Pakketjesirritaties

Geen irritatie maar wilde dit wel even kwijt. Ten eerste alle lof voor h&m want ik had daar zaterdag iets besteld en dat is gewoon net al bezorgd! :scream:
Daarnaast is de nieuwe bezorger hier wel echt heel tof. Volgens de app zou mijn pakketje tussen 15.00 en 17.30 komen. Gaat net de deurbel, staat hij er al met mijn pakketje. Hij dacht dat ik nog kleren voor kerst had besteld en daarom was hij maar wat eerder gekomen haha. En nu kon hij natuurlijk ook al wat eerder naar huis vanavond dus voor hem ook alleen maar fijn.
Laatst moest hij 3 dagen achter elkaar hier zijn (pakketjes voor mij en mijn vader had ook nog wat besteld) en toen was het ook steeds “tot morgen he?”. Altijd ook een vriendelijk gesprekje. Veel leuker dan de vorige die je pakket in je handen duwde en voordat je fatsoenlijk dankjewel kon zeggen al terug in zijn bus zat.

14 likes

Niet per se een bezorgklacht maar een z.ala.ndo klacht. Waarom duurt het altijd zo lang voordat ze het pakketje verzenden? :tired_face:

2 likes

Kattenvoer besteld, maar de track&trace code van PostNL die ik gisteravond kreeg werkt nog steeds niet. In de mail staat dat het of vandaag of maandag wordt bezorgd. Vriend is vanmiddag niet thuis en ik wil zelf ook nog de deur uit maar ik ben bang dat het pakket toch wel vandaag komt dus nu wil ik eigenlijk thuis blijven :cold_sweat: als het maandag pas komt heb ik waarschijnlijk net niet genoeg voer in huis :confounded:

Ik woon in een appartement op de 8e etage dus de bezorger belt beneden aan en dan kan ik de deur daar openen met zo’n knopje en je kunt door de intercom praten. Alleen bij de PostNL bezorger moet je letterlijk binnen twee seconden aan die bel hangen want anders ben je te laat, zoals vandaag ook weer. En twee seconden is niet genoeg om van de bank af te komen of uit de slaapkamer/badkamer of wat dan ook. Als ik een pakketje thuis laat bezorgen blijf ik daar ook voor thuis en anders laat ik het op m’n werk bezorgen. Ik heb nu al een paar keer gehad dat m’n pakketje dus niet bij mij kwam maar bij buren of een ophaalpunt.
Zo frustrerend omdat ik er wel gewoon voor thuisblijf en me ook echt zo snel mogelijk naar die bel begeef.

1 like

Ik verwachtte twee pakjes: een werd met DHL geleverd en de ander via Postnl. Pakjes die door buren worden aangenomen worden altijd op de trap gezet. Nu kom ik net binnen en die van DHL ligt op de trap en die van Postnl niet:(( Bel dan even bij buren aan meh. Nu kan ik het pas dinsdag ophalen.

Dit heb ik ook zo vaak, ik moet 2 trappen naar beneden en tegen de tijd dat ik er ben is de bezorger vaak al weg.
De laatste tijd bellen ze niet eens meer aan, blijf ik expres thuis en zet ik alle deuren open zodat ik de bel sowieso hoor maar ze bellen gewoon niet en bezorgen het bij de buren (is een winkel dus makkelijk voor hun). Mega irritant, en het ligt niet aan mij want mijn huisgenootje heeft hetzelfde. Nu ook weer zouden ze tussen 9 en 11 komen en er is gewoon niet aangebeld. En een pakketje dat ik retour wilde sturen is opnieuw bij mij bezorgd (maar dan dus bij m’n buren)? Ze vroegen nog op het PostNL kantoor of het retour was dus zo random dat ie terug is gekomen.

2 likes

Bij mij ging bijna alles altijd goed, maar inmiddels zweven er 4 pakketjes in een parralel universum. Die heb ik voor kerst besteld, maar waar ze zijn?!?

1 like

Dat aboutyou met zowel dhl als postnl bezorgd. Ik had al helemaal ingecalculeerd dat zodra het in de postnl app kon ik het bij het postkantoor liet bezorgen hier in het dorp zodat ik niet thuis hoef te blijven en ik meteen pakketjes kan meenemen die retour moeten. Maar nu wordt het dus via dhl bezorgd en daar is geeneens een afhaalpunt van hier in de buurt. Dus nu kan ik alsnog zorgen dat er iemand thuis is en als deze retour moeten maar zien hoe ik bij een dhl punt kom :roll_eyes:

Of kan dat ook gewoon bij postnl?

