Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Nee ze zijn geen koppel volgens mij? Of bedoelde je gewoon een koppel als in twee mensen die het vuur ontstaken?

1 like

Leon? of die ander zei dat ze man en vrouw zijn. Maar als ik het Google zie ik ook van niet
 verkeerde informatie gekregen

2 likes

Volgens mij zei hij gewoon dat een man en vrouw samen de vlam ontstaken, niet als koppel

Celine, Gaga en Gojira. :heart:

Oké ik heb die hele ceremonie niet gekeken maar wel net dit hele topic teruggelezen (verklaar me voor gek ja) en ik heb echt genoten van de emotionele rollercoaster die dit topic was.

16 likes

Pff er zit voor mij zo’n smet op de spelen dit jaar doordat Nederland een veroordeelde verkrachter laat meedoen, en het echt in elk artikel bagatelliseert want ‘in Nederland is dat geen verkrachting maar ontucht!!!’

Ik snap dat volgens het rechtssysteem hij zijn straf heeft gehad en hij nu weer kan meedoen met de samenleving, maar moet dat echt op dit wereldpodium?!

Ophef over olympiĂ«r Van de Velde: ‘Waarom hebben slachtoffers geen stem?’ https://www.nu.nl/olympische-spelen/6322218/ophef-over-olympier-van-de-velde-waarom-hebben-slachtoffers-geen-stem.html

6 likes

Welke Nederlandse sporters gaan jullie in de gaten houden, (en waarom)?

Alle gymnasten :person_cartwheeling::sparkles:

Oh edit: en waarom, omdat er veel te weinig turnen op tv komt en het de mooiste sport is die er is haha!

5 likes

Goedemorgen,
Vandaag de eerste echte officiële dag op de Olympische Spelen, na een enerverende en lange openingsceremonie is het dan nu tijd om te gaan beginnen!
Op deze zaterdag komen er meteen een boel Nederlanders in actie en er zijn zelfs al medaillekansen, zo komen vanaf 15.00u Ellen van Dijk en Demi Vollering in actie op de tijdrit wegwielrennen voor de vrouwen en zijn er ook al finales bij het judo/zwemmen (maar daar zijn eerder op de dag nog voorrondes voor). Verder is er vandaag tijd voor onder andere roeien, tennis, kano(varen/slalom) en hockey!

Hieronder een schema, ik kijk altijd op de twitter van Joey Humphry voor mijn basisinformatie en zal die ook hieronder delen, dat kijkt wat makkelijker dan allemaal losse tekst!

27 likes

Hup simon!

2 likes

Ach wat een heerlijke zaterdagochtend. Ben een taart aan het bakken voor m’n verjaardag, net lekker broodje met oude kaas en bacon gemaakt en grote cappuccino en dat alles met de OS op de achtergrond :partying_face:

11 likes

Ik ga er ook altijd wel enthousiast voor zitten, maar ik word altijd beetje chagrijnig van al die wedstrijden die beslist worden op straffen. Ik vind het leuk als er wat gebeurd qua scores, maar het zijn voor mijn gevoel vaak wedstrijden waarin zo weinig gebeurd. (Ligt waarschijnlijk ook aan mijn gebrek aan kennis van deze sport)

2 likes

Ik kijk naar de Belgen die hockey spelen tegen Ierland.

Las op Twitter dat Gaga haar stuk een opname was van overdag en niet live tijdens de parade.

Beyoncé heeft een filmpje opgenomen met Team USA en de lyrics van Yaya aangepast.

3 likes

Meh, op HBO kun je dus alleen losse streams kijken zonder commentaar. Nu moet ik kiezen welk onderdeel van mannen turnen ik wil zien :sob: hoe moet ik die keus in godsnaam bij de vrouwen gaan maken haha!

En met commentaar kijkt gewoon lekkerder.

Ja jammer he! Ik weet dat ook nog van vorige keer, kijkt toch minder lekker. Iemand (kan na alle posts tijdens de opening gisteren even niet meer terugvinden wie) zei toen dat alles wel met commentaar was of je wel altijd voor commentaar kon kiezen. Maar ik heb die knop toen en nu nog niet kunnen vinden :sweat_smile:

Hopelijk is het vanmiddag met de Nederlandse mannen wel met commentaar! Al kan ik dan maar halfuurtje kijken
 je kunt ook terug kijken toch?!

1 like

Heeft iemand toevallig uitgezocht of de USA vrouwen turnen (eigenlijk specifiek Simone Biles) gewoon live op NOS uitgezonden wordt? Heb geen HBO max maar wil wel graag zien

Ik ga helemaal stuk op deze Amerikaanse schoonspringsters die Bacon en Cook heten :joy: :woman_cook:

7 likes

Eurosport zendt ook gewoon de hele dag OS uit voor de mensen met ziggo en kpn

Meh heb Odido en geen betaalde tv zenders :-1:t2: