Niet mijn bedoeling om er bovenop te springen en ik hoop niet dat @OhMyGosh zich aangevallen voelt of iets. Dat is niet mijn doel. Probeer alleen uit te leggen hoe zoiets kan overkomen, namelijk kwetsend, ook als dat niet zo bedoeld is.
Ik vraag me als wat de reacties zouden zijn geweest als we bak ‘m beet 6 maanden geleden een poll waren gestart op dit forum met de vraag of de vries een held is. Laten we ook realistisch blijven; het was een uitgesproken man en niet iedereen vindt dat sympathiek. Dat dat nu niet meer benoemd zou mogen worden is behoorlijk hypocriet. Ik zou het van mijn eigen dierbaren trouwens ook raar vinden hoor, mocht iedereen na overlijden opeens lyrisch zijn over hen. Zo werkt het gewoon niet en dat hoeft ook niet, respect tonen is niet hetzelfde als opeens enkel nog positieve woorden over een overledene hebben.
Ja maar wie zegt dat zijn nabestaanden, partner, vriendinnen, whatever dit niet lezen dan?
Respect tonen is in dit geval die mening even voor je houden omdat het nu niet het juiste moment is om het te delen.
Ik. Die hebben nu echt wel iets beters te doen dan lezen wat een paar 20-jarige forummmers ooit van hun vader vonden.
Over de doden niets dan goeds hè
Ik hoop zo dat de daders levenslang krijgen.
Voor mijn gevoel was het nationale held gevoel er ook heel sterk tijdens de Natalee Hollyway afleveringen en tijdens de dader van Nicky Verstappen vinden.
Maar daar buiten was hij gewoon ‘onze’ misdaad verslaggever en nu krijgen mensen in een keer alles mee wat hij ook nog heeft gedaan in zijn leven.
Ik snap nu wel dat het niet heel leuk overkomt maar het verandert mijn mening niet. Maar dit moet je gewoon met elkaar kunnen bespreken, prima toch.
Als Taghi de opdrachtgever zou zijn (wat ik misschien nog wel erger vind dan zo’n directe dader die misschien onder druk wordt gezet, (moet ook een flinke straf krijgen hoor daar niet van)), heeft zo’n extra straf uberhaupt nut? Hij zit al vast, dat is het wrede. Dus echt straf krijgt hij niet want meer dan vastzitten kan eigenlijk niet? Dat maakt het ook zo mega wreed. De directe daders moeten zeker een mega straf krijgen maar denk dat zo’n opdrachtgever het grootste probleem is
Dit was de bedoeling maar jij verwoordt het een stuk beter!
Nou iedereen mag vinden wat die wil maar ik vraag me vooral af: waarom voel je de nut vandaag op de dag dat hij sterft om je uit spreken dat je dit en dat van hem vond of vindt. Waarom moet je dat noemen, wat maakt dat uit.
Niet alleen op t forum maar overal.
Mensen hebben er groot verdriet van.
Peter was vooral mn held toen hij tegen Olcays fatshaming bullshit in ging.
Nou, ons Royke is al eerder een mede-forummer geweest.
Denk dat hij nu wel wat beters te doen heeft (rouwen bv) dan een random forum lezen
Nee, meen je niet? Ik dacht dat hij hier wel actief mee las. /s
“Op bezoek in het overstroomde Valkenburg spreken de koning en koningin met getroffenen en de hulpdiensten. Hier stapten ze op een shovel om te poseren met een brandweerteam.”
Ik vind dit zo’n fucking raar idee. Dat die mensen met een helikopter worden overgevlogen om daar een uur meewarig rond te lopen en even te poseren op een shovel.
Hoe is er iemand die hier iets aan heeft?
Dringend advies Maastricht aan 10.000 mensen: ga je huis uit • Koningspaar bezoekt Valkenburg - https://nos.nl/l/2389373
De Maas gaat overstromen? WTF
Aii ik vind dit ook echt een misser van ons koningspaar. Als staatshoofd moet je zeker op een dag als vandaag een statement maken, maar om gelijk langs te gaan… Doe dat dan volgende week en help dan een handje mee met opruimen ofzo.