…
Ja hahaha. Wij kregen een hele tas vol tomaten van iemand. Ga maar weer soep maken ![]()
Wij hebben ook eindeloos veel appels en ik heb een slow juicer gekocht en wil zelf appel cider azijn maken. Leuker om weg te geven dan gewoon appels
kan ook zonder juicer geloof ik!
Wouw wat een mooie, welke soort is dit?
Oprecht geen idee.
Was een moestuin zakje van de Dekamarkt toen
Ziet eruit als herfstschone zonnebloem ![]()
Lijkt op de soort ‘Shock O Lat’
Ik wilde ze zelf gaan eten, maar dit is eigenlijk een veel beter idee!!
Je kan ook nog een klein deel bewaren en volgend jaar zaaien ![]()
Ik koop gewoon wat ik mooi vind. Bij voorkeur wel van een NL bedrijf, maar heb dit jaar ook via Etsy zaadjes gekocht van bepaalde kleurvariaties van bloemen die ik niet in NL kon vinden.
Voor groente is Vreeken zaden wel echt top, die hebben een immens assortiment. Wel een vooroorlogse levertijd van meerdere weken dus optijd bestellen
Ik kom nog steeds om in de appels (zelfs nadat iemand alle appels uit 1 van mijn bomen heeft gestolen
) dus ben nu aan mijn zoveelste batch appelmoes begonnen. Deze keer ga ik alleen iets nieuws proberen!
Ik heb alle klokhuizen verzameld en ga nu kijken of ik appelazijn kan maken. Ben benieuwd!
Wtf? Wat brutaal?
Dat dacht ik dus ook! Nieuwe appelboom in mijn voortuin. Hij gaf nog niet zoveel appels maar er hingen er toch een stuk of acht. Vorige week kwam ik thuis en toen waren ze allemaal weg. Stond echt even met mijn ogen te knipperen ![]()
Zo aso!
Bij mijn opa en oma zijn er wel eens mensen in de tuin geweest om hortensiabloemen te knippen
Heb denk ik nog wel 25 trossen hangen. Heb helaas geen keuken op het moment anders had ik het ergens in kunnen verwerken.
Ook al zo aso!