Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ja heel bizar en heftig. Zijn er nou 4 delen of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ja er zijn meerdere afleveringen!

2 likes

Ik ben declarant (douane) en ik word nu al niet goed als ik denk aan dat we dalijk met een ENORME stapel aan invoeraangiftes zitten icm het ontzettend toegenomen werk mbt de Brexit🥲

1 like

Iemand dit al gezien? Manmanman wat een ellende. En dit gelooft in God he, de naastenliefde spat ervan af

13 likes

Jeetje, deze kerk lijkt ook al een eigen knokploeg te hebben, net als die in Krimpen. Amerikaanse toestanden. :face_with_raised_eyebrow:

(offtopic maar wat heeft die verslaggever een irritante raspstem)

5 likes

Krijg helemaal een droge keel van die intervieuwer.

Belachelijk zeg. Ik mag hopen dat die gast met die auto aangehouden word.

Tegelijkertijd word ik ook wel een beetje moe van de focus op kerken in de coronacrisis. Als een strandtent morgen zn zaak open zou gooien krijgt 'ie groot gelijk maar als een kerk zn deuren open gooit reageren mensen alsof ze in hun gezicht geniest worden

3 likes

Maar is het probleem niet dat kerken zich eigenlijk al sinds dag één niet aan de regels houden? Eerst al dat ze geen mondkapjes wilden en meer mensen mochten toelaten. Veel mensen vallen er (imo terecht) over dat er voor kerken keer op keer uitzonderingen worden gemaakt.

21 likes

Ja ook iets vergelijkbaars in Krimpen ad IJssel, waar een journalist getrapt werd ook. Echt bizarre taferelen

1 like

het slaat natuurlijk helemaal nergens op dat er zo’n uitzonderingspositie is voor geloof. Uiteindelijk is dat ook maar een levensstijl die men verkiest.

5 likes

Ze maken gebruik van hun recht. In de kerk geld geen mondkapjesplicht en ze mogen ook meer dan bijv. 30 mensen toelaten. Of je het er mee eens bent is een ander verhaal (ik vind het ook onverstandig) maar het mag wel.

Ja als we zo beginnen mogen wij ook 100 mensen tegelijk op bezoek in huis omdat achter de voordeur niet gehandhaafd mag worden en het dus wettelijk gezien wel mag. Het wordt aan alle kanten zeer dringend afgeraden.

27 likes

Het probleem is dat ze zich technisch gezien wel aan de regels houden omdat volgens de grondwet een ieder het recht heeft zijn godsdienst of levensovertuiging te belijden, individueel of in gemeenschap, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Das hartstikke goed omdat in de geschiedenis religieuze samenkomsten van verschillende groepen vanuit onderdrukking regelmatig verboden werken.
De wet kan alleen maar uitzondering voor de volksgezondheid pushen buiten de gebouwen, dus kerk, moskee, synagoge etc.

De meeste anderen houden zich echter gewoon aan de richtlijnen op een paar klojo’s na.

5 likes

Die maatregel is een dringend advies en geen wet dus vooral doen :wink:

Ik vind het persoonlijk ook onverstandig dat kerken dit doen maar ik ben dat gezeik van geenstijl&friends er over ook wel een beetje zat.

Dringend advies waar je boetes voor kunt krijgen. Tenzij je gelovig bent en je doet alsof de borrel bij het gebed hoort.

Verder ben ik het met je eens dat de media niet die kerken moet lastig vallen. Maar dat er gewoon wat dingen aangepast moeten worden in de wet.

Tsja ik word een beetje moe van dat verschuilen achter ja maar het is maar een dRiNgEnD aDvIeS hoor. Lekker makkelijk. Je kan ook iets doen uit belang voor je medemens zonder dat oom agent je daartoe moet dwingen.

33 likes

Eerlijk gezegd vind ik die verslaggever ook heel vervelend heel opdringerig

Dat kan ik me heel goed voorstellen, pff dat zal wat worden…

1 like

Jaa powned is meestal ook kut. Maar dan hoef je ze nog niet omver te rijden of in elkaar te slaan.

Oke ik keek net het nieuws en daar werd aan een corona wappie gevraagd je staat hier voor je vrijheid maar je brengt daar ook de volksgezondheid in gevaar.
En toen zei zij jaa we staan hier in de buiten lucht enzo en blabla en we hebben groeps imuniteit…HUH ahha hoe dan.

10 likes

Absoluut geen reden voor maar ik kan ze niet zo aanzien vind ze altijd vet irritant

1 like