Vind dit echt een fijn topic om te lezen, dank!
Mijn hoogtepunten zijn eigenlijk voornamelijk gerelateerd aan fijne momenten met mijn gezin. Toch even 2 specifiek:
- De eerste vakantie als gezin. Iedere dag naar het strand, mijn dochter die lekker scharrelt over het strand en door de branding. Heb me daar zo erg beseft wat een geluk ik in m’n leven heb
- Ik ben al een poos niet tevreden met m’n baan maar wist niet wat ik dan wel wilde. Dit jaar kwam het besef dat het echt anders moet, en nu ben ik een carrière switch in gang aan het zetten (ik wil het onderwijs in). Het voelt zo fijn om weer een leuk doel te hebben waar ik enthousiast van word!
Na 15 of 16 jaar eindelijk mijn vader weer gezien en mijn halfzusjes ontmoet. Tranen als ik er weer aan terugdenk
Ik heb me zó welkom en geliefd en onderdeel van hun gezin gevoeld tijdens de 4 dagen dat ik bij ze was. Keerzijde is dat ik ze nu iedere dag mis en (klinkt onderdreven, maar ‘t is echt zo) daar pijn in mijn hart van heb. Vind het echt klote dat ik niet even bij ze langs kan, of dat zij niet even bij mij kunnen binnenwippen.
Waarschijnlijk komen ze volgend jaar naar NL. Kan niet wachten om ze mijn eigen gezin en huis te laten zien.
Wat een leuk topic!
Mijn hoogtepunten:
- de aankoop van onze eerste woning! Veel geklust en nog steeds niet volledig af, maar wat wonen we hier fijn. Hiervoor woonde mijn vriend eigenlijk praktisch al bij mij in, maar nu officieel samenwonend in ons eigen huis.
- absolute nummer 1: de zwangerschap en geboorte van onze dochter eind oktober dit jaar! Dat hadden we een jaar geleden niet kunnen bedenken maar ze is echt al niet meer weg te denken uit onze levens.
Lekker zoetsappig allemaal haha maar 2021 was voor ons dus echt een top jaar.
Nog niet zoals gehoopt, maar vergeleken met 2020 gelukkig wel een vooruitgang. Belangrijkste was denk ik:
– na ruim 40 sessies in ongeveer 5 maanden tijd in januari mijn laatste ECT gehad! Ben nog steeds niet klachtenvrij maar absoluut wel een keerpunt geweest.
– in mei naar het songfestival geweest
– vanaf september begonnen met skateboardlessen. Had het nog nooit gedaan, in een opwelling aangemeld en vond het doodeng. Eng is het soms nog steeds en ben ook echt niet goed, maar ik vind het wel heel leuk en heb allemaal hele leuke mensen ontmoet.
– in oktober na hele lange reintegratie weer helemaal ingestroomd op werk en herstart met mijn opleiding
Na toegegeven te hebben aan mijn burn out hulp aangenomen en langzaamaan beter geworden. Weg bij dat verschrikkelijke bedrijf, 3 dagen bij een ander (heel tof) kantoor gaan werken en 2 dagen voor mezelf aan de slag te gaan.
Nooit verwacht dat ik zo trots kon zijn op mezelf.
Ik denk toch dat het leukste moment was dat ik een contract heb gekregen bij mijn werk.
Verder mijn vakantie in NL, leuke mensen ontmoet en leuke dingen gedaan, was echt gezellig.
Ook mijn sociaal netwerk uitgebreid en leuke mensen ontmoet.
Ik heb zulke geweldige dingen meegemaakt in 2021. Ik ben afgestudeerd en ben begonnen bij mijn eerste baan die ik super leuk vind. Ik heb mijn eerste publicatie gehad en daar ben ik heel trots op.
Het allermooiste zijn de vier weken taalcursus in New York. Het was zo’n gave ervaring en ik koester alle herinneringen
Jeetje, ik had niet verwacht dat ik het nog best lastig vind om dingen te bedenken.
Maar sowieso dat we een puppy in huis hebben gehaald in de zomer! Het is echt bizar hoeveel liefde en vreugde zo’n beestje brengt.
En dan aan de ene kant toch ook wel dat ik een contractverlenging van een jaar heb gekregen. Ondanks dat ik niet zeker weet of dit de juiste plek is voor mij was het wel zeer prettig om financiële zekerheid te hebben en daardoor aankopen te kunnen doen die ons leven beter maken (denk aan een vaatwasser haha!)
En daarnaast ben ik dankbaar dat ik samenwoon in een heerlijk huisje en iedereen om mij heen gelukkig nog gezond is.
De date met mn vriend toen we gingen schaatsen op natuurijs En een hotel vonden waar we op een steiger een biertje konden drinken in de zon met een muziekje terwijl alles al sinds half dec in lockdown was.
En uiteraard dat we een relatie kregen maar dat was toen wel al duidelijk. Oh heel 2021 was echt Vooral na een heel heel heel naar 2020
- eindelijk verhuisd naar onze eigen stek, na een jaar elk weekend en veel avonden zelf klussen
- stap zijwaarts gemaakt op werk (andere dienst, zelfde niveau)
- onze fietsen meegenomen naar Frankrijk om daar leuke ritten te doen, zeker voor herhaling vatbaar
- gestart met een nieuwe studie die tot nu toe goed verloopt
- alle momenten dat we dit jaar konden samenzijn met familie en vrienden
- Klaar zijn met therapie! En de stappen die ik daarvoor allemaal gemaakt heb.
- Gestart met een loopbaantraject, zodat ik eindelijk écht werk kan gaan doen waarvoor ik ben opgeleid.
