Nachttopic

Ben nu overigens wel benieuwd waar jullie allemaal werken!

In een woonvoorziening voor ouderen

1 like

Ik heb komende 2 nachten ook dienst! En vanaf komende maandag ook weer, 4 nachten :grimacing: :+1:

1 like

Fijn, Zoveel mensen die ook nachten hebben nu :slight_smile:
Ik tel wel af, als alles goed gaat moet ik vanaf januari geen nachten meer doen.
Heb er altijd gedaan, bepaalde periodes zelf meer dan overdag maar merk nu dat ik er steeds minder tegenkan en ook sinds we een kindje hebben wil ik ‘s nachts gewoon thuis zijn.
Zijn er onder jullie mensen die enkel nachten doen? Hoe combineren jullie dat met vrienden/gezin etc?

Ik werk trouwens in een psychiatrisch centrum op een forensische afdeling.

Ja leuk, ik ook weer vannacht!

Ik ben nog een groentje in het werk, als in: nu pas begonnen met mijn eerste nachtdiensten (ik ben nog in opleiding), dus ik heb geen tips of ervaring hiermee. Heb ook nog geen gezin trouwens.
Maar ik had het vannacht toevallig met mijn collega over de werktijden en het combineren met een gezin. Ik zie namelijk zelf ook niet voor me hoe dat later zal gaan, want mijn vriend gaat ‘s ochtends al de deur uit voordat ik überhaupt klaar ben met een nachtdienst. Vind dat best wel moeilijk, want ik wil als ik klaar ben eigenlijk wel beginnen met kinderen. Lijkt me best ingewikkeld om dat goed te combineren. Mijn vriend heeft namelijk ook geen baan die hij flexibel kan indelen.

Je werk klinkt interessant trouwens! Werkte je daar ook toen je in verwachting was?

Dat lijkt me pittig t werk wat je doet. Ben je s nachts alleen? Ik werk 3 nachten per maand en de rest overdag en s avonds. Werkse vannacht!

Ik heb vandaag veel te weinig geslapen en merk het zooo erg. Ik wil echt alleen nog maar naar mijn bed toe nu.

Je bent al op de helft van je dienst

@Sax Wat voor werk doe jij? Zijn het enkel nachten?

Ja de combinatie vind ik best lastig. Ik werk in vier ploegen (nacht, dag, vroeg, laat) met een steeds terugkeren roulement van vier weken. En hoewel ik nacht eerst volledig zag zitten, deed dat ook graag voor mijn zwangerschap, is het nu toch zwaar. Ik zag vooral het positieve, als in zelf kind kunnen brengen naar opvang, slapen en dan terug halen. In realiteit blijkt het toch niet zo evident, ik slaap ontzettend slecht en weinig op die manier (kan niet onmiddellijk slapen wanneer ik dan terug thuis ben en begin dan met het huishouden) en dat weegt best door. Plus dat mijn vriend er ergens wel onder lijdt als we 's nachts niet samen zijn. We kruisen elkaar ook 's morgens, waarbij ons kindje over gaat van hem naar mij, omdat hij dan onmiddellijk naar zijn werk doorrijdt. Er zijn collega’s hier die jarenlang enkel nachten gedaan hebben en bij wie het wel goed liep.

Vind mijn werk ook heel boeiend. Toen ik zwanger was werkte ik op een andere afdeling, met veel fysieke agressie. Per afdeling is er 1 verpleegkundige in de nacht. @hollyday waar werk jij?

In een woonvoorziening voor ouderen. We zijn snachts alledn in de voorziening maar kunben terugvallen op een nachtteam vd hoofdlocatie.

Hoelang slaap je normaal?

Ik was net zo misselijk hier, heb dikwijls dat ik op een bepaald punt zo moe (?) ben 's nachts dat ik duizelig en misselijk word, is gelukkig nu wel al over.

Ah dubbele vraag van mij, zie nu net dat je dat in voorgaande comments al had geantwoord, sorry!

Is het druk bij jou?

Vannacht heel rustig. Heb nogmaar 2 bellen gehad en mn taken zijn klaar. Ik ben nu ff aan t eten en straks wil ik zorgplannen nog omzetten. Gisyeren duurde de nacht zo lang en nu vliegt ie voorbij. Gek he. Heb jij t druk?

Ik slaap meestal van 08.00u tot 16.00 uur

Hier ook rustig. Voorgaande nachten waren ietsje drukker. Ik heb om 1u gegeten. De taken die ik moest doen zijn gedaan, medicatie is gezet. Ik ga straks nog een keer mijn ronde doen en dan is het koffie maken en wachten tot de vroegdienst komt.

Hoooo wauw ik ben best jaloers dat je zo kan slapen :heart_eyes: Ik heb vandaag van 8u30 tot 13u geslapen.

Ik kan idd heel goed slapen na een nachtdienst. Heerlijk. Dit is mn laatste nacht dus vandaag ga ik tot 14.00u slapen zodat ik s avonds ook weer normaal slaap.

1 like

Ik kan dus écht niet slapen na de nachtdienst. Vanochtend was ik om 10.00 klaarwakker. Heel even eruit gegaan, vervolgens verder geslapen tot 13.00 uur. En daarna om 17.00 nog twee uurtjes gaan liggen. Wel mijn laatste nacht nu, dus ik sta straks gewoon op als ik weer klaarwakker ben.

1 like

Zet je dan ook effectief je wekker?

Is lastig he? Echt ook tegen je ritme in. Vind het ergens met dit weer wel beter gaan, zoals iemand al zei dat grijze druilerige weer zorgt er wel voor dat ik enigszins zin heb om te slapen. Tijdens de zomer als het lekker weer is en de zon schijnt is dat dikwijls minder.

1 like

Ik slaap normaal gewoon een uur of zeven/acht. Ik kan best op wat minder slaap door, maar vandaag heb ik echt maar drie uur kunnen slapen dus dat hakt er nu een beetje in. Het is eigenlijk hetzelfde als dat jij zegt: in theorie denk je precies genoeg te kunnen slapen tussen alle dingen door, maar je lijf werkt gewoon niet altijd mee. Jouw situatie klinkt ook wel echt zwaar.

Ik vind het trouwens heftig dat je tijdens je zwangerschap op een afdeling hebt gewerkt waar veel agressie voorkwam. Vond je dat zelf wel oké?
Zelf zit ik nu in de psychiatrie (hou het graag een beetje algemeen ivm herkenning). Er is niet veel agressie, maar zwangeren worden hier alsnog wel overgeplaatst naar afdelingen met minder risico’s.