Ja wat @Luzarl zegt idd! Ik vond het vrij bizar, ze keek naar me met mijn eigen beha aan (duurde hoogstens 10 seconden), kwam terug en gaf me een beha die perfect zat. Echt magie, haha, ze vroeg niet eens welke cup ik nu droeg, echt puur op zicht had ze ‘m.
Haha wat grappig! Klinkt goed. Maar had je bij je eigen bh al het idee dat dat niet de goede maat was? Ik denk altijd dat ik wel de goede maat draag, sluit goed aan enzo maar als ik dan hoor dat zoveel vrouwen de verkeerde maat dragen ga ik toch twijfelen aan mezelf haha
Ik droeg eerst 90D en ik dacht echt dat dat goed was en nu 85H ofzo… lol. Bij superbra krijg je ook sowieso een maat strakker dan dat je nu hebt en dan ga je automatisch een cupmaat omhoog
Ja, ik dacht ook echt dat ik de goede maat had. Zat op 80F en ben nu naar 75GG/H. Hij moet sowieso strakker dan je denkt dat hij moet, anders krijg je niet de juiste steun. Met wat losser denk je dat ie goed zit, maar dat is dus helemaal niet zo, haha. Je merkt het vrijwel meteen aan je houding met de nieuwe maat!
Hee, dank! Is het dan zo dat de balconette en hartvorm minder ‘diep’ zijn?
Mijn ‘probleem’ is namelijk dat ik qua borst oppervlak en grotere cup nodig he maar zeer zeker niet qua borst inhoud. Ik vind het wel mooie degelijke BH’s maar heb mij nooit aan het merk gewaagd omdat ik dacht dat het niet zou passen.
Oh thanks voor je heldere uitleg! Idd ik heb hartvorm. Die redenatie van push-up is logisch en best slim! Zo had ik het nog nooit bekeken. Er is bij Lincherie een setje besteld met een gewone vorm met madeliefjes op het bandje. Jane misschien denk ik dan? Geen idee. Er was niks met kant zei ze en ik ken verder geen winkel in de buurt die dit ook verkoopt (en zij is ook gewoon heel leuk) hoop dat het model gaat passen
En @Dombo hmm ik denk dat 60 wel krap gaat zijn, maar klinkt wel goed dat model bh!
@Beutyschooldropout ik durfde mij ook niet aan een duurder merk te wagen. En vriendinnen en familie vinden het ook echt belachelijk hoeveel geld ik er voor neer leg. Maar toen ik vijf jaar geleden er achter kwam dat je dus niet met een openstaande kiepende bh hoeft te lopen ben ik om. De bh’s blijven ook echt lang mooi. Ook als je ze gewoon in de wasmachine wast. Ik zou zeker eens gaan passen!
Een tijdje terug heb ik mijn cupmaat opgemeten adhv een site die hier werd gepost (weet even niet meer wat de site was), daar kwam uit dat ik 60C/65B/70A heb. Ik heb nu dus een beha online gekocht in 65B ipv 70A wat ik normaalgesproken altijd draag, maar wat nooit helemaal lekker zit (altijd wel dat de cup een beetje open staat en naar mijn gevoel niet strak genoeg). Hij zit qua cups echt heel mooi, al mijn borstweefsel past erin zeg maar haha, maar ik heb het idee dat hij te strak zit, maar dat kan ook gevoelsmatig gewoon zo zijn omdat ik het losse gewend ben? Er komt wel een klein ‘kwabje’ boven de rand aan de zij/achterkant, maar dat heb ik bij een grotere omtrek ook dus ik neem aan dat het gewoon mijn rugvet is Lastig inschatten dit pffff. Hoe weet ik nou echt of m’n bh goed zit?
