Pakketjes irritaties

Ja ik voel me ook altijd wat bezwaard als ik wat op moet halen. Of eigenlijk vooral als ik weer eens een pakketje retour moet sturen, want dat gebeurt veel vaker. Waren er nog maar gewone ouderwetse postkantoren :stuck_out_tongue:

Dat laatste vind ik zo raar! Zelfs PostNL postkantoren gaan sluiten en dan moet je je pakketjes dus brengen en ophalen bij van die gare winkeltjes. “Met de tijd meegaan” noemen ze dat. Krijgen die winkels daar iets betaald voor?

Ik vind het alleen maar onhandig. Ook dat ze op veel punten alleen grote pakketen aannemen en geen brievenbus pakketen. Ik heb geen printer thuis en liet altijd de app met barcode scannen bij de dichtstbijzijnde supermarkt. Die doet dat dus niet meer en de enige mogelijkheid is een andere winkel die dus niet tot laat open is (na werktijd). Zo irritant!

De laatste tijd bestel ik sowieso bijna nooit meer online omdat ik het gedoe met pakketjes, buren en afhaallocaties wil vermijden. Ik ga dus weer naar de winkel op een tijd dat het mij het beste uitkomt. Is eigenlijk best fijn.

Ik heb 2 kerst cadeaus gekocht op ali. Echt al 3 weken geleden. Ze zijn beiden al ruim een week in nederland. Eentje staat in de postnl app als aangemeld maar nog niet door hun ontvangen en de andere is nog steeds bij het “handover point from freight carrier to postnl”. Alle andere dingen die ik daar rond dezelfde tijd en zelfs later heb besteld zijn al binnen. Zo irritant dit. En aangezien het nog niet eens bij de post zelf is heeft hun bellen ook geen nut schijnbaar. Straks heb ik gewoon geen cadeautjes voor 2 mensen :neutral_face:

Jaa de winkels met ophaalpunt krijgen er wel geld voor maar het is niet heel veel. Kwartje per ontvangen en uitgegeven pakket ofzo

Eigenlijk mag ik niet klagen aangezien ik mijn pakketjes wel krijg in tegenstelling tot sommigen hier, maar het tijdvak klopt niet meer sinds ik een nieuwe bezorgster heb.
Meestal is mijn tijdvak ergens in de middag tussen 12 en 16, maar de bezorgster staat altijd al rond 8 uur 's ochtends aan de deur. Echt irritant. Afgelopen zaterdag zelfs toen ik hoopte uit te slapen.
En nou ging ze ook nog commentaar leveren ‘dat ik wel erg veel pakketjes heb elke keer’. Wat heeft zij daar mee te maken?

Wow wat een opmerking… Het is je werk om pakketjes te bezorgen. Niet om er commentaar op te geven. Zonder die pakketjes had ze niet eens werk

Als ik 's ochtends in de postnl app zie dat er post komt en die post is een pakketje, kan ik dan al zeggen dat het niet aankomt.

Kan hier dus echt niet tegen. Vandaag komt er waarschijnlijk ook niemand meer.

Zo die is al lang onderweg.

Misschien staat de arme man in de file. PostNL kan me iig niks vertellen.

Vanochtend post NL maar eens gebeld waarom de bezorger al sinds maandag onderweg is. Antwoord: oh mevrouw dat pakketje hebben we afgegeven bij de buren! (en met buren bedoelen ze een compleet ander complex dan waar ik woon). Bedankt ook voor het briefje dat ik niet heb gekregen.

ah mijn pakketje ligt aan de andere kant van de straat bij mensen die nooit opendoen, vandaag maar een briefje door de deur, want ik wil mijn pakketje graag!

Ik heb 11 dagen geleden posters besteld bij Desenio en ze liggen sinds zaterdag al in Nederland op het grenspunt en verder is er nog niks gebeurd…

Mijn pakket is sinds vorige week al in Nederland, maar nog steeds niet onderweg om bezorgd te worden. Ik word nu wel echt een beetje ongeduldig. Het is ook een Frans bedrijf, dus ik snap de ballen van de website, omdat nergens een vertaling te vinden is

Kijk vandaag in mn mail, is er blijkbaar een pakketje bezorgd bij de buren. Geen briefje oid, dus ik loop de hele straat af op zoek naar mijn pakketje. Gelukkig aardig en nette buren, maar manmanman.

Vorige week maandag op ASOS besteld en het is nog steeds in Engeland. Althans, als ik het goed begrijp wordt het daar vandaan gestuurd. Ik kreeg een mailtje dat het vliegtuig vertraging had dus ik dacht: ah een weekje erbij is niet erg. Nu drie dagen later is het pakketje nog steeds niet met het vliegtuig gegaan. En ik kwam per ongeluk bij een ander tracking number uit toen ik Googlede en daar zag ik dat het vanaf landen nog 2 of 3 weken kan duren :o
Er zitten kerstspullen in maar ik ben bang dat ik die voor volgend jaar moet gebruiken :’)

Woooh ik heb eindelijk al mijn pakketjes binnen inclusief kerstkados. Was blijkbaar weer iets fout gegaan met sorteren. Het wordt bijna grappig gewoon. Alsof ze bij de post plots hebben bedacht dat mijn dorp naar de andere kant van het land is verhuisd ofzo :joy:
Bezorger vond het ook een grap en heeft nog dik zijn excuses aangeboden terwijl hij er helemaal niks aan kan doen, maar wel lief natuurlijk.

@Matilda wow zo lang nog nadat het is geland? Wat doen ze daar nog allemaal mee joh. Als ik iets uit China bestel of Amerika heb ik het meestal binnen een paar dagen nadat het geland is in huis. Je zou toch denken dat Engeland wel net zo snel of nog sneller is aangezien het dichterbij is en deel van eu ofja tot de brexit dan

Ik kreeg een email met als titel: Je pakket komt donderdag 06-12-2018 tussen 14:00 en 18:00 uur En ik dacht, damn dat is specifiek normaal is het wel een groter tijdvak. Nu kwam gister geen pakketje en zegt de track en trace van de website:

07-12-2018, 07:57
Onderweg
De bestelling is onderweg.

06-12-2018, 09:49
Onderweg voor aflevering
De bestelling wordt vandaag afgeleverd.

De track en trace van de DHL zelf zegt dat die vandaag pas in het depot is aangekomen. Lekker duidelijk

Voel me zo’n naïeve doos, dacht hoppa leuke jurk en korting, die kopen we. Nu zit ik met +100 € aan rembourskosten :woman_facepalming:

Waarom zo veel? :scream: