(Moes)tuintopic (Deel 1)

Hier helaas ook al meerdere keren gebeurd door mannetjes van de gemeente. Zelfs wat gewoon op eigen grond stond. Ik ben er mee gestopt hierom. 2 weken geleden ook weer, namen ze met hun bosgrasmaaier het grindpad mee. Al het grind vloog door de lucht, ook richting de auto’s die er geparkeerd stonden😑 aanspreken kun je ze niet, want ze spreken geen Nederlands/Engels.

Ik heb een keer een klacht ingediend bij de gemeente, boden toen nieuwe plantjes aan. Ik weet niet of jij een idee hebt dat het door iemand van de gemeente is gedaan?

1 like

Ik zou een kleine borderrand rond je plant in de grond prikken. Kun je ook weer weghalen als t moet (en terugzetten hehe), kost niet veel en beschermt wel tegen wat lomp gemaai.
Zoiets kost 10 euro:

3 likes

Dit is echt een goede tip!

Ja ik heb en klacht ingediend bij de gemeente, alleen die gaven aan de het onderhoud niet via hun loopt, maar waarschijnlijk via de vve. Alleen ik woon in een sociaal huur complex en bij intrek zij de persoon van de sociale huur juist dat dit stuk van de gemeente is! Heel verwarrend.

Daarnaast heb ik alles nu in balken water gezet met de hoop dat het gaat wortelen en het goed nieuws is dat ze wel al water opnemen, want ze staan er al minder sip bij!

3 likes

Yaayyy zo leuk dit :partying_face::eggplant: had echt niet verwacht dat die aubergineplant iets ging doen!

18 likes

Ik fietste net naar een leuke tuin in de buurt en de bewoner van 90 kwam toevallig net naar buiten dus ik vertelde dat ik speciaal naar zijn tuin kwam kijken en toen zei hij: ik vind je echt een schatje! Haha zo leuk :star_struck:

15 likes

De buit van gister. Ik had maandag voor het laatst geplukt en gister even snel maar lang niet alles. Er bloeit zó veel nu. Heb 4 bossen weggegeven en het hele huis staat vol

52 likes

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

3 likes

Wauw echt prachtig!!!

2 likes

Wauw! Hoeveel vierkante meter tuin heb je hiervoor? Ik overweeg te stoppen met de moestuin en alleen nog voor bloemen te gaan volgend jaar.

Ik heb 100m2 en denk ik 75% gevuld met bloemen. Het is wel veel, ik kan het niet allemaal plukken en moet veel uitdelen. Elk jaar in augustus denk ik eeer dat ik volgend jaar iets minder bloemen ga doen en in het voorjaar ben ik bang dat niks lukt en ga ik.als een malle zaaien :smile:

4 likes

Waarom wil je stoppen met de moestuin? Ik heb toevallig net een vereniging hier in de buurt gemaild om te vragen of er nog plek is/ik een keer langs mag komen.

1 like

Omdat het heel veel werk is en aangezien ik chronisch ziek ben heb ik niet onbeperkt energie. Dus nu, middenin het seizoen, wordt het een beetje teveel om bij te houden.
Maar kan best zijn dat ik volgend voorjaar toch weer enthousiast start :grin:.Want eten uit eigen tuin is toch wel heel leuk (en lekker ook).

3 likes

Waarom haal je alle bloemen eruit? Heb dat nog nooit iemand zien doen eigenlijk. Je kan toch ook wat laten zitten en zodra ze uitgebloeid zijn wegknippen, dan blijft de plant ook bloemen bijmaken?

2 likes

Oh ja dat kan ik me dan helemaal voorstellen! Eten uit eigen tuin lijkt me inderdaad zo fijn, maar volgens mii is een moestuin ook heel veel werk. Vind 100m2 ook echt klinken als een landgoed haha.

1 like

Ik haal het ook niet leeg hoor. Ik geef alleen aan dat +/- 75 m2 bloemen echt heel veel is, en dat je met minder ook prima kan plukken.

2 likes

En als je het eenmaal hebt, voelt het best klein :wink:

Ik heb bijna 150m2 en ieder jaar kom ik wel ruimte te kort (oh ik had toch ook nog bieten gewild, maar geen plek meer).
Heb dan wel een redelijke schuur er op staan en 3 IBC-tanks, dus dat scheelt natuurlijk ook wel ruimte.

1 like

Ja hahaha het is heel dubbel. Als ik ga uitplanten kom ik ruimte tekort voor al mn plannen maar nu in augustus nu de tuin echt volop produceert is het weer heel veel

1 like

Heeft iemand trouwens goede tips voor het bestrijden van rode mieren? Mijn tuin zit er VOL mee en ik word er echt gek van want die beten zijn niet leuk. Ik kan ook niet 1 nest ontdekken, het lijkt echt overal te zitten. Dan trekt ik wat onkruid uit de grond en komt er weer een berg rode mieren tevoorschijn. Ik heb wat mierenspul wat ik gebruik en wat wel werkt, maar dat moet ik ondertussen overal strooien en ik wil het liever bij de bron aanpakken.

(En ja ik wil er echt van af, rode mieren zijn kut)

Wat is er met mijn druif aan de hand? :worried:

4 likes

Meeldauw?

1 like