Het erge is dat dit nu als een utopie klinkt.
Ik merk dat ik me echt erger aan de berichtgeving rondom de nieuwe lijsttrekker van de PvdA. Er staan twee goede vrouwen op 2 en 3 van de lijst maar in de berichtgeving hoor ik de hele fucking tijd over allerlei mannen die weer mee zouden moeten dingen: Nijboer, Timmermans, Marcouch, Aboutaleb. Kom op mensen. Geef die vrouwen nou eens het vertrouwen wat ze verdienen na jaren presteren.
Ik begrijp deze punten en vind ook niet dat deze punten niet benoemd hoeven te worden als het gaat om een afweging in lijsttrekkerschap en welke kwaliteiten daarvoor nodig zijn. Maar Ploumen is bijvoorbeeld minister geweest en heeft veel goed werk verricht op het gebied van vrouwenrechten en arbeidsomstandigheden (ook als kamerlid) terwijl een Henk Nijboer alleen kamerlid is geweest. Een goed kamerlid maar die heeft dan toch minder bereikt. Arib is alom gerespecteerd als voorzitter en was dat ook al als kamerlid. Misschien zijn ze minder debater en meer bestuurder of komen ze juist goed uit de verf. Maar de enige man die genoemd wordt die ik een groot lijsttrekkersdebat heb zien voeren is Timmermans. De overige genoemde mannen hebben niet meer ervaring qua verkiezingen dan Arib en Ploumen. Het zijn slechts mannen die het erg goed doen op de posities waarin ze zitten en daarin verschilt dat wat mi betreft te weinig van de vrouwen die dus op 2 en 3 van de lijst staan. En ik vind dat dus afdoen aan het vertrouwen dat je die vrouwen kan geven om het te doen en om aan je achterban te laten zien dat je hen support.
Mag ik hier een serieuze vraag over stellen? Ik hoor mega veel pvda’ers hopen op Aboutaleb. Maar hij is toch echt absoluut geen linkse politicus die je aan het hoofd wilt hebben van je linkse partij? Hij is een goede bestuurder en denk dat hij het qua stemmen ook lekker zou doen, maar ik schrik echt van de hoeveelheid pvda’ers die ideologisch achter zijn politiek staat.
Aha! Mocht er hier een pvda’er in huis zijn die het kan toelichten: ik ben geïnteresseerd
Geen inhoudelijk antwoord dat je zoekt, maar de kans dat Aboutaleb het wordt is errug klein. Hij is herstellende van een schildklieroperatie en zeker niet fit genoeg om nu in een verkiezingscampagne te stappen.
De vorige keer was 2015 dat we mochten stemmen toch? En toen waren er zoveel aanslagen oa in Nice, erg dichtbij. Had zelf toen echt het idee dat iedereen vond dat Rutte heel goed daarop reageerde. Heb dit ook wel als argument gehoord om weer VVD te stemmen. Beetje wat jij ook zegt @dombo
Nee was 2017 (regeringstermijn van 4 jaar) - maar we hebben natuurlijk in 10 jaar al 3 Rutte-kabinetten versleten, ik denk dat het te simpel is om het aan een crisis toe te schrijven, er moet meer aantrekkingskracht in zo’n partij zitten om zo lang stand te houden.
Ah ik twijfelde al erg. Maar ik denk idd ook dat er meer is dan een crisis om op de VVD te stemmen, maar dat crisissen wel in hun voordee elke keer mee lijken te werken. Al is dit misschien te kort door de bocht.
Gaat dit eigenlijk iets veranderen?
Ik vrees van niet…
Ik denk rekken. Onze verkiezingen zijn al in maart. Ik denk dat er eerst nog vrolijk camapgnes gevoerd worden en dat NL dan weer gezellig voor vvd stemt.
Wat een schijnvertoning dit. Het heeft dus voor niemand gevolgen dit. Alleen als nu de in die tijd betrokken bewindspersonen de politiek volledig verlaten, maar dat doen ze dus niet. En nu kunnen ze lekker zeggen “ja zie je wel, we hebben onze politieke verantwoordelijkheid genomen”. Dit doet ook voor de gedupeerden helemaal niks, behalve dan dat hun dossiers weer overgedragen worden naar de volgende, waardoor de genoegdoening nog langer duurt.
Ik hoop écht dat ze afgestraft worden in de verkiezingen.
IMPEACH HIM.
oh nee
precies dit idd, alles is nu koek en ei, schone lei.
ik hoop dat hierdoor mensen zich juist beseffen dat dit echt wel ernstig is, maar waarschijnlijk zullen de mensen die het niet zo boeien dat nog steeds denken. of juist dat alles nu wel ok is.
blijven zitten was ook niet echt een optie, maar of het iets van verschil gaat maken
Ik heb echt zin in de debatten voor de verkiezingen.
Vrees wel dat de Corona aanpak nu nog meer een politiek spel gaat worden
Wiebes helemaal weg, dat is al één juiste kop die rolt.