Ligt er ook aan wat je normaal gebruikt maar vergeleken met maandverband is het juist veel minder broeierig. Idee is dat alles wordt geabsorbeerd en het zijn drie verschillende lagen vaak, waarbij de buitenste laag van ademend materiaal is geloof ik.
Maandverband idd, ga er toch eens naar kijken dan!
Hoe wassen jullie je ondergoed?
Hier gaan mn BH’s op de hand en broekjes altijd in 60 graden was en dan in de droger… Niet zo goed voor stoffen met kant etc maar minder heet wassen vind ik ivm hygiëne niet zo aantrekkelijk.
Hier ook 60 graden en daarna in de droger
Maar als je minder heet wassen onhygiënisch vindt, dan maakt het toch ook niet uit wat anderen nu zeggen?
Ik was bh’s op een handwas en ondergoed op 40 of 60 graden, net wat uitkomt. Ik was pyjama’s meestal met ondergoed mee omdat het niet bij de bovenkleding in de was past (kleine wasmachine en vind 't onzin om dan een was extra te draaien) en wil die niet op 60 graden wassen. Zal allemaal heel vies zijn maar heb er zelf geen last van. Bovenkleding op 30 en handdoeken en beddengoed op 60.
Ik was alles op 40 graden in de wasmachine. BH’s gaan in een waszakje. Gaat altijd goed, blijft ook goed.
Het advies vanuit lingeriezaken voor bh’s is ofwel handwas ofwel op 30 graden in een waszakje in een niet te volle trommel. Ik was mijne al jaren enkel op 30 (wel om de 2 a 3 dagen wassen, niet langer dragen!) en ik heb bh’s die al 8 jaar meegaan en niet viezig of verkleurd zijn. 60 graden voor een bh doet echt een beetje pijn aan m’n hart haha.
Ik heb in de winkel waar ik werkte gezien hoe sommige bh’s terugkwamen omdat mensen ze met een te volle machine (met handdoeken of jeans erbij bijv) hadden gewassen. Letterlijk brandplekken waar de beugel had vastgezeten
Edit; de reden waarom je bh’s niet zo heet moet wassen is omdat ze vaak gemaakt worden van synthetische stoffen die niet te heet gewassen kunnen worden + er veel elastan in de tailleband en bandjes zit. Dat elastiek droogt op termijn uit als je het te heet wast. De droger is helemaal funest voor elastische materialen. Je moet bh’s om de paar dagen wassen omdat er zweet (zout) en huidvet in dat elastan gaat zitten en daar de vezel aantast.
Deze heb ik volgens mij in het groen, maar die gaat hee
l snel lubberen (na een halve dag dragen) heb jij dat niet?
Vind deze van de hema wel heel fijn:
Edit: Oh dit is hetzelfde materiaal staat er, nu ben ik ik de war, of het niet toch een andere is ofzo.
Nee, ik vind ze altijd lekker zitten. Die die linkt is mooi, ga ik ook kopen
Ik was gisteren in de stad en tegen beter weten in toch de Hunkemoller in gelopen.
Aan een medewerkster gevraagd of ze mijn maten mochten opnemen (gezien huidige maatregelen etc) want mijn lichaam is wat veranderd dus ik wilde wel graag weten wat mijn huidige maat is.
Nou dat was geen probleem. Maat opgenomen, advies gegeven om maar een bepaald type bh + maat te gaan zoeken (had het fijner gevonden als ze zelf een suggestie zouden aanbieden, maar soit) en dat we dan verder zouden kijken.
Ik aan haar aangegeven dat ik ging passen en gevraagd of ze zo even wilde meekijken.
De bh’s zaten niet goed, dus ik wacht op haar voor advies.
Na ruim 10 minuten (en dat is lang als je in een pashokje staat te wachten) was ik er klaar mee. Aangekleed en de zaak uitgelopen. En nu denk je: Maar misschien was ze heel druk met een andere klant. Nee hoor, ze stonden met 3 man personeel achter de toonbank te loungen…
Ik ben op zoek naar lingeriemerken zoals Intimissimi qua stijl, ik zoek iets simpels eigenlijk ipv hunkemoller vol met studs, glitter en leer. Het is lastiger dan ik dacht. Iemand tips?
oysho?
Ja voorheen helemaal mijn ding, maar lijken zich meer te focussen op sport en comfi kleding tegenwoordig
Vallen normaal naar maat vind ik!
Tezenis! Is van dezelfde groep als Intimissimi en echt goede kwaliteit bh’s. Ze hebben heel veel modellen met studs, glitter etc maar ook veel basismodellen. Simpel met kant bv.
En anders is Oysho idd ook prachtig.
Ik heb laatst besteld en had maat S genomen van de cotton brazilian briefs en de recycled lace and laser cut cotton brazilian briefs. Die eerste waren echt te klein! De andere wel goed (en fijn). Ik ga zeker nog een keer bestellen.
Hangt er vanaf welk model je wil. De kanten strings bv vallen groot. Welk model had je in gedachten?
Nakd of pavocouture amsterdam?
Dit is zo irritant! Wil je je snel aankleden sta je eerst een half uur die padding uit de kreukels te halen. Of het zit allebei bij 1 borst