(Moes)tuintopic (Deel 1)

Oeh klinkt goed! In het donker laten staan 6 weken denk ik en daarna zeven?

1 like

Ja inderdaad! Ik overweeg nu nog zwarte bessen uit de vriezer te kopen, schijnbaar hebben Russische winkels ze soms

3 likes

Ik vind dit deel van het seizoen altijd heel leuk en heel vermoeiend.
De ene pan soep na de ander gaat er door heen en hup de vriezer in.
Straks nog een grote bak tomaten omzetten naar saus of soep (twijfel nog) en nog een paar
courgettes tot soep draaien.

De appelschijfjes liggen in de oven en de voedseldroger te drogen, ben benieuwd!

2 likes

Denk het wel!
Het kan wel zijn dat de zaden nu aanweziger zijn.
Verder is het vooral een kwestie van voelen, kijken en ruiken als je hem wel open snijdt.

1 like

Oef ja. Ik krijg ergens soms een beetje stress van het idee dat we nog zo veel hebben om op te maken. Heb ondertussen iedereen ook al heel veel gegeven, maar komt geen einde aan.

1 like

Herkenbaar!
Gister kwam een vriend van ons ook nog een emmer vol appels brengen
Super lief, maar help wanneer maak ik die klaar…

1 like

Ja hahaha. Wij kregen een hele tas vol tomaten van iemand. Ga maar weer soep maken :smiling_face_with_tear:

2 likes

Wij hebben ook eindeloos veel appels en ik heb een slow juicer gekocht en wil zelf appel cider azijn maken. Leuker om weg te geven dan gewoon appels :sweat_smile: kan ook zonder juicer geloof ik!

2 likes

Deze beauty begint eindelijk uit te komen en nog eens allemaal kleintjes te produceren :heart_eyes::heart_eyes:

13 likes

Wouw wat een mooie, welke soort is dit?

2 likes

Oprecht geen idee.
Was een moestuin zakje van de Dekamarkt toen

2 likes

Ziet eruit als herfstschone zonnebloem :slight_smile:

2 likes

Lijkt op de soort ‘Shock O Lat’

3 likes

Tomaat uit eigen tuin is zoveel lekkerder :smiling_face_with_three_hearts:

42 likes

Tijd om gedroogde zonnebloemen op te hangen voor de vogels :smile:

16 likes

Ik wilde ze zelf gaan eten, maar dit is eigenlijk een veel beter idee!!

1 like

Je kan ook nog een klein deel bewaren en volgend jaar zaaien :slight_smile:

1 like

Waar kopen jullie je zaden voor de moestuin? Ik heb het idee dat meestal wordt aangeraden om die met buren te ruilen of andere moestuinierders en dat je ook best biologische zaden gebruikt. Letten jullie daar ook op of zijn er andere dingen waar jullie rekening mee houden?

Ik koop gewoon wat ik mooi vind. Bij voorkeur wel van een NL bedrijf, maar heb dit jaar ook via Etsy zaadjes gekocht van bepaalde kleurvariaties van bloemen die ik niet in NL kon vinden.

Voor groente is Vreeken zaden wel echt top, die hebben een immens assortiment. Wel een vooroorlogse levertijd van meerdere weken dus optijd bestellen

2 likes

Ik kom nog steeds om in de appels (zelfs nadat iemand alle appels uit 1 van mijn bomen heeft gestolen :joy:) dus ben nu aan mijn zoveelste batch appelmoes begonnen. Deze keer ga ik alleen iets nieuws proberen!

Ik heb alle klokhuizen verzameld en ga nu kijken of ik appelazijn kan maken. Ben benieuwd!

13 likes