Mooiste momenten van 2021

Woow wat een jaar! Wat goed zeg, keep up the good work in 2020!!!

1 like

Mijn jaar was prima, ging gewoon zijn gangetje. Heb niet echt een moment.

Vorig jaar op mezelf gaan wonen. Ben nog steeds blij met mijn huisje, voel me steeds meer op mijn plek. En ben ook erg blij met mijn positieve ontwikkeling en dan het steeds beter gaat.

6 likes

Wow met een goed jaar heb je gehad. Hopen dat 2020 nog beter wordt voor je. <3

1 like
  • de start van de bouw van ons nieuwbouwhuis; echt zo fijn om rond te stappen in de ruwbouw en de ruimtes al te kunnen zien :star_struck:
  • de halve marathon uitlopen onder de 2u (ik had oprecht nooit verwacht dat dit ging lukken)
  • onze reis naar Italië met de auto; echt genieten!
7 likes

Wat knap!! Mag je trots op zijn

Roep al sinds mijn 16e dat ik ‘spaar’ voor een huis. Destijds door vrienden was het altijd een ‘haha wat een grap joh’. Dit jaar mijn eerste eigen appartement gekocht, zo blij mee. De makelaar vertelde dat ik de jongste was met eigen ingelegd geld aan wie hij ooit een huis verkocht had en heb echt met trillende handen bij de notaris gezeten van excitement.

38 likes

Wauw wat goed! Mag ik vragen hoe jong je bent? Als je dat wil delen natuurlijk!

Dat ik heel erg ben gegroeid dit jaar. Vorig jaar had ik het gevoel dat ik het hele jaar had stil gestaan/niks had bereikt. Dit jaar heb ik voor mezelf gekozen met het verbreken van m’n relatie en ben ik mezelf daardoor heel erg tegengekomen (was even heel heel naar). Maar ik heb daardoor ook dingen gedaan die ik met vriend nooit zou hebben gedaan, en m’n vriendschappen zijn sterker geworden. Ik ben wel trots op mezelf.

13 likes

Mijn verjaardag. Was gewoon een doordeweekse dag, ik moest de volgende dag werken, maar eigenlijk al mijn vrienden konden ineens (iedereen woont wijdverspreid over het land). Ik had uitgebreid gekookt, we dronken wijn en het matchte echt zo goed met iedereen. Ik heb zo gelachen en voelde me zo verbonden met iedereen. En toen realiseerde ik dat ik dat aan iemand wilde vertellen, maar iedereen die daar voor in aanmerking kwam zat aan mijn eettafel. Ja toen voelde ik me wel even #blessed

De volgende maar even in een spoiler, want gaat een beetje over seks

beetje seks

Ook was ik dit jaar voor het eerst lang en ver weg op reis en dat ging zo waanzinnig goed, voelde echt als grenzen verleggen. En ik was redelijk actief in het begin van de reis, in tegenstelling tot de couch potato die ik normaal gesproken ben, dus heb fysiek maar ook mentaal echt dingen overwonnen. Half in trance een berg op, amper adem, stapje voor stapje, maar elke keer kwam ik tot de top. Dat zorgde ervoor dat ik me echt goed in mijn lichaam voelde, ik voelde me sterk en had het gevoel dat ik alles aankon en dat ik kon vertrouwen op mijn lichaam. Die mindset had ik nog toen ik een jongen ontmoette, we een romantische avond hadden, en ik later bij hem op de kamer belandde.

En ik weet nog zo goed dat ik bovenop hem zat, me helemaal in sync met mijn lichaam voelde, bijna aan het klaarkomen was en me echt even de koningin van de wereld voelde.

Ja dat was een mooi moment. Uiteraard de volgende dag de hele dag met een grote grijs rondgelopen.

19 likes

Mooie dingen allemaal :heart_eyes: leuk om te lezen.

2019 was voor mij toch best wel een topjaar.
5 weken doorgebracht op de beste plek op aarde (NZ) waar ik nu nog steeds zwaar heimwee naar heb. Later in het jaar nog een paar dagen alleen op vakantie geweest (grote wens die uit kwam) waarbij ik achteraf niet helemaal alleen bleek te zijn. Want een dag na thuiskomst had ik een positieve zwangerschapstest in m’n handen. :joy: Op werkgebied heb ik wel echt een lekker jaar gehad, voel me veel zelfverzekerder in alles wat ik doe en heb geaccepteerd dat ik ben zoals ik ben. In grote groepen kom ik gewoon minder lekker tot uiting als ik wat moet zeggen, dus ik verplaats als het ware m’n kwaliteiten naar kleinere groepen waarbij ik me voor de volle 100% in zet. En ook dat met succes moet ik zeggen.

5 likes

Voor mij was 2019 echt een mijlpaal. Ik heb vanaf mijn 11de in de psychiatrie gezeten (zowel poliklinisch als 24uurs zorg) en na 12 jaar kan ik sinds afgelopen jaar zeggen dat ik zonder enige hulp uit de psychiatrie op eigen benen kan staan. Ik kan dat dus echt achter me laten.

29 likes
  • Het ontmoeten van mijn vriend, droomman <3
  • Eindelijk mijn wereldreis gaan maken
  • Kerstboom met mijn vriend
  • Dat mijn opa overleden na een ziektebed van 8 jaar. Het werd tijd.
8 likes

Op tijd afgestudeerd en ondanks corona toch een (weliswaar aangepaste) diploma-uitreiking gehad waarbij mijn ouders aanwezig waren. Het was de eerste diploma-uitreiking van mij waar ze bij aanwezig waren. Dat betekende veel voor me want ze hadden er twee gemist en dat deed best wat met me.

Op persoonlijk vlak ben ik enorm vooruitgegaan. Ik heb mezelf echt weer beter leren kennen, ben trots op hoe gruwelijk veel ik heb geleerd dit jaar en hoeveel veerkracht ik heb gevoeld.

Ook eindelijk gekozen voor mezelf na een vrij toxische werksituatie, ik ben veranderd van baan en ben er zo veel op vooruit gegaan. Naast dat ik veel meer ben gaan verdienen, leer ik er ook zo veel meer. Ik voel me nu echt uitgedaagd (soms iets té, maar dat terzijde).

En omdat ik een dag in de week minder ben gaan werken voelt het ook echt alsof 2020 een jaar was waarin ik eindelijk voor mezelf koos. Corona heeft daar voor mij aan bijgedragen in positieve zin. Ineens is het niet meer zo heel gek om tijd met jezelf door te brengen en ik ben nu eenmaal graag op mezelf, wat ik nu beter heb kunnen accepteren. :fireworks:

21 likes

Het kopen van ons huis!
En als alles goed gaat het behalen van mijn diploma!
En de twee konijnen die steeds meer en meer vertrouwen krijgen in mij. Love die gekke fluffies

18 likes
  • Daadwerkelijk de stap zetten om psychische hulp te zoeken en me nu ook echt beter voelen.
  • Zwanger van ons 2e kindje.
  • Hoeveel hulp je aangeboden krijgt na een positieve coronatest (boodschappen doen etc)
  • Hoe mooi het is om te zien hoe de peuter haarzelf ontwikkelt
19 likes

Geboorte van mijn dochter :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

Contact met mijn vader hersteld na bijna 20 jaar.

Samen met mijn vriend naar Athene geweest.

Zwanger geworden.

Op vakantie naar Frankrijk geweest.

Qua functie een stap omlaag gedaan op mijn werk. Ik werd er niet gelukkig van en er viel een last van mijn schouders.

Bevallen van ons tweede zoontje.

En tussendoor ondanks Corona (wel altijd aan de maatregelen gehouden!!!) evengoed genoeg leuke uitjes gedaan en mooie dagen beleefd met vriend en peuter.

18 likes
  • Ik heb na een lange tijd weer plezier in tekenen gekregen, teken/schilder meer dan ooit en ben nu zelfs bezig om iets daarmee op te zetten. Een jaar geleden dacht ik dat ik dat volledig had opgegeven.
  • Mijn vogeltje waar ik zo dol op ben en waar ik elke dag zo blij van word.
  • Ik heb mijn beste jaar gehad tot nu toe (als volwassene) qua psychische gezondheid.
17 likes

Sinds ik een maand geleden mocht afbouwen met de shitload aan medicatie kan ik echt elke dag genieten van leven in ons nieuwe koophuis.

Dus het kopen van dit huis was wel echt een mooi moment, maar het gelukkig erin leven is nog beter!

De dag van het geregistreerd partnerschap was ook mooi. En heb goede herinneringen aan de vakanties in de Ardennen en Berlijn.

15 likes
  • M’n rijbewijs gehaald na 2 jaar lessen vol paniek en huilbuien.

• Ondanks thuiswerken toch een supertoffe stage gelopen.

• M’n date/bijna-vriend (ik weet het ff niet meer haha) ontmoet.

15 likes