En de astronaut! Nu bezig met sterren (priegelwerkje) en de aarde (priegelwerkje met allemaal kleurtjes door elkaar)
Heel mooi! Ben benieuwd wat je hierna gaat maken. Al enig idee?
In mn zelfgebreide trui een truitje aan het breien:
Ik wil graag mn eerste paar sokken breien, want ik kan maar 1 sok vinden die mn oma gebreid heeft. Ze is vrijdag overleden en nu wil ik graag net zoals mijn oma lekkere wollen sokken breien. Iemand een tip voor een basic patroon?
Nee nog geen idee, misschien een paar kleine dingetjes in kerstthema, zodat het klaar is tegen kerstmis
Gecondoleerd! Fijn dat je door te breien je nog met haar verbonden zult voelen.
Gecondoleerd.
Deze site legt het heel duidelijk uit. Misschien heb je hier wat aan? http://www.ontrafeld.nl/?page_id=39
Wat vervelend, sterkte!
Wat oudere dames van de breiclub gebruiken deze https://www.landleven.nl/inspiratie/creatief/2013/november/sokken-breien-zoals-oma
En anders die van newleaf https://newleafdesigns.nl/2017/05/30/simple-toe-up-socks/
Ik heb bij deze op de foto het patroontje van de Hermione socks gedaan, vind dat wel heel mooi.
Sterkte Bennielava! Het tweede patroon dat Bertha tipt, gebruik ik nu ook. Met een boemeranghiel (German short row) verstoor je eventuele ingebreide patroontjes op de wreef niet omdat het aantal steken op je pennen na het breien van je hiel weer hetzelfde is.
Eeehm shit! Gewoon voorzichtig erop zetten?
Als je even een contrasterende draad wol door de losse lusjes van de steken haalt (met een borduurnaald of andere stompe naald) gaan ze nergens meer heen. Daarna kijk je waar de draad is die naar je bol wol loopt: dat is de steek waar je bent. De steken links van de draad moet je nog breien: daarvoor schuif je je linker breinaald van links naar rechts door de losse lusjes. Misschien heeft VeryPinkKnits er wel een video over op YouTube!
Is het gelukt?
Ik brei nu de hipsterhuen van petiteknit. Is ook voor mannen. Maar ik denk dat er ook gratis soortgelijke te vinden zijn. Zal eens zoeken!
Geloof dat wolplein hele handige filmpjes heeft over t breien!
Maar als ze gewoon van je naald zijn afgeschoven, zonder dat er een stukje uitgehaald is ofzo, dan kan je ze gewoon weer oppikken
Ik denk dat je lapje nu horizontaal dubbel moet vouwen en slip stitches moet maken door beide zijdes zodat je een soort tunneltje krijgt. Dit tunneltje moet vervolgens binnenste buiten vouwen zodat de “naad” aan de binnenkant komt en dan moet je in de ruimtes tussen elke row (of “in” de row dat vind ik lastig in te schatten of dat kan) elke keer een losse en een vaste doen (dus dan heb je in totaal 36 stitches op t eind).
Dat zou ik doen denk ik. Waar ze dan op doelen met “sewing it together” weet ik alleen niet?
Heb een overslagvestje gebreid, ben blij met het resultaat! Moet alleen nog even opspannen en misschien een draad door de boord als het te wijd blijkt. Nu overweeg ik de sofaded trui te gaan maken, weet alleen niet zo goed waar ik het beste garen daarvoor kan kopen.
Wauw mooi zeg!!
Je hebt de steken gedeeltelijk recht/averecht er op gezet, even mee klungelen zodat je de lusjes allemaal dezelfde kant op hebt als bij de steken er naast
Het lijkt ook alsof er nog 1 steek niet opgepikt is, daar is het ‘streepje’ wat je ziet langer dan bij de anderen. Balen zeg!