Omatopic (Deel 1)

Mooi patroon, is het op linnen? Ziet er heel fijntjes uit.

Nee precies daar kwam ik dus ook the hard way achter :joy: en thanks voor die magic loop tip @Bertha! Dat is een supergoeie!

Ik heb deze wol. Iemand een goeie tip voor een (makkelijk) mutsenpatroon op een rondbreinaaild?

Zit je op Ravelry? Die hebben een fantastische databank met patronen, waar je ook op naalddikte kunt selecteren! En we hebben een FF Oma groep daar, dan kun je ook zien wat andere Oma’s (m/v) als projecten hebben.

1 like

Dan kan je idd een oud bed laken gebruiken om op te oefenen! Ik heb ook gewoon normaal katoen gekocht in allerlei kleurtjes ervoor. Ik werk op het moment op quiltstoffen en dat werkt ook heel fijn.

@Mort
Dat is idd op linnen:) Met kruissteken borduur ik bijna altijd op linnen, maar het zit ook gewoon in dit pakket

3 likes

Dat dino skelet vind ik echt fantastisch :heart_eyes: Is dat te doen als je beginner (lees: nog nooit hebt geborduurd) bent?

1 like

Goeie tip! Heb me daar aangemeld :slight_smile:

Samenvatting

https://www.ravelry.com/groups/ff-omas

Zijn er hier meer die sokken breien? Vind het erg leuk om te doen. Ik wil ook graag sokken breien met een patroontje erin, misschien is er iemand met tips?

4 likes

Ik heb even jullie mening nodig. Ik zit naar echte kruissteek borduurkits te kijken en ik kwam deze tegen. Is deze kit nou echt super oma of kan het ook leuk zijn? Ik hang al mijn borduurwerken op in de keuken om het gezelliger te maken en dit leek mij leuk. Vooral die kat bij de voordeur doet het 'm voor mij. Maar ik kan soms het verschil tussen tuttig en leuk niet meer onderscheiden :joy: Andere kant wat maakt het uit, maar toch.

9 likes

Ik vind hem in elk geval fantastisch! Heb er zelf ook al over gedacht deze te gaan doen als m’n huidige klaar zijn. Die zijn ook van Merejka

Edit
Moet er trouwens wel bij zeggen dat dit ook wel serieus mijn droomhuis is. Helemaal als het huisje aan de andere kant een serre blijkt te hebben :inlove:

3 likes

Nu wordt de verleiding wel heel groot, haha. En same, het is ook mijn droomhuis! Daarom vind ik 'm zo leuk. Ik ben echt met 5 verschillende borduurprojecten bezig, maar die hieronder (ook Merejka) zit ik nu het meeste aan. Ik vind het heel leuk om al dingen klaar te hebben liggen.

3 likes

Ik ben er nu met twee tegelijk bezig. Met de lente en de zomer van deze vogelhuisjes. De lente is bijna klaar en hoef alleen nog de backstitches. Maar ik haat dat best wel dus ben begonnen aan de zomer om dat te ontwijken haha

Samenvatting

Oooh, die heb ik gezien ja! Die zijn zo ontzettend leuk. Nu wil ik er nog meer, haha. Ze zijn echt prachtig

Sowieso heeft dat merk echt leuke patronen. Heb ook al veel meer op m’n wenslijstje waaronder dat huisje dus. Ben alleen een beginner en heb echt onderschat hoe lang je met 1 patroon bezig bent

Ja hé. Ik heb vorig jaar september voor het eerst wat besteld van dat merk. Ze hebben zulke leuke patronen. Maar klopt, je doet er echt uren over. Ben denk ik al 4 uur bezig geweest met een stukje van 7 bij 7 cm

1 like

Leuk wolletje! en er breien er hier zeker wat sokken! Boven je post link ik ravelry. Daar staan heel veel patronen op.

1 like

Ik zal eens kijken. Patronen lezen kan ik namelijk niet, dus hopelijk is het begrijpelijk voor me.

Borduren mag ik erg graag, dit is mijn laatste finish. Moet hem nog afmaken als hanger voor in de paastak.

9 likes

Ik vind het zo leuk dat jullie borduren, vroeger deed ik dat met mijn buurvrouw en later ging ik kaarten borduren. Mijn tante heeft een groot borduurwerk hangen van de Efteling, heel gaaf
https://www.eftepedia.nl/lemma/Borduurpakket

2 likes

Er zijn hier genoeg breisters die je daarmee kunnen helpen! Je kunt al een hele sok breien dus de steken ken je, alleen misschien niet bij naam.

3 likes