Old-school beauty hacks

Het leek mij een leuk idee om een topic te hebben waar we al onze favoriete beauty hacks uit oma’s tijd met elkaar delen (sorry ik wist geen betere intro).

Toen ik op vakantie was, viel het me op dat ik ondanks alle huidverzorging toch een droge huid had. Ik had gelukkig een klein blikje Nivea crème (blauwe blik) mee die eigenlijk voor mijn handen bedoeld was. Ik heb hem toen als laatste stap over mijn dagcrème gebruikt en het maakte mijn huid echt zacht. Nu gebruik ik het ook als masker. Dan doe ik een dikke laag op, laat ik het 15 minuten zitten en smeer ik de rest in.
Ik ga vandaag ook proberen om het als “sandwich” te gebruiken. Dit houdt in dat je eerst Nivea opdoet, daarna doe je je essence, serum, oogcrème en dagcrème op en vervolgens weer Nivea. Geen idee of dat werkt, maar ik houd jullie op de hoogte.

6 likes

Weet niet of dit telt als beauty hack maar ik probeer, als ik genoeg levenslust heb, wel mn haar altijd koud af te spoelen na het wassen.
Schijnt dat het daar meer van gaat shinen.

5 likes

Allemaal van dit soort tips zijn welkom :slight_smile:

Sudocreme smeren na het ontharen vd bikinilijn. Werkt tegen rode bultjes! Geeft wel beetje vlekken, dus beter niet daarna je mooie lingerie aan, maar eerst laten intrekken (of savonds scheren en dan een katoenen bangmaker aan).

Haren wassen: shampoo alleen op de hoofdhuid, niet heel je haar insoppen. Met het uitspoelen spoelt het schuim je punten wel schoon. Minder belastend voor je haar!

Na een korte nacht of gewoon een beetje een verlept moe hoofd: alleen mascara op je bovenwimpers, onderwimpers vrij laten. Oog je meteen een stuk frisser en wakkerder. Beetke highlighter in je ooghoek, wenkbrauwen tikje inkleuren en verder niks meer aan doen.

4 likes

Na het scheren doe ik een beetje talkpoeder op mijn bikinilijn. Wordt de huid echt rustiger van.

2 likes

Ik zou het niet sandwichen. Nivea legt een laagje op je huid waardoor alles wat er daarna op je huid komt niet meer doordringt. Het sluit de huid af daar is de hydraterende werking op berust. Je kan wel al je essence serum en weet ik het wat die andere dingen zijn die je noemt doen, kwartiertje wachten en daarna nivea. Dan lock je ze als het ware.

1 like

Hahahaha Bangmaker :joy:

1 like