Ondergoed-topic

ik heb de wonderbra ultimate strapless liggen sinds eindexamen (11 jaar geleden… 70E)
is wel echt een bouwwerk, maar doet zn job.

3 likes

Is die druk bij jou wel minder geworden? Ik heb er best last van waar de beugels samen komen tussen mijn borsten, heb een 70FF meegekregen bij Superbra

Ja veel minder! Maar duurde wel een week of 3. Hoe lang heb je hem nu?

1 like

Je kan bij druk van de beugels in het midden, de beugels ook een beetje bijbuigen. Dat kan je doen door de bh op een tafelrand te leggen en de beugels en paar cm over de rand te laten steken en dan voorzichtig met je hand gewicht uitoefenen. We kunnen dat ook voor je in de SuperBrawinkel doen eventueel.

2 likes

Nog maar een weekje!

@Silica ah top ga ik dat eens proberen. De winkels zijn helaas een beetje ver voor mij :grin:

Wow ik blijf het fascinerend vinden hoe maten zo anders kunnen zijn :open_mouth:
Van 85 naar 70 holy moly

3 likes

Die druk op het borstbeen herken ik van een paar type beha’s, dus misschien heeft het ook iets met de vorm te maken? Ik heb het met de panache envy ook, ik heb ‘m wel al 2x gekocht omdat ik in de winkel steeds denk dat die goed zit… De enige van Superbra die nu lekker zit is eentje van Ewa Michalak. Ik heb wel ook nog de Freya Starlight van een andere winkel en die zit echt als een tweede huid ofzo, jammer dat ze die bij Superbra niet hebben.

Qua afvallen is mijn ervaring trouwens dat mijn omvang dan wel afneemt, maar mijn cup nooit (eerder toenemen omdat de omvang afneemt). Hopelijk werkt het voor jou anders! Zo droeg ik ook eerst regelmatig de Elomi Matilda, maar die gaat pas vanaf 75 (dacht ik), dus na een goede afvalpoging kon ik die niet meer dragen

2 likes

Ik voelde de druk met het passen ook niet. Pas na een paar uur dragen…
Ik ga die andere bh’s die je noemt even onthouden. Binnenkort maar even naar een fysieke winkel toe.

1 like

Welk model Freya Starlight precies? Ik kan wel kijken of we deze een keertje kunnen inkopen.

1 like

Ik draag ‘m in 65JJ, volgens mij is daar maar één model in. Hij doet niet het allerbeste voor mijn borsten qua naar voren halen zeg maar, maar hij zit echt heel comfortabel en dat is ook wat waard.

Toch maar even opgezocht, het is deze: Starlight Black Side Support Balcony Bra (GG - K Cup) from Freya Hij was ook ooit in een blauwe kleur die ik tof vond, maar volgens mij was dat tijdelijk.

2 likes

Ik heb precies dezelfde maat als jij en vind deze heel fijn!

Maar ik zou eigenlijk aanraden om gewoon naar een speciaalzaak te gaan en er daar een hoop te passen. Ik heb er toen ik deze kocht een stuk of 6 gepast en ze zaten allemaal zo anders, ben wel blij dat ik ze heb uitgeprobeerd en er niet gewoon een heb besteld op basis van reviews! Dat is toch bij iedereen anders. Ik had bijvoorbeeld goede hoop op de Wonderbra omdat iedereen er zo lovend over is, maar bij mij zat die echt niet goed. :woman_shrugging:t2:

Aanhakend daarop: ik heb een hele leuke jumpsuit met een open rug en wil eigenlijk iets van een rugloze bh kopen zodat ik er wel iets onder kan dragen. Zijn er fijne plakbh’s of andere oplossingen in mijn maat (75E/F) of hoef ik het niet eens te proberen? 🥲

En heeft iemand ervaring met het repareren van bh’s? Een van mijn favoriete is kapot gegaan en ik wil hem heel graag maken. Kan ik dit gewoon heel voorzichtig met naald en draad proberen te maken of zijn er andere opties?

afbeelding

1 like

Moet zeker wel te fixen zijn, maar ik zou ermee naar de kleermaker gaan

1 like

Ja ik zou ook naar de kleermaker gaan. Hef is het kant dat los is gegaan of niet? Heb ik eens gehad met een jurk, niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar was erg mooi weer gemaakt!

In jouw geval zou ik gebruik maken van de tape methode en je borsten met fysiotape een beetje in model tapen. Dan heb je ook geen stress dat het kan zakken of glijden!

Ik weet niet wie er hier nog meer graag mooie bh’s draagt met kanten/frutsels/glitters etc (merken als Aubade, chantal thomass, l’agent provocateur etc) en voor wie dit dus relevant is haha, maar ik had een bh besteld van coco de mer. Leek in hetzelfde straatje te passen en daar was de prijs ook naar (75 euro, maar ze hebben ook bh’s van 200-300 euro) maar de kwaliteit is echt zoveel lager dan ik had verwacht :unamused:

Dit is bijv de binnenkant van een aubade en agent provocateur bh:
image

En dit is van coco de mer:
image

Voelt ook gewoon heel goedkoop aan. Geen dubbele voering op de zijpanden en de beugel in het midden is ook scheef gestikt. Dus vind het geen aanrader!

5 likes

Ik heb wel ook een l’agent provocateur via Zalando Lounge die ook niet echt van top kwaliteit is. Maar dit is idd echt geen kwaliteit voor je geld

2 likes

Ik was ook laatst eindelijk naar Superbra geweest en ben van 70E naar 65 FF (eigenlijk zelfs 60) gegaan. Hollandse 65G dus. Is er niet makkelijker op geworden maar hopelijk wel comfortabeler haha.
Helaas zaten de bh’s bij Superbra zelf allemaal nét niet goed (of waren ze gewoon echt niet mijn smaak) dus de zoektocht continues. Vond de BH’s ook allemaal vrij stug terwijl ik vrij soepele/dure/zachte gewend ben #verwend
Maar niks ten nadele van Superbra, ben echt super goed geholpen dus hoop alsnog een keer wat te kopen daar

2 likes

Hmm ja was die ook een goedkopere agent provocateur? Want ik heb het idee dat sommige van die merken (ook zoals coco de mer) een aantal echt dure a la 200-300 euro hebben, en dan een paar goedkopere van 70-80 euro en dat die dan gewoon echt niet dezelfde kwaliteit zijn. Die agent provocateur die ik hierboven laat zien was ook 300 euro nieuw (gelukkig had ik heeel veel korting haha) maar die is kwalitatief ook gewoon echt goed/zacht/sterk.

Ik vind zelf de merken die bij superbra verkocht worden (ken ze niet allemaal hoor, maar heb freya wel gedragen vroeger) ook te stug haha! Aubade heeft een tijdje geleden ook G-cups geïntroduceerd (ook 65G, de a l’amour heet die serie), maar weet niet meer of ze die nog steeds hebben. Misschien is dat nog iets voor je?

2 likes

Ik had precies hetzelfde bij superbra. Misschien omdat ze ook de niet de allerduurste merken (willen) verkopen zodat het voor veel meer mensen beschikbaar is. Mijn huid reageerde ook direct op het harde kant met rode vlekken. Twijfel nog steeds over mijn maat die ze daar hebben aangemeten, ik vond dat als het zo strak zat er onder de bh van die rolletjes uitkwamen. Hoe hebben anderen dit?

1 like

Voor mij was omvang 60 ook veel te strak, maar ik heb iets met m’n ribben waardoor ze overgevoelig zijn. Qua bandjes zag je wel dat omvang 65 te groot was; dan zakte de bandjes sneller af. Dus key om een merk te vinden met goede elasticiteit en smal vallende bandjes waardoor een omvangmaat groter ook goed kan zitten

1 like