Ik heb dat beeld helemaal niet? En in de tuin al helemaal niet. Ik vind het juist leuk om alles in de tuin zo circulair mogelijk te doen! Ik heb deze week ook klimrekken voor mijn bonen staan maken van snoeiafval, ik maak soms ook paaltjes van dikke snoeitakken en anders droog ik ze voor de vuurschaal. Mijn bakken staan op pallets van de buren, een andere buurvrouw heeft weer karton van mij onder haar bakken liggen, veel buren hebben verhoogde borders gemaakt van stenen die ooit over waren. Planten, stenen, zelfs grond wordt hier in de straat als het even kan allemaal aan elkaar doorgegeven. Duurzaam én gezellig!
Even mijn zelfgemaakte insecten drinkschaal showen. Ik vind het zo schattig dat er steeds beestjes komen drinken af en aan
Wat schattig! Ik wil dit nu ook maken
Hebben jullie dit jaar ook minder last van slakken?
Meestal worden de lupines hier meteen opgegeten maar ik heb nog helemaal niks gezien. Laten we hopen dat het er minder zijn dit jaar.
Ik had tomaten, wortel en preiplantjes in bakken 1 dag buiten gezet en de helft was al weg helaas. Wel minder last dan vorig jaar, maar ik heb inmiddels al 4 dagen op rij elke ochtend een stuk of 40 slakken verwijderd, voornamelijk (nog kleine) naaktslakken
Ja een stuk minder! Hoef er ook nog niet echt veel actie op te ondernemen, paar slakken gezien
Nog geen 1 naaktslak gezien in mijn tuin en vorig jaar was het echt een naakslakken walhalla. Maarja… het is ook 1000x droger dan vorig jaar en de slakken houden wel van nattigheid.
Ja! Ik heb 1 bonenplantje dat is opgegeten en dat is het. Terwijl er 7 plantjes in die pot staan.
Ja, ik zie er nog niet zoveel inderdaad, hoor van de buren hetzelfde. Ik heb wel wát vraat maar vooral in de volle grond en nog niet zoveel.
Kun je mij een persoonlijk berichtje sturen?
Dan stuur ik je de foto’s
Ja, ik heb ook weer gewoon veel slakken. Misschien iets minder veel dan vorig jaar.
Vanmiddag botersla en rucola uit eigen tuin gegeten en net noodles met paksoi uit eigen tuin. Kan daar zo vrolijk van worden.
Dat natte voorjaar vorig jaar was heftig, qua slakken, nu echt veel minder!
Mijn Geum valt een beetje sad uit elkaar, zou die topzwaar zijn ofzo? Grond voelt nog vochtig, hij staat in een bak met worteldoek dus de grond kan volgens mij ook niet te vochtig zijn… iemand een idee/tips?
Oké toch niet vochtig genoeg haha. Ik denk dat ik te ver van de plant gevoeld heb en dat de aarde om de plant heen toch te droog was. Begint al bij te trekken na wat water!
Wat een leuke bak/border is dat! Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag?
Ohh totaal niet gezien dat dit al gevraagd was, oeps. Dankjewel!
Ik heb dit jaar echt weer meer plezier in van alles uit proberen in de tuin.
drie verschillende dahlia’s in potten gezet. De eerste twee zijn al hard aan het groeien, de derde had ik opgegeven maar zie nu toch een klein groen puntje verschijnen.De paksoi doet het zo goed dit jaar, al paar keer van gegeten. Net als de rucola en botersla. De peultjes en aardappels lijken ook super goed en snel te groeien
Links zou een vijgenboom moeten worden, komt langzaam wat groen aan. Rechts is een frambozenstruik en die groeit fantastisch.
Van bloemen planten weet ik nog niets. Paar probeer kale plekjes in de tuin op te vullen met leuke bloemen.
En voor later in de zomer vast aan het voorzaaien: courgettes, komkommers, gele tomatenstruik en spekbonen.