Ik hoopte al dat jij zou reageren haha! De bh-guru van het forum
Ik heb 'm nog eens gepast en kan met zekerheid zeggen dat ik aan al die ‘eisen’ voldoe, denk dat ie dan perfect zit! Vooral als ik het vergelijk met 70A bh’s die ik heb. Ik dacht altijd dat dat kwabje niet hoorde en dat ie dan te strak zat. Weer wat geleerd! Bedankt voor je antwoord
Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben en waar het aan ligt. Ik heb dus nu goede bh’s met beugels die inderdaad doorlopen tot mijn oksel. Alleen als ik een beetje ingezakt zit (mijn houding ) dan prikt die beugel ongemerkt heel de tijd in mijn oksel. Achteraf heb ik dan een pijnlijke oksel. Hebben meer mensen hier last van?
Met de ene bh heb ik het meer dan met de andere trouwens. Ik begrijp dat ik mijn houding moet verbeteren, maar dat is niet zo 1.2.3 gefixt.
Pffff waarom zit er geen Superbra aan de andere kant van het land haha. Iemand toevallig een tip voor een fijne zaak in Drenthe of desnoods Groningen?
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar dat helpt helaas niet echt. Want dat uiteinde (de stof/stiksel) is daar sowieso best dik. Dus dat alleen al heel de tijd in je oksel is niet echt prettig.
Ik denk dat je gelijk hebt qua model inderdaad. De bh’s waarbij ik er last van heb zijn allemaal een soortgelijk model. Daar ga ik inderdaad de volgende keer maar eens op letten.
De winkel van famke canaille, zij is net zo goed als superbra maar dan in leeuwarden geloof ik. Weet niet hoe ver dat is maar ik reis ook 2 uur voor de superbra!
Ik weet dat dat normaal is, maar het is toch niet per se mooi als je een strak shirt aan hebt? En ik vind het ook echt vreselijk als iets zo strak om m’n lijf zit. Maar hier wordt altijd gezegd dat dat wel echt de bedoeling is. Ik kan toch niet de enige zijn die zich dan de hele dag bewust is van dat strakke gevoel
Ik snap ook wel dat het voor de ondersteuning is maar ik heb dat nu nog niet echt nodig denk? Terwijl ik wel grote borsten heb
Lincherie in Groningen is ook wel een fijne zaak
Disclaimer: ik ben van SuperBra, ik hoop dat het OK is dat ik hier meepost.
Ik zeg in het pashokje altijd dat het een trade-off is: als de borsten optimaal gelift zijn, betekent dat meestal dat je bij een strak shirt de BH ziet zitten op de rug. Als je dat niet wil, kan je de omvang ruimer nemen, maar door het ‘wip-wap-effect’ zullen je borsten dan minder gelift worden, en dat zie je óók echt onder een strak shirt…
Ik heb hier eerder dit jaar ook een video over gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=0OoebnK2e8s
Dat went ook echt hoor. Ik heb vijf jaar lang 90 gedragen als omvang en ik draag nu sinds twee weken 85 en het zit gewoon goed. 90 was gewoon te groot. Ik heb een beha die voel ik wel echt zitten omdat die beugels… groter? zijn, ik kan het niet goed uitleggen. Maar dat is gewoon een kwestie van wennen.
Het went echt! Ik ben van 85/90 naar 75 gegaan en in het begin vond ik het ook veel te strak maar nu wil ik niet anders! Hij loopt ook nog een beetje uit, dus naast gewenning zit dus na een paar keer dragen ook echt losser
Hebben jullie ook tips voor een goede lingeriezaak voor kleinere borsten waar je ze ook goed helpen met kijken welke maat je nodig hebt enzo? Liefst in de buurt van Utrecht. SuperBra begint pas vanaf D maar ik heb vrij kleine borsten dus ben bang dat ik daar niet zal slagen.
Ik was vandaag bij Superbra en in het pashokje naast me was een meisje dat dacht dat ze 75B had, maar dat bleek de verkeerde maat te zijn en uiteindelijk heeft ze er toch een beha gevonden. Mocht je echt zeker weten dat je de juiste maat draagt, dan zou ik er niet heen gaan, maar als je twijfelt zou ik het zeker proberen! Ze zullen je er ook nooit een beha verkopen die niet goed past, dus ze zullen het je echt wel vertellen als een kleinere maat beter is