Dat verhaal van die mishandeling om gender wordt steeds vreemder. Bijzonder sneu, want het doet ook af aan het onrecht dat dit slachtoffer is aangedaan.
Het valt me de laatste tijd op dat media verhalen overnemen van andere websites. In dit geval heeft een vader dit verhaal gedeeld met zijn kring op LinkedIn, waar het viral ging (ik zag het ook op mijn tijdlijn) en dan wordt het tegenwoordig overgenomen door media die daar artikelen van maken. The Best Social Media teert zo ook op zijn succes.
Ook las ik laatst in mijn tijdlijn (LinkedIn ook) het verhaal van een jongeman. Hij had daar zelf iets gedeeld en kreeg niet veel later berichten over ‘zijn publicatie in de printversie van De T’. Hij was daarvan alleen zelf niet op de hoogte. Ondertussen stond hij dus wel met naam, verhaal en foto in de krant.
Ik vind daar wat van! Het is naief om te denken dat je zo’n verhaal plaatst achter gesloten deuren, maar als vader (even terug naar de mishandeling) ga je er ook niet vanuit dat de media dit zo groot oppakken, lijkt mij.