München

Hi!

Ik ben een paar dagen in München nu en ik vroeg me af of er mensen hier nog leuke tips hebben?

Denk aan: toeristische dingetjes, winkelen, en vooral een lekker eettentje (voor nu? Haha)

Thanks alvast!

Ik weet niet meer bij welke eettentjes ik ben geweest, haha. Maar ik zou wel wat buiten het centrum zoeken want München kan heel duur zijn.

Mijn tips:

• Naar een biertuin gaan is superleuk! Die bij de Chinesischer Turm is wel tof en de Augustiner Biergarten ook. Ook prima te doen als je geen bier drinkt. Wel Bretzen eten daar. <3
  • In de rivier kan je zwemmen, wat fijn is als het warm is. Wel oppassen met de stroming.
  • Het Lenbachhaus is een mooi museum met moderne kunst (Kandinsky etc.).
  • Het park en de tuinen rondom Schloss Nymphenburg zijn lekker rustgevend.
  • Als je van barok/kitsch/paleizen houdt moet je echt het Munich Residenz bezoeken. Overal bladgoud en zo:

Dit is Nymphenburg:

2 likes

Eten:
Super lekker vers budget Thais eten bij Thai Fresh Cuisine naast het München-Pasing station! Wel een stukje uit het centrum maar vond het wel de moeite waard (veel in het centrum is idd heel duur en met de metro (uhm of trein of s-bahn weet niet meer :joy:) ben je er zo).
En ik vond de burrito’s van Burrito Company ook wel lekker, en ook niet duur (je kan daar je eigen burrito samenstellen). Die zit wel in/bij het centrum.

Doen:
Eisbachwelle, daar wordt gesurft midden in de stad! Leuk om te kijken.
En de botanische tuin bij Nymphenburg vond ik ook wel de moeite waard!
En idd biertuinen of -brouwerijen haha. Ben er zelf niet geweest maar in de hostel begonnen ze er gelijk over.

2 likes

Het Hofbräuhaus is 's avonds ook een bezoek waard.

2 likes

(alles onder voorbehoud, woon er al een paar jaar niet meer, maar dit waren favorieten)

Hey Luigi, voor lekker Italiaans

Ixtaso, voor Spaanse tapas, pintxos

Hungriges Herz, voor koffie of lunch

Bratwurstherzl, voor echte Duitse kost

Nigin, voor heerlijk afghaans eten

Blue nile, etheopisch super lekker en leuk met je handen eten

Arts and boards, alternatief maar erg lekker

Gratitude, vegan op hoog niveau

Katzentempel, katten café om met katten te knuffelen

1 like

Dank allen voor jullie uitgebreide antwoorden!!
:smiley: