Ik wil zo graag weten wat jullie ruiken nu!
Zou goed kunnen hoor! Kamperfoelie groeit ook vaak in het wild door struiken etc heen. In ieder geval hier in de buurt wel. En idd savonds ruik je hem goed (heb gisteren nog een eeuw stilgestaan met mn kind die al die bloemetjes wou inhaleren voor we verder konden lopen)
Jasmijn bloeit ook in deze tijd en ruikt heerlijk. Misschien staat het bij jou ergens in de buurt?
Ik heb een aantal zonnebloemen in potten en ik zie nu dat ze net zoals tomaten uitlopen in de ââokselsââ, moet je die ook dieven?
Haha wat? Ik snap dit niet
N=1, maar hier voor ons appartement staat een lindeboom in bloei, en dat ruik je zo enorm sterk als het avond is! Echt zowat dezelfde geur als een stefanotis die in bloei staat.
Vreselijk onscherpe foto zie ik nu, maar hier begint de eerste broccoli te vormen!
Voor de worteltjes heb ik helaas weinig hoop, die zijn nog zo mini
Maar de rest groeit hier goed!
Het is wel een kwestie van nederigheid dit jaar. Zijn net alle slakken een beetje verdwenen, heb ik nu last van rupsen die mân dahliaâs, snijbiet, paprikaâs en boontjes aantasten 
Op de eerste foto is het zichtbaar, dus in drie oksels lijken er nog drie bloemen te komen. De tweede foto als bonus, want het lijkt alsof ongeveer elke mogelijke plaag zich op mijn planten vestigd. Wat natuurlijk ook niet gek is, met een âtuinâ die bestaat uit steen, kunstgras en 10 potten. Dus bestrijden ga ik niet eens aan beginnen, toch een soort van eigen schuld, of naja huisbaas dan. Maar na groene beestjes, nu luizen en mieren, is er nu ook een lieveheersbeestje (en helaas ook slakken, maar ik zie ze niet).
Lieveheersbeestjes vreten luizen dus die zou ik koesteren!
Hahahahaha serieus? Ik zat er laatst lekker aan te ruiken, maar het was me niet opgevallen. Volgende keer ff opletten.
@Profound kan je geen cacaodoppen eronder strooien?
Wij krijgen binnenkort de mogelijkheid om de hele tuin nieuw te laten doen⊠onze tuin loopt rondom het huis, je kan dus van de voor naar de achterkant lopen. In totaal iets van 150vierkante meter, we planten als hek overal hedera en daarvoor overal lage borders met veel planten. Aangezien we ook een tuinset willen neerzetten en in de zomer een groot zwembad wil ik ook een groot terras met tegels. Maar geen idee wat te doen met de zijtuin en voortuin⊠we lopen er dagelijks meerdere malen over en gras wordt daar moeilijk met de zon. Iemand een idee?
Langs de muur bij de zijkant sowieso zoiets
Maar de tuin moet dus praktisch zijn maar ook met veel groen
Welke oriëntatie?
Mijn buren hebben een soort wit tule over de eetbare planten gelegd, als een soort dekentje. Dat lijkt goed te helpen, maar die planten staan wel allemaal in losse potten.
Sorry wat bedoel je precies 
Edit: wsl bedoel je wat voor soort style, ik dacht zelf aan een Spaanse/Italiaanse tuin met mooie lichte tegels en gekleurde planten. Ik vind een hele betegelde tuin echt tien keer niks en grijze tegels ook niet haha
Ja de tuin ligt opzich prima maar er staan daar een paar grote bomen voor en ik weet helaas uit ervaring dat het mij niet lukt om het gras mooi te houdenđ
Kun je ze een beetje ruim afsteken? Als je zo veel mogelijk grond / wortels meepakt denk ik dat je wel een kans maakt. Potgrond goed vochtig maken/houden en er eventueel voedingskorrels bijdoen. En als ze nu toch worden opgegeten heb je er net zo weinig aan toch?
Ja ik bedoelde idd wat Stjerne zei! Als je hoge bomen hebt die veel schaduw geven of een tuin op het noorden kan je iig niet zoân rozenmuur maken bijvoorbeeld.
Wat is dit nou weer. Deze groene hufters zijn echt uit het niets verschenen en hebben in een paar uur tijd heel mân kruisbessen struik opgegeten?! 
Misschien koolwitjes? Jammer hoor