Nee dat vrees ik uiteindelijk ook. Maar -komt deze meit weer met haar podcasts kennis
- in deze podcast vertelt een Ruslandkenner dat er wel echt flink wat veranderingen aan de gang zijn. Zo is Putin aan de macht gekomen in een tijd dat het economisch heel slecht ging met Rusland en heeft Rusland zich wel omhoog gewerkt onder Putins bewind. Het valt te betwisten of dat echt allemaal door Putin zelf komt natuurlijk, maar daardoor is hij wel erg populair geworden in het verleden. Maar nu gaat het economisch weer slechter en dat vermindert Putin populariteit. Daarnaast is de jongere generatie, die nooit zelf heeft meegemaakt dat er een stijging in de welvaart was door Putin, veel meer Navalny gezind en daarvan komen er steeds meer op stemgerechtigde leeftijd. Ook heel belangrijk: hoe komt Navalny aan al die inside info over Putin voor zijn youtube filmpjes? Dat duidt er toch op dat poppetjes in de inner circle van Putin zich aan het bezinnen zijn. En ook wel terecht, want wat als er ooit een einde komt aan het regime van Putin? Dan wil je toch liever niet gevangen gezet worden.
Nou ja, dit gaf me toch weer een beetje hoop. Ik denk ook niet dat Putin al over 1, 2 of 3 jaar opdondert. Maar ik denk wel dat de Russen steeds onrustiger worden en Putins val uiteindelijk onvevrmijdelijk is. Al zal dat waarschijnlijk nog enige tijd duren.