Ik ben me daar heel bewust van, dus ik koop al tijden geen fast fashion meer en eet 80 procent vegan en 20 procent vega . Dus ik ben op dat vlak niet hypocriet bezig, maar in weet dat veel mensen dat wel zijn.
Ik vind het persoonlijk alleen wel lastig dat alle “woke” mensen wel allemaal massaal pillen staan te slikken op festivals of feesten of coke lopen te snuiven op toiletten, en er helemaal niet wordt gesproken over waar dat spul vandaan komt. Je houdt gewoon een business in stand waar mensen worden gechanteerd, onderdrukt, mishandeld of zelfs vermoord. En dat zijn heus niet allemaal mensen die bewust kiezen voor de criminaliteit (denk aan de broer van Nabil B., de kroongetuige, of Derk Wiersum). Jonge naive jongens uit een kansarme achtergrond die gouden bergen worden beloofd, maar waarvan eigenlijk het leven wordt gestolen; ofwel eindigen ze in de cel, of met een kogel door hun hoofd.
Ik vind het echt verschrikkelijk kortzichtig en privileged dat mensen het alleen maar over de gezondheidsrisico’s rondom drugs hebben. Alsof dat het grootste probleem is, de gezondheid van de rijke witte mensen die het gebruiken. Prima als je eens een pilletje wil pakken of graag snuift, maar erken dan ook gewoon dat het wel om een groot maatschappelijk probleem gaat en dat je het zo in stand houdt (net zoals vleeseten en fast fashion dat doen).