- Bij een nieuw koor gegaan, waar ik allemaal superleuke mensen heb leren kennen. Ik werd zo snel opgenomen in de groep, dat voelde echt superfijn. Heb ook een paar nieuwe vriendinnen gemaakt daar.
- Vriend en ik hebben officieel besloten om voor een kindje te gaan, dus hopelijk lukt dat in 2022.
- En mijn beste vriendin is getrouwd en het was heel bijzonder om dat van zo dichtbij te mogen meemaken.
ik ben afgestudeerd deze zomer en ik heb afgelopen herfst mijn droombaan gevonden!
Daarnaast was dit ook echt een hele fijne zomer, met een fijne vakantie met mijn lieve vrienden en ik mag dus nachtdialyseren. En momenteel zijn we ons huis aan het verbouwen tot een heel fijn plekje. Dat is niet het fijnste moment van het jaar maar ook hier kunnen we mee dealen.
Dit jaar is dus echt wel een jaar van transformatie geweest en ik geloof erin dat ik nu een hele fijne tijd tegemoet ga in een mooi huis met een interessante baan en hele lieve familie en vrienden waar ik op kan steunen.
-
In januari de sleutel gekregen van ons eerste koophuis.
-
In juni bevallen van mijn zoontje.
-
Na jarenlange rijangst eindelijk de stap gezet om te beginnen met lessen. Vind het nog steeds doodeng maar heel trots op mezelf dat ik toch elke week weer in de auto stap.
-
Eindelijk weer ‘echt’ op vakantie geweest. Portugal in de zomer en Spanje in november nog. Heb echt zo hard en bewust ervan genoten
-
Vooral een jaar waarin ik mezelf ook veel beter weer heb leren kennen. Soms heel confronterend maar ook zeker heel waardevol. En ik heb vooral geleerd hoe dankbaar ik ben voor zoveel dingen in mijn leven en ik kan zoveel meer genieten nu van de kleine dingen
-
Een hobby opgepakt die ik al jaren heb laten liggen maar die in mijn hoofd bleef spoken. Die ook weer heel veel energie geeft!
-
Een hele fijne, langere date periode gehad met iemand. Die ook al is het op niets uit is gelopen, wel heel leuk en waardevol was in vergelijk met mijn vorige relatie. Ik kijk er echt super positief op terug en daar ben ik heel blij om!
-
In de zomervakantie samen met mijn vriend en twee vrienden gekampeerd. Dat was echt top. Vooral de rit er naartoe: in twee auto’s midden in de nacht achter elkaar rijden met het idee een hele mooie tijd voor ons te hebben.
-
Paar maanden geleden, na een hele onzekere tijd, te horen gekregen dat de tumor van mijn broertje niet is uitgezaaid.
Tumor is inmiddels verwijderd.
-
Na dit nieuws heeft mijn vriend mij twee dagen later ten huwelijk gevraagd. We zaten samen heel privé bij een kampvuur bij een hutje in het bos. Hij las de mooiste brief ooit voor.
-
Samen met mijn ouders en broertje naar een bruidszaak gegaan en mijn trouwjurk uitgekozen. Gewoon weer net als vroeger met het gezin op pad, dat was een mooi moment.
- in april een fulltime mastermodule begonnen naast mijn werk die in al heel lang wilde doen maar niet durfde omdat ik dacht dat ik daar nooit goed genoeg voor zou zijn. Ik heb daar zo op m’n plek gezeten dat ik besefte wat me echt gelukkig maakt op werk vlak. Afgerond met geweldige cijfers en volgende week begin ik met m’n nieuwe baan, op dat werkgebied.
- vakantie op Madeira samen met mijn man en zoon. Voor dst ik moeder werd wel eens bang geweest dat het reizen, onze grootste passie echt anders zou worden. Maar niet bleek minder waar, 2 weken zo in een bubbel geleefd met elkaar en genoten.
- dit jaar is een vriendschap heel veel hechter geworden en daar ben ik zo dankbaar voor
Grote momenten:
- Het nieuws dat mijn vader geen kanker had. Hij had ineens verontrustende klachten (heftig gewichtsverlies, geelzucht, pijn) en de dokters zagen het somber in waardoor we van het slechtste uitgingen, maar uiteindelijk bleken het “maar” galstenen te zijn. De dag dat we dat nieuws kregen was echt de beste dag ooit!
- De dag dat we hoorden dat we waren ingeloot voor een nieuwbouwwoning. Die dag begon zwaar klote doordat we op Schiphol waren geweigerd op een vlucht naar Griekenland omdat we een bepaald corona formulier vergeten waren in te dienen. We baalden zoo ontzettend, maar hebben toen meteen een nieuwe vlucht geboekt (helaas wel 3 dagen later) en zijn die dag lekker op roadtrip gegaan naar Brabant (aspergeboer) en aardbeien drive through in Uden. Ik zat in de auto en toen kreeg ik ineens het bericht dat we waren ingeloot. Zo was een potentieel rampzalige dag toch onwijs leuk geworden.
- Ik heb er een neefje en nichtje bijgekregen dit jaar
- Mijn rijangst overwonnen. Ik kreeg begin dit jaar voor het eerst een auto en daarmee is het eindelijk gelukt om van die onzekerheid en spanning af te komen.
Ook leuk om te benoemen:
- Het songfestival. Ik vond dat zo leuk om te kijken dit jaar, en ook meelezen op het forum en luister alle liedjes nog steeds met veel plezier!
- Het F1 seizoen. Eigenlijk de eerste keer dat ik echt alles heb gevolgd en gekeken en ben echt obsessed! Vond het echt een ontzettend vet seizoen en een fijne afleiding ook van alle corona ellende.
- Het winterwonderspektakel in het begin van het jaar! Omg het was zoo koud, maar iedereen was buiten en vrolijk. Ik heb er met volle teugen van genoten!