(Moes)tuintopic (Deel 1)

Vorig jaar stonden twee vrouwen in Appeltern naar een phlomis te kijken en ze vroegen zich af welke plant het was dus ik was helemaal enthousiast dat ik het wist en toen zeiden ze Oh wat is ie leeeelijk :joy: dat klopt wel een beetje ja

Ik heb er per ongeluk 30 gezaaid dus wie er nog eentje wil kan m komen ophalen haha

1 like

zitten ze altijd in een product afbeelding? ik heb er pas 2 :cry:

1 like

Oh ik vind ze prachtig. Wintergroen met een mooi silhouet. Bloeien lekker lang. Doen het altijd fantastisch. Echt m’n lievelings.

2 likes

Ik heb een Amerikaanse sering in volledige schaduw staan. Heeft hele mooie bloemetjes en blijft ook in de winter groen.

Iemand een tip waar ik (groene) geglazuurde bloempotten voor in de tuin (dus grote) kan kopen?

Nu 2 weken vakantie, dus ik kan mooi los in de tuin en starten met mijn moestuin.
Ben dit jaar zo druk geweest en moe van mijn werk, dat ik nog niets voorgezaaid heb.
Dit keer komt er dus ook het een en ander van de kweker ipv uit eigen hand.

1 like

De Hornbach had een paar mooie grote toen ik er laatst was.

3 likes

Nee ook in de omschrijving rechts als je klikt op lees meer!

ik heb er inmiddels 8

2 likes

Ik weet niet wat ze op het moment hebben aan assortiment, en of je in de buurt woont. Tuincentrum het oosten in Aalsmeer heeft een groot aanbod en vaak goedkoper dan andere tuincentra.

2 likes

Ik ben ook tot de acht gekomen, nu de laatste twee nog zien te vinden. :sweat_smile:

1 like

Ik heb deze, misschien heeft iemand toevallig 2 andere

1 like

Huilen

O shit, heb je nog wat kunnen redden?

Ja gelukkig wel! Paar gesneuvelde cosmos en zinnia’s, gelukkig zijn mijn dahlia’s oke. Helaas heb ik nu niet echt een plek voor mijn dahlia’s, dus die heb ik nu beschut ergens neergezet. Daar krijgen ze alleen te weinig zon dus fingers crossed dat ze het overleven

1 like

Ohhhhh no dat is zo shit van deze kasjes. Is mij ook een keer gebeurd, daarna met spandbanden vastgezet aan de schutting. Gelukkig valt de schade mee!

1 like

Bij de Gamma heb ik ze vandaag ook nog gezien

2 likes

Is het gek dat ik trots ben dat mijn komkommerplantje een stok heeft gegrepen? :heart_eyes:

23 likes

Mijn bodembedekkers die ik van mijn moeder als stekje kreeg zijn ontploooooft ineens :joy: Mijn tuin wordt nog te klein haha. En mijn aardbeitjes krijgen eindelijk bloemen!! Maar iets zegt me dat ik dit al eens heb gedeeld :joy: Ik val in herhaling haha.

Wat zijn jullie favoriete bodembedekkers?

23 likes

Ik vind je updates heel leuk @ciselering!

Ik heb sinds dit jaar ook een tuin en ben nu bezig met een border. De border is 15m2, in de schaduw en er staat een grote laurierboom. Ik twijfelde eerst om de laurierboom te vervangen voor een kleinere boom (want de tuin is klein en door de boom komt er bijna geen zon) maar er leven zoveel vogels in de boom dus ik wil 'm toch houden. Ik heb de border leeggemaakt (dode struiken, heeel veeeel zevenblad) en enorm veel bio plantjes besteld om dit weekend te planten! Iemand nog tips qua aanplanten? Ik wil sowieso rekening houden met hoogte/bloeiperiode/kleur.

Heb ook een mini moestuin in bakken en de laatste week is een hoop opgekomen!

11 likes

Vandaag bij de kweker geweest, wagentje weer volgeladen :smiley:

Op het terras nu potten met spaanse margrieten en strobloemen. In de gang staan de paprikaplanten en zoete-aardappel-planten klaar om voor 2 weken naar zolder te verhuizen, die durf ik nog niet in de kas te zetten.

Mijn eerste vak op mijn moestuin is bijna kaal, dan kunnen de bonen er in!
Heb sinds deze week gezelschap van een kat als ik ga tuinieren, heel gezellig maar ook een win-win.
Zij krijgt aandacht en extra eten, ik heb minder muizen in mijn kolen vak.
Poes heeft vanmiddag trots een muis naast mij zitten verorberen.

6 likes