Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Jeetje, wat ingewikkeld en intens verdrietig voor zo’n jong kind allemaal hé. Die vader wilde vooral zijn trots uiten maar door deze geruchten lijkt het alsof het juist een (hopelijk onbedoeld) pijnlijk interview wordt zo.

Wat een schijtmensen heb je toch op deze aarde rondlopen, bemoei je met je eigen leven en laat een ander in zijn waarde. Zulke jonge kinderen al zo agressief, gatver.

8 likes

Okay maar we weten eigenlijk zo weinig van deze zaak dat het net zo goed “andersom” kan zijn, dat deze persoon wel al uit de kast is en dat de naam uit het artikel van de vader/de gender uit het artikel wel matcht met de genderidentiteit van desbetreffende tiener.

1 like

Oh, zometeen bij Humberto zit de vader aan tafel…

1 like

Ik schrijf zo slordig, pfff. Ik bedoelde dat RD op zondag niet bereikbaar is :sweat_smile:. ND is gewoon bereikbaar. Ik moest eens iets doen met die krant van ND en ik dacht toen te hebben begrepen dat ND een regionale krant was maar misschien heb ik het gewoon niet goed verstaan haha.

Op zich vind ik religie interessant, maar waar toetsen ze hun kritiek op dan? Christelijke normen en waarden? Of zijn ze kritisch op religie?

Ik ben influenced door je review! En tussen NRC en Trouw? Je noemt ze allebei als beste voor objectiviteit en non-populisme! :joy:

Misschien dat ik eerst een proef op Trouw neem. Heb excuses te maken aan Trouw :sleepy:

3 likes

https://www.ad.nl/binnenland/mannen-stonden-klaar-om-peter-r-de-vries-te-filmen-na-aanslag~ace1fcd3/

Walgelijk

Heb je het gezien, heeft de vader duidelijkheid kunnen geven?

Ik kwam via de stories van Nanoah dit tegen:


https://instagram.com/nanoahh?utm_medium=copy_link

7 likes

Wauw. Mega kwalijk dat iemand op twitter allerlei conclusies trok die helemaal niet waar blijken te zijn. Hoop dat die ook een keer hun lesje leren en niet vaker allerlei onzin te wereld in helpen.

38 likes

Er is nu ineens van alles gaande rondom die vader:

Edit: En dit, op zijn LinkedIn:

2 likes

Wat een riooljournalistiek, waarom wordt dit nu opgerakeld?

12 likes

Geen idee, Twitter stroomt er ineens ‘vol’ mee. Omdat veel mensen denken dat er meer aan de hand is zo te lezen.

2 likes

Ja jezus, ga het niet eens lezen. Leidt toch alleen maar af van waar het om ging.

8 likes

Komkommertijd óf onnodig sensantie willen maken.

1 like

Ik zou willen dat iedereen eens stopt met delen van die foto waarop de gewonde en verdrietige tiener te zien is. Het is verdomme een minderjarige.
Echt, stop it.

Dit kan potentieel nog zo veel meer schade aanrichten dan al gebeurd is.

20 likes

Ik wilde net vragen hoe het optreden van die vader was bij Humberto Tan gisteravond. Iemand een idee?

Toch wel hartverwarmend om te zien hoeveel post én pakketten er zijn bezorgd.

1 like

Ik vind frustrerend dat mensen nu zo positief zijn en pakjes sturen terwijl de meeste van die mensen niet van zich laten horen als er werk verzet moet worden
om LGBTQAI mensen te beschermen.

Net zoals mensen die nu uit alle hoeken en gaten kruipen om ‘support’ te geven maar eigenlijk gewoon een uitlaatklep voor hun racisme hebben gevonden.

22 likes

Ik vind het superlief dat mensen kaartjes en pakketten sturen maar ik merk in het dagelijkse leven dat mensen alsnog vrij weinig respect hebben voor transgender mensen. Hoe vaak ik wel niet de vraag krijg of mijn vriend (trans) “wel een lul heeft”, dat ik me afvraag: waar is je fatsoen. En dit zijn mensen dan waarvan je denkt dat ze wel kunnen nadenken.

Maargoed, dat is even persoonlijke frustratie. Hopelijk zijn de mensen die kaartjes en pakketjes hebben gestuurd ook bezig met bewustwording over dit onderwerp en is dit niet een soort hypocriete actie.

35 likes

Geen woorden voor.

6 likes

Precies dit. Openlijk aanstaren, ongepaste vragen, ondoordachte en transfobische opmerkingen her en der.

En dan hebben we het niet eens over hoe onveilig het is om op straat te kunnen lopen en je vrij te gedragen.

Maar dat wordt er weer een regenboogzebrapad of zo geopend of een tegeltje geplaatst en dan kan heel Nederland zich weer op de borst kloppen.

14 likes