Museum(kaart)topic

Zijn er meer forummers met een museumjaarkaart? Tips of aanrader qua musea?

Zelf heb ik er een, maar ik gebruik de kaart te weinig. Ook omdat in mijn omgeving bijna niemand deze kaart heeft. Wellicht leuk om ook een keer met forummers te gaan?

3 likes

Jep ik heb er ook 1! Gebruik hem wel te weinig eigenlijk :flushed:
Ik vond museum de Pont in Tilburg heel gaaf. En het Bonnefanten museum in Maastricht!

Lijkt me gezellig

2 likes

Een FF museummeet lijkt me best leuk :slight_smile:

2 likes

Iemand naar Jan Taminiau geweest? Die tentoonstelling vond ik echt prachtig :heart_eyes:

2 likes

Yesss heb er een.
Ben ook een beetje inspiratieloos waar heen te gaan. Heb er al vrij veel gehad de afgelopen jaren. Ben dit jaar al oa bij de Kunsthal en het Amsterdam Museum geweest. En het tassenmuseum in Amsterdam, die vond ik heel leuk! Oh en Micropia, die was ook leuk!

Van wat ik voor 2018 al heb bezocht vond ik Beeld & Geluid, het Spoorwegmuseum, FOAM, Anne Frankhuis, Openluchtmuseum, Naturalis, Nemo (voor de kleuter in me) en het Tropenmuseum allemaal wel de moeite waard.

Wil nog naar Van Gogh. En Space Expo. Misschien Eye (is dat leuk?)
Ga vaak alleen maar ben ook echt te schijterig om met “vreemden” van hier of de museumkaartsite te gaan ;(

Ik ga de musea die hier genoemd worden eens opzoeken in elk geval!

3 likes

Eye vond ik zeker wel tof!
Foam (ook Amsterdam) is ook een aanrader als je van fotografie houdt

3 likes

Ik heb er ook eentje! Lijkt me leuk een keer een museum meet te doen :blush: ik vind Catharijneconvent leuk (Utrecht) en ben laatst met mijn moeder naar een kasteel geweest in Doorwerth (ook echt heel leuk en mooi). Verder nog op mijn lijstje staan Het scheepvaartmuseum, het Anne Frank museum, het Rijksmuseum van oudheden en het Mauritshuis!

2 likes

Ja ik vond die tentoonstelling ook heel gaaf!

Museum voorlinden is heel leuk maar weet niet of die ook op de kaart kan

Ik heb totaal geen museuminspiratie momenteel maar lijkt me leuk om weer eens met forummers op pad te gaan. Het was vorige keer heel gezellig met @Dante

1 like

Nee daar is de MK niet geldig.

1 like

Yes heb er ook een. Ik ga zeker elke maand wel maar zijn ook tijden dat mn vriend en ik elk weekend wel gaan. Moet ook zeggen dat we onze vriendengroep (en elkaar) ook kennen uit een museum en ik vrijwillig in een museum dus dat scheelt wel. Juist omdat ik zo’n kaart heb ga ik super makkelijk want als het niks is dan ben ik zo weer weg en vind het fijner in mijn eentje want dan voel ik minder de druk om langer te blijven kijken ofzo

2 likes

Wat een goed idee dit topic! Ik vroeg laatst al of het iemand leuk leek om samen naar musea te gaan, maar geen respons :flushed:
Ik heb geen museumkaart, maar wil in het nieuwe jaar wel eentje aanschaffen.
Ik ben in de afgelopen maanden naar het Bonnefanten, van Abbemuseum, Boijmans en van Beuningen en de Kunsthal geweest.
Ik vond Boijmans een beetje tegenvallen. En in de Kunsthal heb ik alleen de expositie van Viktor&Rolf gezien. Van Abbe en Bonnefanten vind ik erg leuk en wil ik ook wel eens terug gaan.

Marres in Maastricht! Blijft leuk

1 like

Ja ik heb er een!
Zuiderzeemuseum vind ik heerlijk (op een mooie dag), stroomtram hoorn-medemblik, Rijksmuseum, Maritiem museum in Rotterdam, Foam… maar ook kleine musea waar je even binnenloopt en je toch weer iets van opsteekt of je je vermaakt. We hebben hem er weer dik uit dit jaar!

Jaaaaa, dat was super leuk (ik moest er laatst weer aan denken) en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar :blush:

1 like

Wow de aanschaf van een museumkaart wordt het vanaf 1 oktober weer 5 euro duurder :frowning:
Toen ik hem voor het eerst had (2012 denk ik) was hij 50 euro, nu al 65! :scream: (bij verlengen 60)
Ik snap het wel waarom (ze leggen het wel uit op de site) maar toch.

Vind het ook jammer dat hij niet overal geldig is, bv bij Voorlinden of Body worlds… Achja :slight_smile:

Ga binnenkort even koekeloeren bij Viktor & Rolf in de Kunsthal :slight_smile: En misschien nog een andere in Rotterdam maar weet nog niet welke?!

1 like

Ik zag het laatst ook inderdaad. Ff een grote uitgave in oktober :frowning:
Maar opzich, als je 4/5 x naar een museum gaat heb je het er ongeveer al wel uit, dus ik vind het het wel waard

Misschien het Boijmans van Beuningen?

1 like

Huh ik heb 55 euro betaald dit jaar?

@Astor twijfel idd tussen die en het douanemuseum en het fotomuseum! Weet niet of ik er 3 of 4 op 1 dag red :’)

@Koffiekopje Wanneer heb je hem gekocht? Was het een verlenging? Ik betaalde in april/mei 60 (nieuw, geen verlenging, heb hem hiervoor een poosje niet meer gehad)