Ik woon sinds een jaar in een nieuwbouwhuis met dus nieuwbouwtuin en we hebben vorige zomer en in het najaar allerlei biologische plantjes geplant, in november nog allerlei wortelgoed (meidoorn, sporkehout, vlier, gelderse roos, sleedoorn) en ik doe ook m’n best de bodem te verbeteren met wormen en bemeste tuinaarde van biokultura etc etc. Twee maanden geleden vond ik onze tuin er zo triest uitzien en ik had er nul vertrouwen in dat er iets anders dan onkruid terug zou groeien
maar nu gebeurt er van alles!!! zo leuk!!
Maak mij alleen wel zorgen over de meidoorn, sporkehout en sleedoorn die we als wortelgoed hebben geplant. Daar lijkt nog niet zo veel te gebeuren, hoop echt dat ze wel leven. De vlier, gelderse roos en het krentenboompje dat we als wortelgoed hebben geplant doen in elk geval wel wat. ![]()
En we hebben vorige zomer in de tuin een vrij grote krentenboom laten planten (2+ meter hoog) omdat ik heel graag iets van structuur in de tuin wilde en niet álles van babyplant af aan wilde laten groeien, en nu maken we dus voor het eerst de eerste (pre-)bloei van het boompje mee. Ben er zo blij mee, echt een geweldige boom ![]()
Ik vind zo’n hele (lege) tuin nog steeds overweldigend, maar heb er ook echt plezier in