Omatopic (Deel 1)

Ooo ja nu is het me duidelijk! Dacht al wat een rot werk om alles af te hechten. Vind dat altijd zo’n rot klusje

Heb weer eens geborduurd!

9 likes

Uhm, eigenlijk niet? Ik heb best wel wat grote borduurwerk gedaan, maar heb al een tijd niet geborduurd, en vond dit wel een mooi formaat om weer eens mee te beginnen.

Het heeft best nog wel dingen waar ik moeite mee heb, zoals mn steken en letters netjes krijgen, en mn placement goed krijgen, dus eigenlijk ben ik hier wel erg blij mee.

1 like

Leuk! Gaaf zeg zo’n ovale ring, waar is die van als ik vragen mag?

Ik heb deze besteld bij irisborduurt! Maar Aliexpress heeft ook veel ovale ringen.

Deze werkt wel heel fijn, dus zeker een aanrader :slight_smile:

1 like

Mocht een nieuw patroon testen😁

11 likes

Wat een schatje :heart_eyes:

Nou wat stom! Had het eindresultaat door gestuurd naar de ontwerper, vraagt ze of ik linkshandig ben. Ja, maar hoe ziet zij dat?
Blijkbaar haak ik binnenstebuiten :joy: Vroeg me al af waarom mijn amigurumi altijd zo slordig lijkt, zelfs als ik strak haak :joy:

6 likes

Haha ik weet nog dat ik hier na maanden achterkwam en ik ben gewoon rechts :see_no_evil:

1 like

Ben je nog wel enthousiast over wat je aan het maken bent? Wat maak je en met wat voor wol?

Ik heb een tijdje terug een heel simpel dekentje gebreid wat je diagonaal breit. Misschien is dat leuk? http://www.lionbrand.com/lby_freedownload/download/link/product_id/111851.pdf?access=shopgate&shopgate_redirect=1

Leuk! Babysokjes zijn ook heel leuk om te breien!


Meet Don Donkey.
Patroon is pakezel van dendennis.
Supermakkelijk en leuk om te doen

10 likes


Weer eens wat geborduurd!

3 likes

@Andreya wat leuk!


Ik ben eindelijk weer aan het haken! Had m’n pols gekneusd dus een poos niet gedaan, werd uiteindelijk ongeduldig en pakte het weer op terwijl ik nog pijn had maar dat bleek toch niet zo verstandig. Weer een poos laten liggen en nu heb ik eindelijk bijna geen klachten meer dus het kan weer :blush: Ik ben begonnen met een vest om m’n restjes op te maken, ben benieuwd

2 likes

Ik ben benieuwd of hier ervaren breiers zitten uit regio Rotterdam. Ik zou graag een trui breien, maar heb wel wat hulp nodig dus ik dacht misschien is er wel iemand die af en toe zin heeft in een oma middag of avond?

Ok ik heb iets gekocht bij hema om een granny square te leren haken, maar ik snap er geen aars van.

Dit is ook serieus alles wat er staat. Iemand een tip ofzo met een duidelijk uitleg waar ik kan leren hoe ik hier aan begin? Heb nog nooit gehaakt, maar dat moge duidelijk zijn :rofl:

2 likes

Als je Engels goed is, zou ik het YouTube kanaal “hopeful honey” aanraden. Ze legt alles heel duidelijk uit en ik vind het veel helpen om echt te zien hoe bijvoorbeeld die verstelbare opzetlus (of magic circle) ‘ontstaat’.

1 like

YouTube inderdaad.
Ik snap tekeningen en schema’s ook vaak niet, maar als iemand het me voordoet (live of via internet) dan valt het kwartje ineens en snap ik het schema ook.
Bella Coco is ook een fijn kanaal.

@Solsikke De granny square uit de video van Wolplein ziet er heel gaaf uit, maar is zo te zien een andere dan die op de tekening staat van @mikselke .

1 like

Sowieso is het handig als je eerst wat steken leert voordat je je waagt aan een granny square :smile: Wolplein is een goede en anders heb je boeken (bijv in de bieb) met duidelijke foto’s hoe je een haaknaald en je katoen moet vasthouden

1 like