Omatopic (Deel 1)

Calling all oma’s! Ik ben bezig met het organiseren van de Et.sy Made Local markt, en ondanks dat het nog niet officieel goedgekeurd is door de oranje boys zijn we al losjes bezig met makers uitnodigen. Het gaat om het weekend van 23 en 24 november en we gaan met ongeveer 20 kramen aansluiten bij de Maker Market in De Hallen, Amsterdam. Lekker overdekt dus en met veel langslopend volk, de tafels zullen €70 per dag en €100 per weekend kosten (excl).

Mochten er hier mensen met een Et.sy shop zitten of hebben jullie favo sellers die ergens uit Noord-Holland of Utrecht komen, laat het me weten!

2 likes

Wat een leuk idee! Ik heb even geen suggesties voor sellers maar kom wel graag een kijkje nemen!

1 like

Ok granny square, maybe not ever. Heb m’n moeder maar ingeschakeld on wat basis te leren :sweat_smile: ‘broddellapje’ op z’n Limburgs :’)

Maar dit is zo’n goedkope acrylzooi als draad, die splijt echt de hele tijd!!! Heb ook zweethanden, helpt ook niet mee

1 like

Heb een dekentje ‘gebreid’ van zo’n hele grove wol. Is m’n eerste werkje ooit dus het is nog niet helemaal top, een nieuwe bol aanhechten had bijv wel wat netter gekund :sweat_smile:
Het is wel echt ter decoratie want de wol is super zwaar, als je ‘m optilt hangt ie helemaal uit.
Hier ligt ie dubbelgevouwen en dit is van 4 bollen

14 likes

Sos! Ik ben een sjaal aan het breien en heb ineens een steek teveel op de naald staan… dit is m’n eerste project, dus in het begin ging het continu mis, maar ik heb nu al een meter ofzo netjes gebreid dus zou dit toch graag herstellen.
Het zal niet heel ver terug fout zijn gegaan want ik tel regelmatig even of het nog klopt. Ik zie in de afgelopen rijen ook niks wat er raar of fout uitziet… Als ik ga terugbreien, zou ik dan de fout kunnen ontdekken? Of kan ik iets anders proberen?

Misschien kunnen we even meekijken als je een foto maakt !

1 like

Ik hoop dat deze duidelijk genoeg zijn? Ik denk dus dat het ergens bovenaan mis moet zijn gegaan.
Bedankt alvast in ieder geval!

Foto's

Zie het niet! Ziet er netjes uit verder zou t gewoon zo laten!

1 like

@Solsikke @Bertha bedankt voor het kijken! Dan ga ik inderdaad maar gewoon door. Ik heb wel weer 1 steek geminderd omdat ik een rond aantal steken handiger/mooier vond :sweat_smile: gelukkig zie je dat ook niet echt

1 like

Ik zie het inderdaad ook niet! Gaat volgens mij heel mooi worden!

1 like

Ravelry! Heeft uitgebreide filters en staat veel op, je kan ook filteren op gratis patronen

1 like

Garnstudio heeft er ook, je kan filteren op techniek (en andere dingen uiteraard :wink: )

1 like

Ik had vandaag eindelijk weer de rust om te haken… en wilde m’n bloempotjes wat gezelliger

Van dit (de witte)

Naar dit

12 likes

Leuk, je had meteen de smaak te pakken!

mijn eerste paar kerst sokken af! Had direct drie bollen van de regia kerstlijn gekocht dus zijn niet de laatste :stuck_out_tongue_winking_eye:

19 likes

ohh welke wol is dit??

By claire haakkatoen…

Linkje https://www.wolplein.nl/wol/byclaire/byclaire-softmix

1 like

Heb weer eens wat geborduurd!

16 likes

Lief! Leuk dat zwarte zeg

1 like

Ja, vind het weer eens wat anders!

1 like

Ik ben opeens gaan borduren dit weekend! Heerlijk.
Als ik het allemaal nog afkrijg maak ik voor vrienden en familie lekker dit soort werkjes voor kerstmis.

Samenvatting


Work in progress.

De DMC site heeft echt veel leuke patroontjes!

21 likes