Omatopic (Deel 1)

Op Wolplein zijn ze nu ook bezig met een KAL, daar komen ook filmpjes bij steeds.

1 like

Eens met Bertha, onze FF Oma’s willen altijd wel helpen :blush:

3 likes

Even tip. Sarah K. Benning verkoopt weer haar borduurpatronen. Ze brengt 1 keer per maand een nieuwe uit en na een maand, kan je ze niet meer kopen. Ze heeft nu al haar patronen online gezet met korting tot het einde van maart vanwege alles wat er aan de hand is. Misschien interessant voor degene die borduren hier

3 likes

Vandaag deze gemaakt!

Aan de hand van dit boek:

Echt wel een aanrader!

23 likes

Ik heb mijn monsterproject al eens eerder gepost. Het werd wel eens tijd voor een update.


Dit is Fall Fairy van Ruth Sanderson. Omgezet naar patroon door Heaven and Earth Designs.

Ik heb mezelf tot doel gesteld om hem dit jaar af te maken. Omdat ik hiermee al een jaar of 8 af en aan bezig ben. Of het gaat lukken…? We gaan het zien.

54 likes

Allemachtig wat een knap werk Sparklepony! Kudo’s!

2 likes

Woow, heel knap gedaan!

1 like

Ooh wat knap! Ik hoop dat het je dit jaar gaat lukken!

1 like

Dank jullie wel! Ik moet elke dag 268 kruisjes zetten wil het lukken heb ik uitgerekend. Maar ik loop al wat dagen achter nu. Dan is het niet anders hoor dan lukt het volgend jaar wel, maar wil het wel proberen!

3 likes

Whaah wat een monsterproject, haha. Wel supercool! Ik ben pas net begonnen, haha dus voor mij zijn 50 kruisjes al veel (met tellen ect ;)).
Heb je al een idee waar je em uiteindelijk wil tentoonstellen? Want dit verdient een mooi plekje als het af is!

1 like

Nee ik heb nog geen idee eigenlijk! Maar na al het werk wat er in zit is het jammer als hij in de kast beland.

Oh hemel French knots! Doe het jezelf niet aan.

Ja ik heb dus geen tips.

@vuilnisglitter French knots heb ik de grootste haat-liefdesverhouding mee. Het is de duivel, maar het resultaat is zo mooi.

@anon95960165 Voor de stitches zijn ook tutorials te vinden op youtube, wel onder de engelse naam!
Voor de rest zijn de nummers die op de kleuren staan de nummers van de DMC-garen die daarbij horen, en het meter erachter is waarschijnlijk hoeveel je nodig hebt?

Ik hoop dat dit je wat kan helpen!

1 like

Er is dus helemaal geen uitleg welk gedeelte welke stitch nodig heeft?

Beetje onhandig dit, maar…

Dit is de stem stitch. Ik zeg alles op z’n Engels, want ken alleen die benaming
Schermafbeelding 2020-03-23 om 18.53.54
Deze blaadjes zijn de lazy daisy stitch
Schermafbeelding 2020-03-23 om 18.53.49
En dit hier is de satin stitch
Schermafbeelding 2020-03-23 om 18.53.44
En deze roze bolletjes lijken french knots te zijn
Schermafbeelding 2020-03-23 om 18.55.33

Haha shit, die heb ik als laatst bewaard bij mijn borduurwerkje. Moet die dan voor het eerst uitproberen. Is het echt zo erg? Ik heb net ook voor het eerst de buttonhole stitch gedaan en ook die moest ik even oefenen, hoor.

Ik heb m’n eerste paar french knots echt wel verpest, krengen zijn het :sweat_smile: dus oefenen is aangeraden

Ik heb mijn best gedaan!

59 likes

Nou nou hier mag je best trots op zijn! Ik vind het supergoed gelukt !

1 like

Heb deze voorgedrukte tafelloper besteld bij stitchonomy.

Heb best zin in een langer project!

5 likes