Nee… peperzaden.nl heeft ze! Daar had ik ze vorig jaar vandaan
Mijn bestelling bij Vreeken is na 5 weken onderweg gelukkig wel op tijd om alles dit jaar nog te zaaien
Rode klaver schijnt zelf beter te zijn, maar het is ook afhankelijk van waar je woont.
Mocht je er echt in te willen verdiepen dan zou je Dave Goulson kunnen googlen. Heeft ook hele leuke boeken geschreven over bijen en hommels
Zijn jullie van plan binnenkort binnen te zaaien? Ik heb al veel te veel gezaaid dus ik moet eigenlijk wat selectiever zijn, maar ik kijk vooral uit naar deze zinnia
Zo mooi
Edit: @SpeedOfSound wow toevallig tegelijk haha
We hadden diverse bollen gehaald bij de Lidl. Die heb ik vandaag geplaatst, ben benieuwd!
Voorjaarsbollen?! Of zomerbloeiers?
Zomerbloeiers
Haha ik dacht al, dat moet dan ergens in een final sale bak gelegen hebben. Wat heb je gekocht?
Verpakking is al weg, haha, allemaal verschillende die ik er leuk uit vond zien.
Als ze opkomen, plaats ik een foto.
Ben me zooo aan het inhouden. Weet niet wanneer ik ga verhuizen en kan ook niet veel inmaken en ga dit vooral groeien wat ik op kan maken.
Binnen: sugarsnaps, paprika en tomaten. Buiten: verschillende sla soorten, uitjes, wortels en bok choy.
Hoera, na ongeduldig overal langs de weg al krokussen te zien, komen eindelijk mijn eigen ook uit!
En vorig jaar waren al mijn tulpenbollen niet uitgekomen door waarschijnlijk slecht watermanagement dus ik was ook heel blij om dit te zien:
Intens gelukkig! De spinazie en sla die ik in de kas gezaaid heb, komen op
Vanmiddag ga ik tomaten, paprika’s, pepers en tuinbonen voorzaaien. Helemaal zin in het nieuwe tuinseizoen!
Heeft iemand hier die action moestuinbak en zo ja, moet je daar eigenlijk nog gaten in boren? Ik heb hm al volgegooid met aarde, lekker slim weer (mn kind kreeg de bak voor haar verjaardag van opa en oma, wel een tof cadeau!)
Ik vroeg me gister precies hetzelfde af! Ik zou namelijk zeggen van wel maar ik weet het dus niet zeker
Toch maar begonnen met kruiden zaaien. Heb nog gedroogde van vorig jaar, maar verse is wel lekker.
Plus de basilicum geeft de tomatenplantjes een beetje bescherming.
Nee niet nodig! Als je tenminste dezelfde hebt als ik (ik kocht hem vorig jaar, zo’n hogere bak op poten?), dan gaat de afwatering via de poten.
Heeft een van jullie ervaring met het composteren van groenafval in van die 100% composteerbare zakjes? Ik gooide ze altijd in de GFT bak maar ben zo lekker bezig met mijn composthoop dat ze daar misschien ook wel in kunnen. Ik ben alleen een beetje bang dat dat zakje zelf te langzaam verteert.
Ik heb van die zakjes van de action, en soms heb ik niet veel groenafval en duurt het even voordat die vol is. Na 1,5 week a 2 weken is de helft van het zakje al aan het verteren in het bakje op het aanrecht.
Ik ziu het gewoon eens proberen door er eentje tussen te leggen?
Ja ik snap je gedachtengang, ik vind alleen op sommige websites dat die zakjes vooral industrieel te composteren zijn. Mijn vader heeft een slechte ervaring met composteerbare koffiecups, waarbij het uit elkaar viel in kleine stukjes die heel traag composteren… ik heb niet zo’n zin om over een jaar nog stukjes van zo’n zakje terug te vinden. Ik denk dat ik de laatste nog even in de bio bak gooi en vanaf dan gewoon een afsluitbaar bakje met GFT afval op het aanrecht houdt.
Oh ja, begrijp het… Weet ik ook niet precies van die zakjes… Geen idee inderdaad hoe de kleine stukjes het doen die zeg maar overblijven… Wel een leuk experiment als je er ruimte voor hebt… Maar met een bakje op het aanrecht kan het ook prima…
Ik heb die zakjes ook voor ja dan blijft het bakje een beetje schoon, maarja als je zakje al verteert ondertussen gaat die vlieger ook niet op. Sta ik nog dat bakje te schrobben na iedere keer leegmaken…