Omschrijf je (kleding)stijl in 10 punten

Eigenlijk is mijn stijl de laatste tijd “is het een pjama? Ga je nu sporten? Moet je nog douchen? Waar kom je vandaan? Heb je niet thuis geslapen? Van wie is dat shirt? Of was je naar het strand geweest vandaag?” Slaat gewoon helemaal nergens op en draag gewoon een soort kruising tussen wat lekker zit en wat bovenop ligt in m’n kast en wat niet te warm is.

5 likes
  1. Bijna alles wat ik heb komt uit de sale of is vintage of tweedehands
  2. Ik draag mijn dr martens bijna iedere dag
  3. Ik trek net zo makkelijk een mannen-item aan
  4. Jurkjes/rokjes zijn bij mij vaak aan de korte kant wegens 5 m lang zijn met 3 m lange benen
  5. Comfort is belangrijk
  6. Ik laat graag wat huid zien, of dat nou benen/armen/decollete/buik of rug is
  7. In de winter leef ik in oversized vintage truien van Fila of Umbro
  8. Ik draag bijna nooit een bh
  9. Qua sieraden heb ik zilveren ringetjes in oren en neus, altijd een zilver kettinkje met een maantje om en verder niks
  10. Al mijn lingerie is zwart
  1. In de winter draag ik eigenlijk altijd strakke jeans (bij voorkeur zwart of grijs) met een oversized trui.
  2. Stipjes en streepjes.
  3. Ik ben dol op vintage kleding, met name blousen en truien. Ik begin al een serieuze collectie te hebben.
  4. Veelal donkere kleuren. Met name zwart.
  5. Ik draag in de zomer bijna altijd (witte) allstars en in de winter zwarte korte laarsjes (met of zonder hak).
  6. Ik heb een jassenverslaving en heb er oprecht rond de 15-20.
  7. Ik draag altijd dezelfde ring (ooit van mijn ouders gehad toen ze nog bij elkaar waren) en hetzelfde kettinkje (ooit van mijn beste vriendin gehad).
  8. Ik draag sinds dit jaar altijd mijn fitbit. Niet zo modieus maar boeiend.
  9. Mijn lingerie is op een paar uitzonderingen na zwart, evenals al mijn sokken.
  10. Ik draag nooit rokken. Houd ik niet van.
  11. Ik houd van bloemenprint en panterprint.
  1. Zandkleuren, wit, lichte kleuren
  2. Vrouwelijk
  3. Eenvoudig
  4. Altijd dezelfde sieraden, klassiek
  5. Sieraden met rode stenen en goud
  6. Jurken, rokjes
  7. Strakke broeken
  8. Vrijwel altijd v hals shirts en truien
  9. Gympen, heel soms maar hakken
  10. Full face make up
  • Veel jurkjes en af en toe wissel ik het af met een joggingsbroek/tshirt
  • Altijd sneakers aan of slippers
  • Veel zwart en roze
  • Sieraden heb ik niet zoveel mee (tenzij ik het 24/7 om kan houden)
  • Ik doe te weinig met mijn haar, hangt er altijd beetje los bij of in een simpel staartje
  • Ik geef weinig om mooie lingerie
  • Ik besteed zo min mogelijk aan kleding
  • Ik leef in hoodies (met rits voor over mijn jurkjes)
  • Ik heb maar 1 winterjas en 1 zomerjas. Meer vind ik onzin
  • In de winter leef ik in mijn badjas zodra ik de deur niet uit hoef
  • Minimalistisch
  • Geen prints
  • Veel zwart en wat lichte kleuren
  • Vrij chique
  • Vrouwelijk maar de laatste tijd ook meer androgyne
  • Vaak alleen lippenstift
  • Bijna altijd redelijk grote oorbellen en 1 ring
  • Ik woon in een vintage te groot mannencolbert
  • Ik wil eigenlijk altijd iets dromerigs/vaags uitstralen
  • Esthetiek weegt bij mij zwaarder dan comfort, al komt het wel meer in evenwicht
  • Bijna alleen maar vintage en zelfgemaakt
2 likes
  1. Grijs
  2. Blauw
  3. Roze
  4. Rood
1 like

