Vd week de voorgeplante dingen in de tuin geplant, kijk ik nu na elke regenbui en zonnestraal of dat er al iets gegroeid is? Zeker
Maar bij mij ís het ook echt zo! Wat een verschil
Jaa, ik kan zo genieten van alle bloeiende rhodondendrons nu! Fiets er ook langs op weg naar werk
Nou, de lol van tuinieren is er wel een beetje af aan het gaan hier.
Sinds vorige week ook rouwvliegjes (denk ik) in een paar potten. De bladluis leek na dagelijks checken, knippen, en spuiten redelijk onder controle en zelfs minder te worden - maar na 2 dagen van huis vind ik toch weer een paar knoppen die onder zitten en ook wat op de plant ernaast. En bij andere planten heb ik uiteindelijk alles wat onder zat flink weggeknipt en dat werkte, maar dat zou ik bij deze echt niet graag doen (net nieuwe klimplanten).
Misschien lieveheersbeestjes bestellen maar dat zijn er dan gelijk weer zoveel voor een balkon, +blijven ze daar wel hangen?
Dus ja, met 2 plagen op 7m2 word ik er niet echt vrolijk meer van
Wij hadden wormpjes in de pruim, wat op zich niet erg is want vooral op pit. Dus vooral open maken, ding er uit wippen en opeten. Maar de vogels hebben ze gevonden en gegeten dus alle potentiële pruimen kapot
Wat heerlijk misschien kun je een oogstruil doen in je buurt ofzo als anderen weer wat telen wat jij niet hebt?
Vorig jaar lieveheersbeestjes geprobeerd met van die zakjes, heb er geeneen gezien. En werkte helaas echt niet
Compote maken!
Lekker jam of compote maken inderdaad! En taart, cake , crumble, kun je ook allemaal.goed invriezen
Bosjes van maken en voor een eurootje verpatsen? Kan je de opbrengst doneren aan de plaatselijke kinderboerderij ofzo.
Een mens heeft maar zoveel rabarber nodig in z’n leven
Wij hebben ook zo veel last van rouwvliegjes. Word er stapelgek van
Ik heb die moestuintjes van de AH, maar ik heb de zaadjes dus eerst in dat bakje gezaaid. En nu heeft mijn courgette (geloof ik) niet genoeg ruimte in mijn grote bak. Ze duwen elkaar weg met die grote bladeren
M’n snijbonen gaan echt als een malle! Heb ze dit jaar pas voor 't eerst en wist niet dat ze zo hoog zouden gaan groeien, oeps.
Heb ook nog een kleine kas, waar ik het deurtje nu overdag gewoon van open heb. Hier staan nog klimcourgettes, komkommers, babypompoenen, en boterbonen in. Ik heb apart ook nog tomaatjes staan in een kweekbak. Los in dat rijtje is nog twee keer kiwi en een tomaat. Ik heb ook nog een vierkante meter moestuin, hoewel dit nu meer als slakkenvoer gebruikt wordt (). En als laatst nog een rij fruitboompjes waar ik volgend jaar pas oogst van verwacht (o.a. peer, appel, nectarine, kers, vijg). Aan de schutting hangt nog twee keer aardbei en daar heb ik er ook nog twee ergens anders in de tuin staan.
Wilde het even showen want ben er best trots op en vind het leuk om er mee bezig te zijn!
Oké helppp tips tegen slakken! Echt al-les wordt weggevreten hier. Ik heb net koffie uit gebruikte nespressocups staan schrapen en dat ga ik zo strooien. Hopelijk helpt t iets. Al mn komkommerplantjes weg
Voor mijn komkommerplantjes was het helaas ook al te laat, maar bij mij heeft het geholpen om houtsnippers te strooien!
Oh goed idee! Ziet er ook niet verkeerd uit. Ik dacht eerst aan eierschalen maar het is echt een grote border dus dat was wel geen gezicht geweest
Cacaodoppen! Koop je bij het tuincentrum