Het advies vanuit lingeriezaken voor bh’s is ofwel handwas ofwel op 30 graden in een waszakje in een niet te volle trommel. Ik was mijne al jaren enkel op 30 (wel om de 2 a 3 dagen wassen, niet langer dragen!) en ik heb bh’s die al 8 jaar meegaan en niet viezig of verkleurd zijn. 60 graden voor een bh doet echt een beetje pijn aan m’n hart haha.
Ik heb in de winkel waar ik werkte gezien hoe sommige bh’s terugkwamen omdat mensen ze met een te volle machine (met handdoeken of jeans erbij bijv) hadden gewassen. Letterlijk brandplekken waar de beugel had vastgezeten
Edit; de reden waarom je bh’s niet zo heet moet wassen is omdat ze vaak gemaakt worden van synthetische stoffen die niet te heet gewassen kunnen worden + er veel elastan in de tailleband en bandjes zit. Dat elastiek droogt op termijn uit als je het te heet wast. De droger is helemaal funest voor elastische materialen. Je moet bh’s om de paar dagen wassen omdat er zweet (zout) en huidvet in dat elastan gaat zitten en daar de vezel aantast.