Maar overschat je dan de principes van deze generatie niet? Veel millenials hebben geen ruggengraat. De gemiddelde millenial wilt best afval scheiden en eventueel ook wel een stukje vlees laten staan, maar is verder vol eigen geluk eerst en nimby. Ik ken geen enkele leeftijdsgenot die daadwerkelijk niet vliegt en as we speak zit zelfs midden in een pandemie een groot deel vakantie te vieren met vliegreizen op locaties die je per trein en auto kan bereiken. Dit is de generatie die ongelofelijk mild is en alles wat je voorhoud slikt. Arbeidsmarkt, huizenmarkt, onderwijs, de aarde, gelijkheid. Alles verpauperd en het hoogste wat er gebeurt is een keer een grote klimaat of vrouwenmars. Het is in mijn ogen ook echt niet de rijke milennial en zeker niet de mid 30 randstedelijke variant die nog net op tijd ‘binnen’ was qua luxe, die een hekel heeft aan ongelijkheid of ook maar overweegt daar serieuze stappen in te maken. Hooguit hebben ze Klassen gezien en voelen ze nu mee met arme kindjes uit achterstandswijken waar ze aan denken terwijl ze hun eigen kroost een school verderop parkeren. Oke ik haat onze generatie. Moge dat duidelijk zijn.
Ik heb bijvoorbeeld ook vriendinnen die dingen beweren als: ik ben vóór gelijke kansen, maar sociaal vangnet vind ik dan niet zo nodig.