Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ja echt bizar. Ondertussen wordt elke scheet in de politiek in de VS weer eens breed uitgemeten, maar mensen die twee maanden niets eten om aandacht te vestigen op hun erbarmelijke omstandigheden worden collectief genegeerd in de NLse media?

10 likes

“Het is natuur spul, dat je liever niet in de natuur wil hebben”

Ok vriend, is goed.

2 likes

Mochten jullie willen :crazy_face:

Ga weg hoor… het is al erg genoeg dat wanneer je de grens over rijdt, je de kuilen in het wegdek moet ontwijken. Daar wil ik niet mee geassocieerd worden.

image

24 likes

Nog meer landgenoten die ik niet kan verstaan

2 likes

Ja ik ben net geweest. Er werd door de gemeente gezegd dat je ongeveer 2 a 3 uur in de rij zou staan maar uiteindelijk stond ik iets meer dan een uurtje in de rij en dat was prima te doen. Binnen was het mooi ingericht met verschillende foto’s van Peter en er lagen meerdere rouwboeketten. Heel indrukwekkend en fijn dat de familie een mogelijkheid heeft gegeven om afscheid te nemen.

18 likes

Wat doet dat boek van Lale GĂźl daar? Dat viel me echt snel op.

1 like

Ze hadden ze pizza’s met ananas moeten geven en een verdubbeling van de uit te zitten straf.

6 likes

Ik heb hier een heel dubbel gevoel bij.

Uiteraard ben ik blij en opgelucht dat er geen doden zijn gevallen. Maar ten gronde is er niks veranderd… Oké, de individuele dossiers worden nog eens herbekeken, maar ik hoor Mahdi niets zeggen over bvb de penibele omstandigheden van mensen in de illegaliteit, en de ogenschijnlijke willekeur in de dossiers.

1 like

Al die briefjes ook. Zo lief. Werd er echt stil van.

Ik denk trouwens dat zij misschien heel goed bevriend is met Olcay (ze is werkzaam in visagie), en dat zij er daarom zoveel over plaatste. Mag dan hopen dat Olcay haar anonimiteit wel een beetje gewaarborgd heeft, misschien is de letter T wel een bijnaam van de partner oid.

3 likes

Had hem vanmorgen inderdaad gelezen in de Volkskrant. Kreeg echt een brok ik mijn keel, zoveel verdriet :pensive:

1 like

Ja… net als die ‘persconferentie’ laatst met die denkbeeldige toehoorders.

Dit heb ik ook. Ik snap niet zo goed waarom maar het doet me echt veel.

2 likes

Wow alweer 10 jaar geleden!

8 likes

Wat mooi opgeschreven zeg.

1 like

Ik vind dit interview het nog menselijker allemaal. Mijn vriend schrijft me ook lieve briefjes en ik herinnerde me het gevoel dat ik krijg als ik die briefjes krijg toen ik het interview las. E dat zij dan een briefje vindt en haar geliefde is er niet. En dat ze een nieuwe stage van hun leven in zouden gaan en samen zouden gaan wonen, dan denk je ook aan jezelf en je eigen partner of een ex partner en hoe dat dan voelde.

4 likes

Zag net de herhaling van Op1 met als afsluiter het lied ‘Jongenshart’. Heb het echt niet droog kunnen houden, jeetje wat kwam dat binnen.

1 like

2 likes

Love wel dat je dit als Teletekst-bericht deelt en niet via de NOS website (is ook nog bereikbaar).

21 likes

haha oh hoezo, wat denken zij dan? er is vaker op grootschalige manier gehackt toch, dat vind ik niet zo heel nieuw of bizar