(Moes)tuintopic (Deel 1)

Oke dankje, dan begin ik alvast met een paar kruiden. Zon genoeg hier, grote tuin en achteraan letterlijk van smorgens vroeg tot savonds laat zon!

1 like

@grace ik haal de mannetjesbloemen (zonder komkommer eronder) ook allemaal weg, schijnbaar kunnen anders je vrouwelijke komkommers bestoven worden en dan worden ze niet lekker. Mijn eerste golf bloemen waren allemaal mannetjes, maar sinds deze week groeien er allemaal vrouwtjes, kan binnenkort een komkommerkraam starten denk ik :kissing_closed_eyes:

Je kan bij tuincentra voorgezaaide plantjes kopen. Boerenkool, andijvie, spruiten, sla, broccoli kan nog. zijn vaak 4 stekjes voor 99 cent.

je kan nog bietjes zaaien en pompoen.

1 like

In de zon gaat het zeker goedkomen. Succes!

1 like

Ah dan moet ik dringend eens gaan kijken!

Dit is de courgette plant nog!

2 likes

Laat je je komkommer over de grond groeien? Ik draai de krulsprieten juist steeds om de ijzerdraadjes waarlangs ze naar boven moeten

1 like

Help, mijn tomaatjes worden maar niet rood, hoe lang duurt dat ongeveer?

Kan wel weken duren. Mijne zijn ook nog niet rood en heb het idee dat het langer duurt dan voorgaande jaren. Maar volgens mij denk ik dat elk jaar. Wachten duurt altijd lang!

Dat is zeker waar, toen ik er niet zo op lette leek alles super snel te groeien terwijl het nu in slow motion lijkt te gaan…

1 like

Heb je een foto? Want dit klinkt niet zo goed…

Maar met de eerste foto is niets mis toch? Ik kan het op de andere foto’s niet goed zien. Kan het zijn dat je te weinig water geeft? Ik heb ze in een pot met een gat staan en geef ze echt elke dag flink veel water.

Ah wat raar… Je zou misschien wat plantenvoeding kunnen geven. Anders weet ik het ook niet :disappointed_relieved:

Zou het er nog iets mee te maken kunnen hebben dat ze niet bestoven worden ofzo? Is het een zelfbestuivende plant? Of moet er nog schudden of waaien of bijen aan te pas komen en sterft de vrucht af als dat niet gebeurt? Ik weet het niet hoor, ik heb geen verstand van paprika’s, maar het is zo gek dat aan dezelfde plant 1 vrucht wel uitgroeit en 2 anderen niet…

Er zijn bij mij de afgelopen dagen ineens zoveel tomaten uitgekomen. Het is echt van 4 naar 10+ gegaan :grin:. Alleen de onderste bladeren van de plant zijn geel. Weet niet precies hoe dat zo gekomen is

2 likes

De tomaatjes worden een voor een rood! Had dus gewoon nog een weekje geduld moeten hebben ipv meteen hier komen vragen :relieved:

1 like

Dat hoort!

Gelukkig. Ik dacht namelijk dat hij langzaam dood aan het gaan was :frowning:

Haha dat is deels ook wel zo. De energie gaat nu naar de tomaatjes ipv naar de plant. Dus de onderkant sterft een soort af. Maar niet zo erg dat de plant helemaal dood gaat. Dus gewoon laten gaan, is niet erg.

1 like

Ik weet het niet, mijn hele plant is op die manier langzaam afgestorven… :confused: