Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Geen idee, meerdere kanshebbers. Maar ik gok Krol op Goud. Die presteert altijd goed. Otterspeer en Verbij toch wel wisselend.

1 like

ik wil een Nuis slander topic

4 likes

Ze zijn alle drie echt goed, dus het gaat nog wel heel spannend worden! Ik vind ze allemaal sympathiek en goud voor Otterspeer zou natuurlijk een topverhaal zijn, maar ik heb al jaren een zwak voor Verbij :heart: dus ik hoop dat hij wint.

3 likes

Ah ik vind het zo zielig als ze meerdere keren vallen

2 likes

Waarom is Nuis eigenlijk zo “gehaat”? Ik volg het schaatsen buiten de Olympische spelen niet echt en woon in een land waar schaatsen totaal niet leeft. Ben dus niet echt bekend met hem maar zie het hier vaker voorkomen.

1 like

Er zijn van hem ook bepaalde filmpjes dat hij heel onsportief doet richting een scheidsrechter

2 likes

ik denk dat vreemdgaan op z’n vriendin (terwijl ze een jong zoontje hebben) en er vervolgens doorgaan met een 18 jarige uit z’n schaatsploeg ook niet veel heeft geholpen aan z’n populariteit hahaha

8 likes

Ja zo sneu, en knap hoe ze dan toch door (proberen te) gaan en het afmaken. KĂŒr van de Amerikaanse van net was echt zo mooi om naar te kijken, alsof het niets is!

1 like

Ik vind dus deze Georgische niet mooi springen. Al haar sprongen gaan goed en ze krijgt goede punten, maar het de sprongen zien er hoekig uit. Maar dat levert wel veel punten op! Zie ik dat dan verkeerd?

Vind ik ook hoor (als complete leek haha), het pakt gewoon minder ofzo? Maar ze is technisch wel heel goed, blijkbaar.

3 likes

Ze krijgt veel punten omdat de sprongen helemaal rond zijn en zuiver geland. Misschien lijkt het hoekiger door haar armen? Maar dat heeft geen invloed op de score.

2 likes

Dat denk ik ja, er komt nog een zwenk achteraan. Maar ik denk ook dat dat in de presentatie (van het totaalbeeld) in de punten is verwerkt? Want dat is mij nog niet helemaal wat duidelijk wat die tweede set punten zijn en hoe die tot stand komen.

2 likes

De tweede set punten gaat echt om de presentatie en de kĂŒr als geheel: interpratie van de muziek, algehele schaatsvaardigheid, choreografie, gebruik van het ijsoppervlak enz!

2 likes

Ik kan geen ‘drievoudige toe loop’ meer horen (kom ik overigens pas 10 minuten geleden achter dat het ‘toe loop’ is, ik dacht ‘tolu’ of zo). Maar blijf toch kijken.

3 likes

Hahaha is dat het!
Double tolu 
 ik hoor het ook de hele tijd

3 likes

Oehhh Les Misérables (toch?). Mooie muziek!

3 likes

Nu ook weer filmmuziek geloof ik
Klinkt wel heel bekend iig

Ja Lion King! :smiling_face_with_three_hearts:

Hhaha oh stupid :joy:
Nu hoor ik t ja!

2 likes

Ben ik de enige die het mega irritant vind dat ze het constant over die 4-voudige sprong hebben? :sweat_smile: Alsof dat het enige is wat belangrijk is ofzo

Ik vond Higuchi trouwens echt tof. Ik kijk verder nooit schaatsen ofzo dus ken ze allemaal niet.