Ik zou wel echt anders stemmen dan tbh. Maar vraag me af of de uitkomst dan (positief) zal veranderen als we weer opnieuw verkiezingen krijgen
Ik ben dit demissionaire kabinet goed beu
Nog niet! Haha
Vind je? Op de mensen hier na hadden de mensen die ik sprak echt geen idee hoe erg dat eigenlijk was. Alleen een beetje lachen en zelf de uitspraak ‘daar heb ik geen actieve herinering aan’ grappend gebruiken. Geen echte imagoschade en volgens mij is iedereen het al vergeten. En dan leef ik nog in een linkse bubbel, ook buiten dit forum.
Ben stiekem ook wel blij voor Kaag. Eindelijk af van die kutzooi en die poppenkast in Den Haag (lees: onderhandelen met Rutte ). Ze was zelf ook niet heilig, maar ze doet wel recht aan onze democratie.
Maar even alternatief scenario: denken jullie niet ook dat ze gaat omdat ze het haagse zaakje even zat is? Ik kan me, met haar ervaring, niet voorstellen dat je gelukkig bent met de manier waarop je met deze evacuatie bent omgegaan. Of dat dat de politiek is die je voor ogen had.
Edit; okay, ik kijk die afscheidsspeech. Ik vind echt iets van het gebrek aan zelfreflectiviteit. Óf ze is écht zo en dat is niet fraai.
Ik had eigenlijk het idee dat ze het oprecht heel erg vindt. Denk dat ze liever minister van buza is dan partijleider van D66 maar dat vul ik totaal in
Maar ze gaat door met de formatie? Dus zo erg zou ze het wel niet vinden
Correctie: er verandert niet zoveel, want ze blijven onderhandelen? Ze is gewoon geen minister meer? Ooooh, niks aan de hand? Ik kijk vertraagd naar het journaal, is wel te merken.
Ik dacht dat mensen nogal boos waren dat Rutte loog en Omtzigt was echt op dat moment the underdog. Maar ik kan mij vergissen
Ik wou net zeggen. En ze blijft fractievoorzitter. Hiermee neemt ze vooral afstand van het kabinet Rutte en de politiek van altijd blijven zitten. Ik vind hier echt niks zwaks aan.
Nou dat bedoelde ik ook weer niet, want ze gaat dit weekend samen met Rutte en Wopke in een of andere landhuis verder met formeren
Eigenlijk vind ik deze keuze dan nog raarder?? Wat is dit? Kaag behoorde tot één van de topdiplomaten in dit land. Ze heeft fouten gemaakt maar ze heeft ook fucking veel wel goed onderhandeld. Ben benieuwd naar wie dit drama oppakt. Kan mij voorstellen dat niemand staat te springen, maar oké.
Het gaat niet alleen om haar als persoon hè. Zij vindt dit bij een democratie horen en gelijk heeft ze.
Dit was het nieuws was afgelopen keer lekker bezig over Rutte, waarom er ophef over Rutte is
Voor degenen die geen zin hebben om het fragment te bekijken:
Voor wie daar wel zin in heeft, vanaf 5:30
Ik snap haar wel maar ik vind om te beginnen die motie van afkeuring drastisch. Meer naar de kamer van: wie zou het beter doen?
Ja, maar hoe gemeend was dat wanneer ze eigenlijk geen idee hadden waar ze het over hadden en alleen iets hadden van ‘oh Rutte heeft iets ergs gedaan!’ en nu gewoon weer VVD gaan stemmen?
Heb ook met mensen gepraat over hoe erg de toeslagenaffaire was maar verder dan de kennis ‘ja het was erg, dat las ik op het nieuws’ ging dat niet hoor. Wat er echt is gebeurd weten ze niet en daardoor maakt het denk ik ook geen verschil wanneer het er toe doet/ze moeten stemmen.
Ik ga denk ik maar alvast een fitje voor de nieuwe verkiezingen scoren. Hopelijk maakt Rutte dan weer van die toffe filmpjes met zn mobiel.
Wat is er drastisch aan deze motie? Ze heeft letterlijk: een motie niet tijdig uitgevoerd, de kamer slecht geïnformeerd en riskeert daarmee mensenlevens. Dat allemaal bewust, de kennis was voorhanden. Er zijn bewindslieden om minder gegaan. En wie zou het beter doen? Om te beginnen de Kamerleden die ruim van tevoren aan de bel trokken en een grote rol in de evacuatie gespeeld hebben.
Nou, er zijn wel landen die het wel beter hebben gedaan.
En dan die idiotie van dat er maar 3 van de 60 extra mensen mee mochten waarover gelogen wordt.
Dat er zo toch nog veel mensen geëvacueerd zijn is dankzij de ambassadeur en een groep journalisten/politici in NL die dag en nacht bezig zijn geweest voor BZ inzag dat ze mee moesten gaan werken. Dus dat is niet de verdienste van BZ.