Wat leuk! Ik zit sinds juli ook op een volkstuin. 200m2. Maar wel met een tuinhuis met overkapping en 2 kassen. Ben er super blij mee. Dit najaar gaan we alles van de vorige eigenaren omgooien en aan de slag het eigen te maken.
Maar ze smaken er niet minder om, toch? Jam, worteltjes uit eigen tuin. Bij ons op de tuin zien de worteltjes er soms ook zo uit, kleigrond, dus ze gaan niet makkelijk de diepte in.
Oke misschien ben ik gek maar ik vind dit de aller leukste wortels 
Haha snap ook wel dat ze in dat aspect iets minder ideaal zijn maar ze zijn zo leuk!
Ik ga ook een pruimenboom planten dit najaar! Ik kreeg de tip dat een Reine Victoria heel lekker schijnt te zijn. En ik wil gaan voor bramen en frambozenstruiken, misschien nog blauwe bessen.
Ik heb een reine victoria pruimenboom staan in mân moestuin, vind die soort erg lekker. Staat er nu een half jaar en had uiteraard nog geen oogst dit jaar. En verder vooral veel klein fruit wat aan struiken groeit: bramen, frambozen, kruisbessen en blauwe bessen. In onze eigen tuin staan meerdere appel en perenbomen.
We hebben sinds dit jaar ook een mispel in de tuin maar heb nog geen idee wat dat gaat opleveren qua vrucht, en of het te eten is.
Heeft jullie tuinman /architect ook aangegeven wanneer hij verwacht dat deze op voorraad komt bij zijn vaste leverancier? Want als hij goede kwaliteit heeft, waarom dan niet even wachten? Het duurt een jaar voor jullie tuin er uit zal zien zoals gepland, dan is een maand of 2 wachten toch niet zo erg?
Tomaten water geven blijkt lastig te zijn 
Hier in één oogst zowel (als ik goed gegoogeld heb):
-neusrot - te weinig water
-gespleten tomaat - te veel water (ineens)
Ik vind ze helaas niet zo heel lekker, gewoon prima wel, maar niet echt lekkerder dan de gewone tomaten van de supermarkt.
Voor onze tuin ben ik op zoek naar dit soort plantenpotten voor aan de muur, iemand een idee?
Edit: ik ken de site muc.hoscolorors al
Voor mensen die ook fan zijn van bv Fairyland Cottage: deze vrouw met haar supertoffe balkonmoestuin is verhuisd naar het platteland met haar gezin. Hopelijk post ze binnenkort ook meer (moestuin)videoâs!
Handig dit! Scrollde er net snel doorheen en hoorde alleen maar âPAK GEWOON JE ZAADâ. hahaha
Hahaha ja ik ga zo hardlopen en random stokrozen oogsten
moest van Jurgen!
Komkommer en cherrytomaat. Niet zo âmooiâ als andere jaren, waarschijnlijk door het rare weer? Staan niet in een kas.
Reuzencourgette van mijn ouders, cherrytomaat for scale
Ik krijg mijn vleestomaten niet rood helaas, te weinig zon? Ze worden wel steeds groter 
Ik heb sinds kort een geveltuin en zou graag een paar vaste planten planten die er het hele jaar door een beetje leuk uitzien. Zit nu aan begonia te denken, maar hebben jullie nog tips? Ik heb al wat rond gekeken maar weet niet zo goed waar te beginnen. Een beetje weelderig en niet te plat lijkt me leuk.
Oh die zijn superleuk allebei, dankjewel!
Dit jaar de achtertuin vernieuwd & nu eindelijk tijd voor plantjes!! Inmiddels staan er: 2x clematis (paars), winterheide, viburnum wit, maagdenpalm en heb roze/paarse sieruien gepland.
Nu wil ik nog graag als grote plant/boom een Japanse Sierkers en een appelboompje. Iemand toevallig nog tips waar ik op moet letten bij een appelboom?
Van @moestuin.advies op Instagram (Ruud van Merel, @groenemuts) leerde ik dat fruitbomen vrijwel allemaal ge-ent worden, en dat je dus de stam kiest die bij je grondsoort hoort, en daarop ent de soort die je lekker vindt. En bij appelboompjes te kiezen voor minder vaak gebruikte soorten, zodat als er ziektes rondgaan, dat jouw boompje minder bevattelijk ervoor is. Hij raadt ook altijd https://www.natuurlijkebomen.nl aan. Je kunt daar ook goed mee overleggen. In de herfst schijnt hij ook wel eens âproefdagenâ te organiseren, dan kun je het fruit proeven dat de bomen geven.
Het spreekwoord is niet voor niets âzo rot als een mispelâ 
Nog nooit van gehoord