Omatopic (Deel 1)

Deze leek me wel prima om voor het eerst mee te beginnen (stond ook in het artikel van ikbenirisniet): https://stitchonomy.nl/product/kruissteekpakket-cactussen/.

En deze vond ik gewoon heel mooi dus ik kon me niet inhouden maar ik wacht denk ik eventjes met deze maken tot ik iets verder gevorderd ben haha: https://stitchonomy.nl/product/huisplanten-in-potten-op-plank-borduurpakket/.

Ik vind dat deze verkoper op Etsy ook best goede beginners kits heeft. Toen ik net begon met ‘free embroidering’ heb ik van haar een kit gekocht met bloemen en dat was echt heel goed te doen. Beetje googlen naar de verschillende steken en je komt er best uit

ps. sorry als ik ongenode tips geef. Ben altijd heel enthousiast als iemand wil borduren :sweat_smile:

4 likes

Nee ben ik heel blij mee juist! Ik heb 'm opgeslagen, dankjewel!

Die eerste is zeker goed te doen! Mijn eerste borduurwerkje was ook kruissteek, maar dan de versie met vakantie als thema. En zoals @NothingAboutSam moet je wel goed opletten in verband met het tellen. Ik heb ook af en toe als ik moe was verkeerd geteld, haha.

1 like

Is borduren zonder borduur ring eigenlijk goed te doen? Ik kwam er namelijk achter dat ik alles in huis heb behalve die ringen en ik wil eigenlijk wel gaan oefenen nu ik alle tijd heb.

Ik vind het vrij lastig omdat je je stof niet goed vast kan houden zeg maar. Je moet namelijk je stof iet wat opspannen om er doorheen te kunnen prikken. En dat gaat zonder een borduurring vrij lastig. Je komt dan nl een hand tekort :see_no_evil:

1 like

In afwachting van mn borduurpakketje ben ik vanmiddag begonnen met schilderen op nummer (ik heb de hobby afgekeken van mn opa, dus past ook wel in dit topic toch? :relieved: ).

Fun fact: om genoeg te hebben voor de komende weken heb ik voor de zekerheid gisteren nog 2 schilderpakketjes besteld. Who was I kidding, over dit mini stukje heb ik al 1,5 uur gedaan haha :sweat_smile:

15 likes

Tuurlijk, gewoon delen! Is altijd leuk.

1 like

Ja leuk!

1 like

Ja graag!

1 like

Jaaa leuk!!

1 like

Ik heb net deze kit gekocht. Ik ben het vrij borduren een beetje zat en had weer zin in kruissteken. Dus zodra deze af is, ga ik het ophangen in de keuken

9 likes

Zijn er hier brei experts die me kunnen helpen?

Ik wilde deze tutorial volgen: https://www.wolplein.nl/blog/muts-breien-voor-beginners/. Ze gebruikt daar een rondbreinaald van 40cm, met 10mm naalden.

Mijn wol zei dat ik 8mm moest gebruiken, dus ik heb bij een breiwinkel rondbreinaalden maat 8 gekocht. Alleen zei de dame daar dat die maat 8 niet op een 40cm lus konden, maar dat ik ook prima 60cm kon gebruiken voor een muts.

Ik heb inmiddels 3 keer steken opgezet, maar ik kom er niet uit hoe die 60cm niet veeel te lang is. Ik moet ipv de 40 uit de tutorial echt wel minstens 60 steken opzetten om de muts rond te krijgen denk ik. Klopt dat? Het is natuurlijk dunnere wol dan zij gebruikt dus misschien is dat wel logisch. Maar inmiddels snap ik niet meer dat ze zei dat dit kon? Doe ik iets verkeerd of moet ik toch een kortere lus gaan fixen?

Je kunt daarvoor de magic loop manier gebruiken, kun je opzoeken op YouTube. Ik denk wel dat je beter een ander patroon kan gaan breien. Waarschijnlijk is je stekenverhouding anders dan nodig is voor het patroon van wolplein, omdat dat op dikkere naalden en met dikkere wol is. Jouw muts gaat dus hoogstwaarschijnlijk kleiner worden dan de muts van het patroon.

Ik heb vandaag een beginnersset gekocht om te starten met borduren! Zo excited!! Wat doen jullie met jullie werkjes als ze klaar zijn? Ik zou ze liefst kunnen transfereren naar een kledingstuk/tas/… of als iemand andere leuke tips heeft?

Weet niet of deze garen super goed zijn om mee te beginnen, heb net bij de actions allerlei kleurtjes garen meegenomen voor volgens mij 69 cent per pakje.

3 likes

Om mee te beginnen is het prima:) Ik werk zelf met DMC, omdat ik de kwaliteit en kleuren heel mooi vind (en de meeste patronen die ik online koop zijn daar ook op gebaseerd).

1 like

Top dankjewel! :smiley: Ik heb een regenboog kit van Splendith gekocht maar zag ook wat leuke youtube filmpjes en wil ook wat steken eerst gaan oefenen.

Kun je trouwens ook oude bed laken gebruiken om op te oefenen als je dat strak trekt met je ring? (Heb echt geen idee)

Wil je borduren met kruissteken of vrij borduren?

In het boekje wat bij de regenboog van Splendith zit, gaat het over en satin stitch en een Radial satin stich.

Verder zie ik echt prachtige bloemfilmpjes voorbij komen met patronen vor bloemen enzo.