Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Brons wordt nog lastig in beide gevallen.

5 likes

Verwacht resultaat. Geen team, geen chemie. Een geĆÆrriteerde bondscoach die geen beslissing neemt, De Jong als negatieve factor, niet in vorm, ook mentaal.

8 likes

Dit. Vind het gewoon een beetje ongemakkelijk om naar te kijken.

1 like

Dit vat het wel goed samen ja.

Brons gaat nog echt een strijd worden, beide ploegen gewoon echt niet goed. Je ziet ook duidelijk verschil met de andere landen die veel meer op elkaar zijn ingespeeld. Daar verliezen ze echt veel op.

Met de jong heb ik alleen maar te doen omdat ze nu door iedereen vervloekt wordt, maar het is samen ook gewoon niet goed. Schouten maakte de tijd ook niet kleiner. En ze moeten gewoon echt meer duwen

3 likes

Ja eens. Dat is ook helemaal prima, maar geef dat dan ook gewoon toe en neem ook geen mensen mee eigenlijk puur voor de ploegenachtervolging als je het uiteindelijk toch niet serieus neemt.

4 likes

Ja het serieus nemen van de ploegenachtervolging is echt elke 4 jaar een discussie :’)

4 likes

Nou ja, wij Nederlanders moeten natuurlijk ook wel iets te zeiken hebben he :wink:

1 like

Nou dit inderdaad. Als je het niet serieus neemt prima, maar ga dan echt volledig focussen op individuele afstanden. Hadden andere topschaatsers als N’tab ook kunnen starten.

3 likes

Ja precies, het is ook goed als je het niet serieus neemt maar begin er dan ook niet aan.

Precies dit. Er zijn nu schaatsers niet naar de spelen gegaan die zich individueel wel geplaatst hadden, maar Kramer en Bosker moesten mee vanwege de ploegenachtervolging.

8 likes

Ja dat, en het hele relletje van Roest die de 1500 meter niet mocht rijden omdat Bosker voor een individuele afstand ingeschreven moest worden… het zorgt voor zoveel gedoe, en uiteindelijk heb je er helemaal niks aan.

2 likes

Haha ja helemaal mee eens.

Ik werd ook echt boos toen ze zeiden: ja voor kramer was dit de afstand om goud te kunnen halen. Ik weet dat ie problemen heeftvmet zijn rug en vaker keuzes moet maken, maar als er ploegenachtervolgingen waren op wedstrijden stond hij er niet eens.

Ze mogen daar best strenger in zijn vind ik: wil je in de ploegenachtervolging komen, dan moet je ook bereid zijn om vaker aan de start te staan op bijvoorbeeld een wk.

3 likes

Ze gaan de Jong wisselen voor Groenewoud zometeen

11 likes

Pijnlijk voor Korea dit

1 like

Beetje te laat.

1 like

Ik vind het wel mooi dat dit alles bewijst dat enkel de beste schaatsers bij elkaar zetten niet genoeg is om te winnen. Dat is wel het bestaansrecht voor dit onderdeel. Er is echt voor te trainen en dan kun je teams met op papier betere schaatsers verslaan.

Nederland moet duidelijkere keuzes gaan maken. Geen focus is ook een keuze, maar dan moet je dat uitspreken.

3 likes

Denk dat dit wel een goede keuze is. Ik vind De Jong op de een of andere manier heel veel negativiteit uitstralen en ook op de schaatsbaan maakt ze het niet waar.

Ik vind het ook wel makkelijk om te doen alsof het allemaal aan de Jong ligt.

5 likes

Denk inderdaad zeker niet dat het allemaal aan Antoinette ligt hoor, de ploeg is gewoon geen geheel en er wordt te weinig op dit onderdeel getraind. Nederland onderschat dit onderdeel gewoon echt. Het is geen kwestie van drie goede schaatssters bij elkaar zetten en gaan, je moet er echt voor trainen want het vergt echt specifieke eisen en tactieken.

Alsnog vind ik wel dat Antoinette veel negativiteit uitstraalt. De wissel met Groenewold vind ik daarom wel goed, maar is in mijn ogen wel pleisters plakken in plaats van oplossen van het probleem.