Wij hebben het hok van marktplaats en daarna zelf opnieuw geverfd van binnen (en buiten nieuwe laag beits). Met idd van die speciale verf, maar wij hebben de kippen via vrienden en zij heeft al van jongs af aan kippen en zei dat is echt niet nodig wij hebben in al die 20+ jaren nooit bloedluis gehad. Maar goed denk dat je het maar 1x wel hoeft te hebben en denkt damn en een collega van mn man was juist tegenovergestelde die hebben het wel gehad en zie je moet echt dat spul gebruiken.
Wij hebben heel bewust voor kippen ipv kuikens gekozen omdat we er echt geen haan bij willen. Wonen dan wel niet in een woonwijk, maar hoef ook niet volgend jaar 10 beesten erin te hebben lopen, daar vind ik de ren te klein voor dan.
Wij kregen de tip voor een hok op poten. Vanuit de ren kunnen ze ook onder het hok en zo is er altijd een droge plek bij regen / het zand daar ook altijd droog.
Qua ras hebben wij Brahmas, ze zijn echt alle vier heel verschillend dus ook makkelijk te herkennen (ook qua grootte). We hebben ze nog niet zo lang, 5 of 6 weken nu maar ik vind het echt zo leuk! Ze waren al niet schuw maar je merkt dat ze ons steeds meer op komen zoeken als we bv de voerbak bijvullen. In het begin gingen ze dan aan de andere kant van het hok zitten, nu scharrelen ze rustig om je heen en 1 kip laat zich inmiddels ook aaien door de oudste.
Bij ons stond het hok en de ren al sinds de zomer, maar omdat ik fysiek even niet zoveel kon hebben we gewacht met de kippen. Wel tegen veel mensen gezegd dat we kippen wilde dit jaar en zodoende kwamen ze eigenlijk ineens op ons pad. En omdat het hok en de ren al klaar waren, was het toen ook zo geregeld.