Ik! Maar die van ons zit echt nog in de opstartfase. Hebben binnenkort pas de eerste oogst dus nog lastig om iets over te zeggen…
Benieuwd naar eventueel meer ervaringen hier dus! (Sorry hier heb je niet veel aan )
Geef je het boompje plantenvoeding? Bij ons is dit ook jaarlijks zo en nu geef ik hem wekelijks vloeibare plantenvoeding + zo af en toe bemesting specifiek voor olijfbomen en elk jaar helpt dit enorm.
Oh dat ga ik eens proberen, thanks!
Geven jullie je balkon planten in de avond of ochtend water?
Of beide? Hahab

Heb ook flink wat zaden van may &june in potten gezaaid en dat komt nu ook allemaal op. Helemaal gelukkig!
In de avond. Als het blad nat is kan het verbranden in de zon, dus als je snel zon op je balkon hebt is de ochtend niet zo handig.
Mijn dahlia komt mooi op!
Ik ga mijn vierkante meter moestuin op pootjes zetten tegen de slakken. Dan om de pootjes van die kopersponzen. Kijken of dat werkt
Gister de tuin gevuld. Grote bak kan wel wat grotere planten gebruiken maar we hebben besloten na de tips hier om dat in het najaar/voorjaar te doen.
Er groeien tomaten op mijn balkon en ik vind het echt zo leuk. Ben echt onredelijk trots dat er iets eetbaars groeit!
Ik heb dit jaar 3 courgetteplanten in plaats van 2, omdat het zo’n mooie zaaisels waren en ik geen afscheid kon nemen
Alleen heb nu standaard 5 tot 7 courgettes op voorraad liggen in de koelkast. Ieder gerecht dat ik maak bevat courgette en iedereen die op visite komt krijgt courgette mee. Never again
Iemand tips voor theeblends met citroenmelisse?
Ik heb iets meer gedroogd dan ik dacht, dus ik kan denk ik een jaar, misschien 2 vooruit…
Ik heb een mini moestuintje op mijn balkon met een paar courgette-, tomaten-, en aardbeienplanten in potten. Nu ga ik eind deze week 10 dagen weg en vind het een beetje lastig om iemand te vragen om ze te verzorgen (al mijn vrienden wonen ver weg of gaan ook op vakantie). Zou er een manier zijn om ze toch in leven te houden? Ik heb bijvoorbeeld van die bollen waar je water in kunt doen en in de aarde kunt steken, zou dat voldoende zijn als ik voor vertrek nog water geef?
Ik denk dat 10 dagen wel lang is, vooral als het in potten zit. Maar hangt natuurlijk heel erg af van het weer. Is er geen buur die een paar keer kan water geven?
Ik moet mijn aardbei en tomaten planten met mooi weer wel echt bijna elke dag water geven.
Lijkt me met tomaten vooral lastig, die hebben echt veel water nodig. Zou het er niet op wagen.
Ik zou een buur vragen of ze te verzorgen. Desnoods zet je het in het portiek/op de galerij of daar op het balkon?
Kunnen ze naar binnen/in de schaduw? Dat helpt vast qua waterbehoefte
Thanks allen, ik was er al een beetje bang voor dat ze dit niet zouden overleven haha! Ik ga toch maar een briefje ophangen of één van mijn buren wil doen. Dan breng ik de planten wel naar diegene toe, ik ken niemand in mijn gebouw dus ga echt niet zomaar m’n sleutel geven
Het moestuinieren lukt mij/ons steeds beter.
De planten groeien beter, we leren meer over wat wel en niet werkt.
Alleen mijn voorliefde voor voorzaaien en maat houden, moet ik nog wat in groeien.
Zojuist zo’n 70 boerenkoolplanten gezet (toen was de ruimte vol, had er nog meer)…
Net even gegoogled, voor 4 personen heb je 16 planten nodig. Dus ik kan straks 4,3 gezin van 4 personen voorzien van boerenkool! Wij zijn maar met zn 2en, dus veel om uit te delen denk ik zo.