Omatopic (Deel 1)

Hoe kan ik nou altijd over dit topic heen hebben gekeken! Ik ben gek op haken en ben sinds kort ook weer begonnen met naaien, even een paar fototjes van mijn afgelopen projectjes:

Een struisvogel op bestelling gehaakt voor mijn collega

Bijtringen

Babygym van wolvilt

Baby nestje op bestelling, stofjes gekozen door de klant

Volgende projectje word het haken van een vleermuisje en een boxkleed maken passend bij het baby nestje :relaxed:

23 likes

Wat gaaf! Mooie combinatie van kleuren en stofjes zo

Weet iemand hier waar je leuke katoenen stoffen met print kan kopen? Alles wat ik tegenkom is zo lelijk en tuttig. Beetje zoals op de afbeeldingen hieronder. Heb ook online gezocht, maar vind alles zo meh.


5 likes

Wellicht gewoon naar de markt of stoffenwinkel? Ik weet niet waar je in het land woont, maar ik heb nog wel wat aanraders voor regio Arnhem/Nijmegen.
Dan kun je gewoon een klein lapje stof kopen (of vaak hebben ze een bak met restjes) en zien welke stof het is.

Eerste wat ik gedaan heb, haha. Heb 3 stoffenwinkels (2 zijn meer handwerkwinkels, maar hebben een klein assortiment stoffen) waar ik woon en alles is tuttig. Woon in Amersfoort, dus helaas is Arnhem/Nijmegen voor mij te ver weg. Ik ben er laatst achter gekomen dat Sostrene kleine lapjes stof verkoopt, dus dat was leuk, maar nog niet wat ik zocht.

Haha jaa sorry, was al bang dat het een open deur was.
Stom, want heb het idee dat bij ‘mijn’ stoffen winkel wel leuke stoffen te vinden zijn. Maar misschien dan niet katoen?
De webshop van irisborduurt misschien? Maar die heeft geen printjes volgens mij. Of Etsy?

Wil je kleine lapjes om zo te borduren? Want dit ben ik al een tijdje aan het doen en ik vraag mensen om restjes stof met printjes, vooral oudere mensen hebben dat vaak wel ergens rondslingeren. Ik ben begonnen met hiernaar te vragen in de facebookgroep van mijn buurt en krijg nu geregeld berichtjes via via dat mensen stof voor me hebben.

Als ik google op Amersfoort, quilt en winkel krijg ik veel opties te zien.

Heb je een pipoos in de buurt? Daar heb ik vorig jaar lapjes katoenen stof gekocht.

Misschien in de sale of bij de kringloop kijken naar overhemden die je kan verknippen?

Ik vind het altijd de moeite waard om naar de lapjesmarkt in Utrecht te gaan! Is elke zaterdagochtend. Zijn veel verschillende kramen en veel stoffen met prints.
Voor mooie prints zou je ook nog kunnen kijken bij de quiltwinkel in Utrecht.

Ik woon hier al m’n hele leven, dus ken het allemaal wel. Daarnaast zijn er veel winkels gesloten in het afgelopen jaar. Helaas ook de winkel waar ik vroeger altijd patronen en stoffen kocht als ik kleding wilde maken. Dus Amersfoort heeft jammer genoeg niet wat ik zoek. Voor basis dingen wel, maar het zijn de patronen die ik allemaal zo saai of tuttig vind.

@Zomerjas Heb ik, maar jammer genoeg niet met de dingen die ik zoek!

@Merrow Zat ook al zoiets te bedenken idd. Heb het nu ook met een goedkope kussen gedaan.

@MyMoon Moet ik toch maar is tijd voor maken dan! Vooral de quiltwinkel die ik interessant vind. Heb toevallig vandaag een Britse website gevonden met mooie quiltstoffen. Compleet ander aanbod dan ik tot nu toe in NL heb gevonden (online als offline)

Ik zal het eens vragen aan mijn tante, zij maakt quilts en doet aan patchwork :blush:

1 like

Trouwens, ik vind zelf de stof van Tilda heel leuk! Ken je dat? @NothingAboutSam

1 like

Die struisvogel is zooo leuk!! Andere dingen ook maar als ik nu een kindercadeautje nodig had zou ik er ook een bij je bestellen, te lief :slight_smile:

Kende het niet! Tot nu toe 1 leuke stof daarvan gezien. Vind het mooi, maar voor de rest past het niet bij het idee dat ik in m’n hoofd heb. Het mag wel wat eigenwijzer ofzoiets?
Ben nu trouwens dit ontwerp aan het borduren, ook met groene stof als achtergrond. Dat was gelukkig wel te vinden hier, haha. Ontwerp is van Sarah K. Benning.

7 likes

Ik vind deze dus zo prachtig, maar kan niks vinden wat er op lijkt. Maar om het nou helemaal vanuit de VS hierheen te laten komen vind ik ook zo wat. Hoef ook echt maar een halve meter te hebben.

1 like

Heb je al eens bij Karteris gekeken? Zit in Barneveld.

1 like

https://www.babystofjes.nl/a-59007812/katoen-dessins/katoen-guniko/ Misschien zit hier wat bij! Dat is de webshop van karteris

https://www.crossandwoods.com/product-category/sewing/fabric/page/5/

1 like

Shit @Bertha wat doe je nou! Ik had net bedacht dat ik geen stofjes meer mocht kopen om eerst m’n verzameling op te maken en nu zie ik dit :sob::joy:

1 like