Museum(kaart)topic

In augustus is het verlengd, oh wacht dan kan het wel kloppen

Voor als we willen meeten. Ik wil en kan op een:

  • Maandag
  • Dinsdag
  • Woensdag
  • Donderdag
  • Vrijdag
  • Zaterdag
  • Zondag
  • Ik heb geen interesse

0 stemmers

1 like

Ik heb vandaag weer een kaart besteld. Ik hoop dat hij op tijd binnen is, zodat ik volgend weekend nog naar Viktor & Rolf kan.

1 like

Misschien off-topic, maar gaan er mensen naar Museumnacht dit jaar?
Ik ga voor het eerst en ben benieuwd of iemand tips heeft!
Staan er rijen bij de grote bekende musea? En aanraders voor kleinere musea? Heb er zin in! Ook superleuk dat je nog een keer terug kan met je kaartje (kost dus maar rond de ā‚¬20).

1 like

Ik weet nog niet zeker of ik naar de museumnacht ga, maar een museum-meeting lijkt me heel leuk!
Ik kan alleen in het weekend want ik werk fulltime

Juist de kleinere zijn (vind ik) leuk, bij de grote moet je vaak zo lang wachten. Als je iets bij de grotere wil doen kun je het beste 1 grotere plannen en dan wat kleinere in de buurt. Ik vind richting Oost altijd wel leuk. Dit kan ik me herinneren:

  • De Portugese synagoge (het enige gebouw in Amsterdam niet aangesloten op electra) is open en die avond volledig verlicht met echte kaarsen. Heel bijzondere sfeer.
  • De hortus is open en leuk om te zien bij avond
  • De Hollandse schouwburg is open, ook met een hele bijzondere sfeer en lichtjes
  • Nachtrondleidingen in Artis zijn ā€œthe bombā€, echt een aanrader om voor in de rij te staan. Dan ontdek je dat 's nachts Artis van de Flamingoā€™s en pelikanen is. Ook het Aquarium is leuk, de lichten blijven gedimd om de vissen niet wakker te maken.
  • Altijd lekkere drankjes bij FOAM
    -Tassenmuseum en Kattenkabinet hebben vaak ook een leuk programma.
1 like

Wat een tips! Dankjewel!
Jammer van de rijen daar was ik al bang voor. De Portugese synagoge stond al op mā€™n lijstje maar twijfelde er nog over maar nu weet ik zeker dat ik daar heen ga.

1 like

Heeft iemand zin om volgende week een museumpje te pakken?

Volgende week kan ik helaas niet, maar wel een leuk idee!

1 like

Dit lijkt me ook leuk! Wil je in het weekend of doordeweeks?

Ik kan mn eigen werktijden indelen dus voor mij is beiden prima!

Mocht het in een weekend zijn, sluit ik graag een keer aan :slight_smile:

Ik ga binnenkort naar het Nederlands Bakkerijmuseum. Lijkt me ook heel leuk!
Mā€™n kind heeft nu ook een museumkaart dus probeer nu altijd wat uit te zoeken wat ook leuk voor hem is.

Mijn dochter is morgen vrij dus wil graag naar een museum. Iemand een leuk idee voor een museum in Noord-Holland, waar je goed kunt parkeren?
Nemo zijn we vaker geweest; dit vindt zij wel een geweldig museum. Maar wil nu ergens anders naar toe.

1 like

Misschien Micropia! Ik vond dat echt boven verwachting leuk. Het is net als nemo zowel leerzaam als interactief

1 like

Ik denk dat ik binenenkort hier naartoe ga.

3 likes

Ik las een artikel over die tentoonstelling en ik werd er enthousiast van. Heel erg interessant lijkt me!

1 like

Wij zijn van de week bij het kinderboekenmuseum geweest en dat is (mits je met kinderen gaat) een grote aanrader! Mijn dochter vond het net zo leuk als NEMO en dat wil wat zeggenā€¦ Haha.
Ik zag dit topic ineens dankzij @anon42392789 dus ik drop dit er maar even in.

En mocht je met lekker weer iets leuks zoeken is het buitenmuseum in Enkhuizen altijd een aanrader.

1 like

@Madelief @Luzarl misschien kunnen we hier verder kletsen over het samen bezoeken van een museum?

1 like

leuk!!