Het is eigenlijk mijn bedoeling dat de blauwe regen niet echt gigantisch gaat worden
. In mijn oude tuin had ik kamperfoelie en clematis in potten (omdat er allemaal bamboe van de buren in de grond woekerde) en die groeiden dan best redelijk zodat ik de schutting wat kon begroeien maar niet zodat mn hele tuin overgenomen werd. Mijn buren hadden een passiflora in de grond en die groeide zo hard dat ze het door heeft getrokken naar alle buren erboven, wel 4 verdiepingen hoog waren bedekt met haar klimplant 
Een vriend van mij heeft blauwe regen in de tuin die er al in zat, en hij zegt dat het echt gigantisch groeit en hij vaak moet bijsnoeien anders neemt het heel zijn tuin over. Ik twijfelde ook wel of ik het moest kopen daarom maar bedacht me dat het dan in pot misschien binnen de perken blijft en het gewoon een leuke middelmatig groeiende klimplant blijft haha…. Wishful thinking waarschijnlijk.
Ik had het in mijn vorige tuin ook met een vijg, groeide in pot jarenlang wel redelijk en langzaam, daarna in de grond gezet en binnen een paar maanden keigroot.
Maar goed, je zegt dat de pioen veel ruimte moet hebben om te wortelen, maar dan zal ik dus ook heel veel zand moeten weghalen, of gaan de wortels dan verder in het zand? Is het dan niet zo dat de pioen in pot gewoon een middelmaatje blijft? Hoeft van mij ook geen metershoge plant te worden.