Echt consequent elk pakketje van PostNL wordt niet binnen het beloofde tijdvak geleverd. Eerst zijn ze zogenaamd vertraagd en vervolgens ontvang ik ze pas de volgende werkdag. Of ze staan op ‘bezorgd’ en ik heb gewoon niks ontvangen. Word hier zo woest van hè.

Dat ik 's avonds bij postNL tijdvak kan selecteren, dus dan kies ik 13.00-16.00 en zorg ik dat er dan iemand in de buurt is… Krijg ik om 15.00 een berichtje, ‘tijdvak gewijzigd naar 18.00-21.00’. Ja hallo als ik dat tijdvak wilde had ik het wel geselecteerd! Ik snap dat het door de drukte niet altijd binnen de tijd kan maar dit is nu echt al minstens vier keer voorgekomen

Vorige week een bol pakketje retour gebracht bij de appie, netjes een barcode meegekregen op een bonnetje maar op PostNL wordt de code niet herkend :confused:

1 like

DPD heeft een best wel groot pakje (pedaalemmer) niet eens geprobeerd om bij mij thuis af te leveren (geen briefje in de bus), maar het ligt gewoon meteen bij een ophaalpunt bijna 4 km verderop?! Ik heb alleen een fiets zonder rekje oid dus ik moet of 45 minuten gaan lopen, of met de bus waarbij de bushalte ook 15 minuten van m’n huis af is… Ook nog eens in een buurt waar ik sowieso nooit van m’n leven moet wezen of langs kom.

1 like

Ja, bedankt voor de tip! Ik heb via twitter maar even een berichtje gestuurd. Ik vind het wel bizar dat ze dit zo doen, het is niet eens de dichts bijzijnde parcelshop die ze hebben, de ander is maar 20 minuten lopen :S

1 like

Echt altijd als ik naar de wc ga (voor een wat langer bezoek) komt de pakketbezorger. :see_no_evil:

3 likes

Gister en zaterdag kwam de pakketbezorger 3u te vroeg, gister zelfs met een pakketje dat ik nog helemaal niet verwachtte en niet in de app stond. Vandaag ben ik naar huis gehaast na het sporten in de hoop dat ie dit keer niet te vroeg zou zijn en ik nog op tijd zou zijn, incl niet durven gaan douchen voor het geval ie dan net aan de deur staat, is het nu het eind van het tijdvak en is ie nog steeds niet geweest :-1:

Ik had kattengrit besteld (dus zwaar pakket) en zag eergister dat het bezorgt was maar ik was op dat moment niet thuis. Dacht dat het bij de buren was bezorgt en had niet in de brievenbus gekeken. Dus gister kom ik terug uit mn werk en kijk in de brievenbus en zie op het papiertje staan dat ze het onder het afdakje van het tuinhuis heeft gezet. Ik heb een zeer diepe tuin dus dat betekeend 1. Dat ze mn hele tuin door is gelopen wat ik echt niet ok vind ook al is het goed bedoeld en 2. Dat je dus een kartonnen doos onder een afdak zet terwijl het gaat stormen ??? Ik ben echt flabbergasted

Sorry @fenayi geen idee hoe het komt dat ik jpu gereplyed heb ??

1 like

Wat gek. Zou anders even een berichtje sturen via twitter of fb. Ze reageren daar best snel.

Ik had de zaterdag voor kerst wat besteld. Dat kwam 2 dagen later al. Moest daarvan wat ruilen voor een grotere maat dus dat opnieuw besteld en dat kwam ook al gewoon binnen 2 dagen nadat ik besteld had. Vond juist dat h&m echt een stuuuuk beter is geworden qua verzenden de laatste maanden. Zeker met de feestdagen en sale. Normaal duurde dat eeuwen

Dan ben je een van de weinigen denk ik. Ik heb laatst (of naja, nog steeds) dikke fittie met H&M. Nu wil ik niks meer met die toko te maken hebben maar krijg het gewoon niet voor elkaar dat ze alles van me verwijderen. Om knettergek van te worden.

Oh echt? Heb ik toch nog een keer geluk. Ik woon zelfs heel ver van de grote steden dus had juist het idee dat het daar ook wel sneller zou zijn nu. Maar wel balen dat je zoveel gezeik hebt met hun. Vind het wel best slecht dat ze na al die jaren dus blijkbaar hun zaken nog niet goed op orde hebben. En dat hun klantenservice bijvoorbeeld ook niet meer per mail te bereiken is maar alleen nog via social media en telefonisch.