Ja snap ik, je kunt ook vrij weinig natuurlijk. Hoop voor iedereen in Limburg dat de schade mee zal vallen… maar zo te horen overal gaat dat niet zo zijn.
Was dit ook onverwachts trouwens?
Ja snap ik, je kunt ook vrij weinig natuurlijk. Hoop voor iedereen in Limburg dat de schade mee zal vallen… maar zo te horen overal gaat dat niet zo zijn.
Was dit ook onverwachts trouwens?
Zo schrijnend ook die hospice dat wordt ontruimd
Het KNMI waarschuwde al dagen, maar ja. Je kan moeilijk de wolken weg jagen.
We zijn er met z’n allen aan overgeleverd.
Het enige wat we kunnen doen is nog meer investeren in watermanagement, maar uiteindelijk win je het toch niet van de natuur.
Er wordt al wel veel aan gedaan. Bij de Maas in Itteren/Borgharen is enorm gewerkt aan uiterwaarden en waterbekkens. Na '93 en '95 moesten ze wel. Het probleem ligt vooral bij → heuvels - > water zoekt genadeloos snel het laagste punt op. En uiteraard in enorme hoeveelheden.
Klopt! Daarom zeg ik ook nog meer investeren in watermanagement.
Ook hier moet weer van geleerd worden en voor de toekomst uitgaan van nog veel extremere beelden.
We doen het als land echt goed op het gebied van watermanagement, maar we moeten de ellende wel altijd een paar stappen vooruit zijn/blijven.
Je zou wel zeggen dat ze in zulke gebieden ergens in een loods duizenden zandzakken klaar hebben liggen voor noodgevallen.
Echt dit zijn van die nutteloze investeringen. Doneer dat aan het behoud van het regenwoud, investeer in groene energie, isolatie pfff
Net zoals die Jeff Bezos waar opeens lovend over gepraat werd, want hij had een beetje wisselgeld opzij gezet voor de natuur. Ondertussen zit die hypocriet raketten de lucht in te schieten.
wat heftig wat er nu in Limburg gebeurt, hoop dat het allemaal ee beetje meevalt.
Ik vind dit een naar bericht.
Dat een buurman iets zegt is er geen sprake van dat er geen hulp gegeven wordt.
Ho, volgens mij komt dit best dichtbij voor @keekie
Hier is het in een ander topic ook over gegaan.
daarnaast, passende hulp is niet altijd mogelijk binnen de huidige wet- en regelgeving. Er zijn beperkingen aan wat instanties kunnen doen.
Ik vind het fijn voor je weinig met de geestelijke gezondheidszorg te maken hebt.
Overigens, vind je bij liquidaties dat het ook voorkomende moest worden met passende hulp?
Huh, waarom vroeg je in dit bericht eerst wat voor werk dilla doet?
Klopt, want ik vond de opmerking met passende hulp het waarschijnlijk voorkomen kon worden niet kunnen. En daarom was eerst dat mijn vraag.
Heftig voor de slachtoffers ook dat er zo gedacht wordt.
Maar ik moet hier eigenlijk gewoon niet op reageren want het komt te dichtbij.
Ik vind het zo onwerkelijk wat er nu gebeurt qua overstromingen in NL, BE, DE. Normaal iets wat je ziet in Azië. Maar dat je nu foto’s/filmpjes ziet van hele wijken die zijn ondergestroomd en hoort over overledenen. Lijkt zo surrealistisch. Hoop voor iedereen die er mee te maken heeft dat het snel beter wordt
Ik vind het totaal uit de lucht gegrepen en onterecht om te zeggen dat dit met passende hulp opgelost had kunnen worden. Wij, buitenstaanders, weten heel weinig over dit verhaal. Mensen weigeren hulp en je kan het ze niet altijd opleggen. Dat weten we wel dus verdere oordelen over de kwaliteit van de betrokken hulpverlening lijkt me onterecht.
Ik ook. Ga zo de tv en social media maar uitzetten want krijg er echt buikpijn van. Dit is dus hoe (het begin van) klimaatverandering in Nederland eruit ziet.
De grootste Nederlandse waterprojecten zijn allemaal opgezet na overstromingen (Deltawerken, Ruimte voor de Rivier). Laat dit alsjeblieft een wakeup call zijn. Want dit gaat alleen maar vaker voorkomen.
Maar echt. Kom nog eens zeiken dat het nooit warm genoeg is. Echt niks aan het huidige klimaat is positief.
Maar mensen zeiken toch altijd, zeker dit klaagvolk in NL.
Te warm, te koud, te nat, te droog, teveel wind, te weinig wind, geen ijs, wel ijs, geen sneeuw, wel sneeuw. etc etc etc
Kom nog even een airco installeren want dat helpt het klimaat en wat bomen kappen voor de biomassa-centrale en je tuin betegelen zodat je zeker problemen krijgt met je grondwater-niveau want lekker ‘‘onderhouds-arm’’.
Enige voordeel begint echt te groeien hier is dat ik ongewenst kinderloos ben en ik me geen zorgen maak over de generaties na mij want die zijn niet mijn bloed. Ja, dat is gewoon triestig.
WTF. In plaats van dat je gaat helpen hè.