oh leuk ik ga dit ook doen

  1. Weekday, Uniqlo en heel soms Asos
  2. Zwart met een beetje wit en lila
  3. Grotere broek, kleinere top altijd
  4. Dr. Martens Jadon of Nikes
  5. Ik draag standaard best veel sierraden; ringen, piercings, kettingen en oorbellen
  6. Ik hou van Chinese en acubi fashion
  7. Ik draag eigenlijk nooit rokken, vind het bij anderen vaak wel leuk maar als ik het zelf aantrek is het ineens stom
  8. Ik draag elke dag winged eyeliner en iets van glitter onder m’n ogen
  9. Ik hou eigenlijk nooit van printjes
  10. Love asymmetrie en tops met cutouts enzo die het net iets minder basic maken
1 like
  1. Abaya’s! Abaya’s en anders maxi jurken.
  2. Kimono’s, love kimono’s
  3. Geen printjes, alles effen.
  4. Basic of fancy.
  5. Weinig sieraden, teveel gedoe
  6. Haar vrijwel altijd los
  7. Ik draag vaak diverse tinten groen, love groen.
  8. Merrachi maar dat zegt jullie niks
  9. Sneakers, soms laarsjes of sandalen, nooit hakken.
  10. Vaak wel een vlekje ergens op mijn kleding omdat ik nooit iets langer dan een paar uur schoon en netjes kan houden :broken_heart:
2 likes
  1. Rouje, Rouje en nog eens Rouje
  2. Ik heb gigantische borsten en vind het (ook al ben ik inmiddels 31) nog best vaak moeilijk me te kleden op een manier die er niet te top heavy uitziet, of te uitnodigend. Maar aan de andere kant ben ik ook klaar met ze te verstoppen alsof ze er niet mogen zijn. Daarin ben ik dus nog best zoekende…
  3. Ik draag graag kleur maar ook net zo graag zwart of grijs
  4. Ik hou van bijna alle printjes, maar ook van effen.
  5. Sneakers altijd New Balance maar het liefst draag ik iets met een hak.
  6. Altijd dezelfde gouden sieraden. Altijd hoops in mijn oren.
  7. Minimale make-up omdat ik daar ‘s ochtends niet genoeg tijd voor heb (en het te onbelangrijk vind om er tijd voor te maken), als ik uitga wel een full face
  8. Ik geef veel geld uit aan kleding, ik word er gelukkig van me mooi aan te kleden.
  9. Zodra ik thuis ben gaat alles uit (vooral mijn bh moét uit) en trek ik een chill-pak of pyjama aan.
  10. Ik heb een paar nep designer tassen van Ali Express. Ik geloof zelf graag dat niemand dat herkent omdat ik verder best een “dure” smaak heb… 🫣😅

Hey, nog een Rouje fan, leuk! Ik ben even heel nieuwsgierig, wat vind jij van de laatste paar collecties van Rouje?

1 like

Ik was teleurgesteld! Vorige zomer heb ik wel 5 jurken aangeschaft en moest ik mezelf stoppen niet meer te kopen, dit jaar niet één van de huidige collectie! Wel in de archive sale gekocht.

Ik vind het daarnaast best gedurfd dat ze die upcycled artikelen voor zoveel geld verkopen, het is letterlijk stof die over was…

Maar ondanks dit alles blijf ik een gigantische fan! Een paar maanden geleden heb ik me uitgeschreven bij alle e-newsletters van merken omdat mijn uitgaven de spuigaten uitliepen maar bij Rouje kon ik dat niet… :smiling_face_with_tear:

En jij?

Ik was ook teleurgesteld. Ze worden steeds duurder en de kwaliteit gaat echt wel achteruit. Ik mis ook de vibe die ze eerst hadden. Ik had bijna wat in de archive sale gekocht, maar toch maar niet gedaan omdat ik in september 3 weken op vakantie ga. Lekker verstandig weer van me haha.
Ik koop al bij ze sinds 2017, op een gegeven moment droeg ik bijna niks anders :sweat_smile: Hopelijk komen ze een met een leukere herfst/winter collectie in september :slight_smile:

1 like

Heb je aanraders? :star_struck:

  • zwart
  • met wat rood en wit
  • gouden accessoires
  • zwarte laarzen
  • high waisted
  • cropped en bodycon …
  • in combinatie met baggy en oversized
  • tweedehands en vintage
  • strak, minimal en edgy
  • maar comfy
1 like

(1) koele tinten
(2) Scandinavische merken
(3) wol, zijde
(4) goudkleurige sieraden
(5) strakke broeken en wijde tops/truien
(6) geen jurken en rokken, behalve hoogzomer
(7) streepjes
(8) lage hakken of sneakers
(9) wollen huispak aan als het even kan
(10) ik hou niet van nagellak

haha huh?

5 likes

Ken je merrachi wel?
Is een merk die kleding ontwerpt voor moslims en die zitten hier niet zo heel veel toch?

2 likes

ja ik ken het wel het is toch best bekend? dacht ik tenminste dus ik snapte die conclusie niet haha

2 likes

Onder moslims ja maar ik ken niemand van mijn vriendinnen die niet moslim is maar het wel kent eigenlijk :sweat_smile: dus ja die conclusie trok ik

1 like